چگونه باتری گوشی را بهتر شارژ کنیم؟

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

باتری اغلب تلفن‌های هوشمند حداکثر یک روز پس از یک شارژ کامل ما را همراهی می‌کند. اما مقصر بخشی از این بازدهی پایین، خود ما هستیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌     ‌

دانستنی‌ها و عادت‌های اشتباه ما منجر به شارژ اشتباه تلفن هوشمندمان می‌شود. اغلب ما فکر می‌کنیم که قطع و وصل کردن مدام شارژر موبایل به باتری صدمه می‌زند و بهتر است زمانی که باتری تلفن‌مان کاملا خالی شد آن را به شارژ بزنیم. اما این درست نیست!

 

در آزمایشگاه شرکت «کادکس» (Cadex) که Battery University یا دانشگاه باتری نامیده می‌شود، مشخص شده که باتری‌های لیتیوم یونی (Li-ion) در تلفن هوشمند ما هر کدام به‌نوعی تحت فشارهای ناشی از شارژ قرار می‌گیرند و مثل ما آدم‌ها، استمرار این فشارها، منجر به صدمه خوردن به باتری و کاهش بازدهی آن در میان‌مدت و بلندمدت می‌شود. اگر می‌خواهید صدمات ناشی از روش‌های شارژ موبایل‌های خود را کاهش دهید و در نتیجه بازدهی باتری موبایل‌تان بهبود یابد، لازم است برخی عادت‌ها را کنار بگذارید.

گوشی خود را در حالت شارژ کامل رها نکنید

رها کردن گوشی در حالت اتصال به شارژر در زمانی که به‌طور کامل شارژ شده است، صدمه‌ی زیادی به باتری می‌زند.

وقتی‌که تلفن هوشمند‌تان به‌طور کامل شارژ شد، بهتر است آن را از شارژر جدا کنید. در غیر این صورت باتری در حالت فشار مضاعف باقی خواهد ماند و تغییرات شیمیایی درون آن، منجر به کاهش بازدهی‌اش می‌شود. به گفته‌ی Battery University جدا کردن باتری از شارژر در زمانی که شارژ آن کامل شده، مثل استراحت دادن به ماهیچه‌ها بعد از یک ورزش سخت است. همان‌طور که ادامه‌ی فشارهای فیزیکی بعد از یک ورزش سنگین، مشکل و طاقت‌فرسا است، ادامه‌ی اتصال شارژر به باتری پس از اتمام شارژ، آن را تحت فشار قرار می‌دهد.

battery-inside

 بهتر است که باتری را ۱۰۰٪ شارژ نکنید

حداقل، زمانی که واقعا نیازی نیست، باتری را کامل شارژ نکنید. بر اساس توصیه‌های Battery University باتری‌های لیتیوم یونی نیازی به شارژ شدن به‌طور کامل ندارند. در واقع بهتر آن است که آن‌ها را کامل شارژ نکنید تا فشار ولتاژ قوی به آن‌ها صدمه نزند. بدین‌ترتیب در درازمدت بازدهی آن‌ها در سطح معقول‌تری باقی می‌ماند.

 گوشی را هر زمانی که می‌خواهید به شارژ بزنید

اگر شارژ بودن مداوم گوشی برای شما اهمیت دارد، شاید بد نباشد آن را به‌صورت متناوب به شارژ زده و جدایش کنید.

باتری گوشی شما در این صورت خوشحال‌تر خواهد بود تا اینکه صبر کنید تا سطح شارژ آن به حداقل برسد و سپس آن را به شارژر متصل کنید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، بهترین سناریو این است که در فواصلی که ۱۰ درصد از آخرین نوبت شارژ گوشی مصرف شده، آن را به شارژر بزنید. قطعا این مساله و توجه به جزییات تا این حد برای بسیاری از افراد کارا نیست؛ پس تنها کافیست هر زمانی که می‌توانید، گوشی‌تان را به شارژر وصل کنید. قطع و وصل کردن شارژر از گوشی کاملا بی‌خطر و برای سلامت و افزایش سطح بازدهی باتری مفید است. با این روش نه‌تنها باتری گوشی عملکرد بهتری خواهد داشت بلکه برای مدت طولانی‌تری عمر خواهد کرد و در طول روز هم گوشی‌تان همیشه شارژ دارد. به‌علاوه، شارژ متناوب باتری می‌تواند به استفاده از امکاناتی مثل GPS کمک کند. چراکه برخی قابلیت‌های گوشی، زمانی که شارژ باتری آن‌ها به حداقل می‌رسد به‌خوبی عمل نمی‌کنند.

گوشی را خنک نگه دارید

باتری تلفن‌های هوشمند به گرما حساس هستند. حتی اپل توصیه می‌کند که در زمان شارژ گوشی قاب‌های محافظ آن را جدا کنید تا این قاب‌ها مثل یک عایق گرما عمل نکنند و آیفون خنک‌تر بماند. اگر دقت کرده باشید، زمانی که گوشی‌تان را به شارژر متصل می‌کنید، مقداری گرم می‌شود. پس بهتر است -طبق پیشنهاد اپل- قاب گوشی را برای پیشگیری از افزایش سطح گرما، جدا کنید.

‌‌‌      ‌

منبع: Business Insider

‌‌‌       ‌
?????? ??????? ???????? ????? ??? ????

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar کیهان

    گوشیم y 6 ll باید چند درصد بزنم با شارژ. لطفا جواب بدین

  2. Avatar Zohre

    من گوشیم به ۲۰ درصد میرسه خود به خود خاموش میشه کالیبره هم کردم باز مشکل داره کسی اطلاعی داره؟؟ مدل گوشیم galaxy note edge

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه