این دستگاه از هوا آب آشامیدنی تولید می‌کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آب آشامیدنی

شرکتی به نام «واترجن» (Water-Gen) دستگاهی ساخته که از هوا آب پاک و آشامیدنی تولید می‌کند. این سیستم از مجموعه‌ای از برگ‌های پلاستیکی استفاده می‌کند که هوا را به جهت‌های مختلفی هدایت می‌کنند. این تیم با استفاده از این سیستم ژنراتورهای آب تولید کرده که از هیچ آب آشامیدنی خالص تولید می‌کند.

«آریه کوهاوی»، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید: «هدف آنها این است که با حداقل انرژی از هوا آب استخراج کنند. ما فکر می‌کنیم راه حل‌مان می‌تواند مشکل را در سطح کشوری حل کند. این یک راه حل فوری است. هیچ نیازی نیست که دولت‌ها ده‌ها سال را صرف پروژه‌های بزرگ کنند.»

این شرکت در حال حاضر، این دستگاه‌های تولید آب را در سه اندازه تولید می‌سازد، همه این دستگاه‌ها باید به یک منبع برق وصل شوند. بزرگترین دستگاه در دمای ۲۶ درجه و ۶۰ درصد رطوبت می‌تواند در روز ۳۱۲۲ لیتر آب تولید کند. اما کوهاوی می‌گوید مقیاس این تکنولوژی را می‌توان به راحتی بزرگ‌تر کرد.

image-(1)

دستگاه متوسط این شرکت تحت همان شرایط در روز ۴۴۶ لیتر و کوچک‌ترین آن ۱۵ لیتر آب تولید می‌کند. کوچکترین مدل مناسب استفاده در خانه یا اداره است.

واترجن برآورد می‌کند که با قیمت کنونی انرژی، هزینه آب تولید شده به ازای هر گالن (۳.۷ لیتر) کمتر از ۱۰ سنت خواهد بود.

تیم واترجن می‌خواهند این تکنولوژی را به دو نوع مکان ببرند: مکان‌هایی که آب آشامیدنی ندارند، و مکان‌هایی که گرم و مرطوب هستند.

واترجن در حال حاضر، محصولاتش را در شهرهایی مثل بمبیی، شانگهای و مکزیکو سیتی و همچنین مکان‌های روستایی آزمایش می‌کند. محصولات این کشور تا پایان سال بعد به فروش گذاشته خواهند شد.

منبع: Science Alert

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۱ دیدگاه
  1. زهرا

    من پرسیدم گفت دو ساله دیگه وارد نمی کنیم

  2. البرز

    اسرائیل ساخته است . مترجم سانسور کرده .

  3. farham

    بفرما
    اینا دستگاه تولید میکنن،فک نکنن ما بلد نیستیمااا
    ما تخصصمون فقط تو حوزه ی خودرو هست
    ماشین با تاریخ تولد قبل ۲۰۰۰ میگیریم،طی فرآیند خاصی که فقط حول محور صندوق عقب خودرو هست،تبدیلش میکنیم به ماشین ۲۰۱۹
    یه بی صندوق میزنیم،یه صندوق دار،یه استیشن و در حرکتی نمادین از صندوق با قابلیت کروکی (وانت) رونمایی میکنیم.
    بعضا مشاهده شده خودروی سال هم تولید میکنیم

  4. مهدی

    بهترین کار برای کاهش مصرف بی رویه ی آب شیرین در کشور ما توجه به بخش کشاورزی است . هر چه قدر هم از این دستگاه های مختلف درست بشه باز هم کمتر از ۲درصد آب هایی که الکی هدر داده می شود را جبران می کند . چون در کشور ما در بخش کشاورزی آب خیلی زیادی مصرف می شود . یعنی ۹۳ درصد از کل آب ایران فقط در بخش کشاورزی مصرف می شود . فقط به دلیل فرهنگ اشتباه غرقابی کردن محصولات و کشت محصولات غیر استراتژیک مثل هندوانه ، گوجه و… بنا براین اگر نگاهی به آب مجازی کشور خودمان داشته باشیم متوجه می شویم که مشکل اصلی از کجاست . با تشکر از اینکه این مطلب رو مطالعه کردید . مهدی از کرمانشاه

    1. فرهاد

      اتفاقا می خوایم تو کشاورزی استفاده کنیم نه آشامیدنی

  5. محمد اسمعیل سقازاده

    سلام این دستگاه به تعریف ساده شبیه کولر گازی کار میکنه دارای یک کویل سرد هست که در نقطه شبنم کار میکنه و با وزش هوای دارای رطوبت به‌کویل سرد آب موجود در هوا تقطیر میشه. در حال‌حاظر از زیر کولر ها در مناطق گرمسیر بطور دائم‌آب مقطر جاری‌میشه ولی‌معمولا ما آنرا دور میریزیم.البته در کولر ها چون کویل سرد در داخل‌اتاق بسته استفاده میشه رطوبت هوا به تدریج گرفته میشه و هوای اتاق خشک‌میشه و‌میزان‌تولید آب کم‌میشه ولی دستگاه‌ساخته شده را‌در هوای‌مرطوب قرار میدن و با وزش باد باعث جابجایی‌هوای مرطوب شده و آب دائم تولید میشه.و هزینه مهم آن برق مصرفی‌کولر‌گازی است‌که فعلا از آب‌گرانتره‌وهمه دنبال آب مجانی‌هستند و حاظر نیستند بابت آب پاک‌هزینه‌کنند.والا‌تهیه آب شیربن از آب دریا بسیار ارزانتر است. آب شیرین کن با ممبران به روش‌اسمز معکوس.

    1. فرهاد

      نه هزینه برق زیادی نداره سیستمش فرق میکنه

      1. محسن نقوی

        فرهاد عزیز من علاقه مند هستم با هزینه شخصی این دستکاه رو تهیه آزمایش کنم لطفا من را رهنمایی کنید ۰۹۱۲۱۴۵۷۲۹۲

    2. زهرا

      سلام روز بخیر شما دستگاهی رو سراغ دارید که آب شور دریا رو تبدیل به آب شرب کنه؟ قیمتش چنده و کجاها گیر میاد؟ اگر سراغ دارید بهم بگید. ممنونم ازتون

  6. هادی نوبهاری

    ظاهر ایده خوب است!

    اما، از آنجا که در عمل برای تامین برق مصرفی این گونه دستگاه ها، از انرژی های فسیلی استفاده میشود، گرمایی که برای تولید برق به محیط زیستمان اضافه می کنیم، مملکتمان را روز به روز گرم تر، خشک تر و کم آب تر از آن چیزی که هست، خواهد کرد.

    در یک کلام، این ایده برای کسانی که وارد ساخت و تجارت آن شوند، شاید نان داشته باشد، اما برای مملکت آب ندارد.

    ظاهر قضیه این است که آب تولید می کند. اما، هر چه از سوخت های فسیلی استفاده کنیم، بارندگی کمتر خواهد شد.

    به جای این کارها، باید یک دولتمرد مرد در این مملکت پیدا شود و با اعمال همان سیاست هایی که کشورهای اروپایی اعمال کرده اند، جلوی مصرف بی رویه بنزین و غیره و بالارفتن دما را بگیرد.

    در نیم قرن اخیر، دمای تهران به طور متوسط هر ۱۰ سال یک درجه گرمتر شده است که فاجعه است. اگر در شهر و در نیروگاه ها کمتر سوخت بسوزانیم، بارندگی بیشتر می شود.

    1. فرهاد

      از سلول خورشیدی استفاده میشه

  7. محمد جلالی

    توی شیراز یا بوشهر یه نفر همچین دستگاهی ساخته

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه