متال گیر سالید توسط طرفداران‌اش از ابتدا بازسازی می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

هیدئو کوجیما، خالق مجموعه بازی‌های متال گیر، بارها گفته بود که دوست دارد «متال گیر سالید» را با استفاده از موتور پایه‌ی «فاکس انجین» بازسازی کند. با این حال، قضایای بین این کارگردان و کونامی، شرکت سازنده‌ی مجموعه بازی‌های متل گیر، هر گونه شانسی را برای بازسازی متال گیر سالید از بین برد. هیدئو کوجیما از شرکت کونامی اخراج شده است و این شرکت هم دیگر علاقه‌ی چندانی به ساخت بازی کنسولی ندارد.

متال گیر سالید یک بار به صورت رسمی برای کنسول نینتندو گیم‌کیوب بازسازی شد، اما طرفداران این بازسازی را اصلا تحویل نگرفتند.

با این حال، طرفداران مجموعه‌ی متال گیر خودشان دست به کار شده‌اند و پروژه‌ای را برای بازسازی متال گیر سالید شروع کرده‌اند. این بازسازی، Shadow Moses نام گرفته و قرار است توسط موتور پایه‌ی آنریل انجین ۴ ساخته شود.

شرکت کونامی سال گذشته بازی P.T. را از روی شبکه‌ی پلی‌استیشن، آن هم فقط به دلیل لج‌بازی‌اش با هیدئو کوجیما، حذف کرد. بازی P.T. یک دمو برای قسمت جدید مجموعه‌ی «سایلنت هیل» بود و با همکاری هیدئو کوجیما و گیرمو دل‌تورو ساخته شده بود. در نتیجه انتظار داریم تا کونامی به سرعت مانع از ساخت پروژه‌ی Shadow Moses شود و جلوی پیشرفت آن را بگیرد. تیم سازندگان Shadow Moses هم نمی‌خواهند زمان زیادی را برای بازسازی متال گیر سالید وقت بگذارند تا اینکه به صورت ناگهانی روزی در مقابل درب خانه‌های‌شان، وکلای کونامی را با چند مامور ببینند. در نتیجه آن‌ها به دنبال کسب اجازه‌ی کونامی هستند.

MGS1-SniperWolfScene

متال گیر سالید برای پلی‌استیشن

می‌توانید در ادامه، تریلری که از Shadow Moses منتشر شده است را ببینید. می‌توانیم به خوبی شخصیت‌های اسنیک، گری فاکس و هم‌چنین محیط‌های بیادماندنی متال گیر سالید را در این تریلر ببینیم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

جدیدترین شماره از مجموعه بازی‌های متال گیر سالید در شهریور امسال عرضه شد. منتقدان «متال گیر سالید ۵: درد فانتوم» را یکی از بهترین بازی‌های سال خواندند و این بازی هم موفق شد تا در نشریات و سایت‌های بسیاری، جوایز زیادی کسب کند.

MGS1-TwinSnakes

Metal Gear Solid: The Twin Snakes برای نینتندو گیم‌کیوب

با تمام این اوصاف، بازسازی متال گیر سالید مطمئنا کار بسیار سختی خواهد بود. این بازی یک بار برای کنسول نینتندو گیم‌کیوب و آن هم توسط یکی از کارگردانان معروف ژاپن بازسازی شده است. با این حال طرفداران متال گیر، این بازی را که Metal Gear Solid: Twin Snakes نام دارد، اصلا به عنوان یکی از بازی‌های مجموعه حساب نمی‌کنند. «ریوهی کیتامورا» که کارگردانی این بازسازی را بر عهده داشت، طبق گفته‌ی هیدئو کوجیما تصمیم گرفته بود تا صحنه‌های بازی را مطابق سلیقه‌ای خودش از ابتدا بسازد و این موضوع به مذاق بازی‌کننده‌ها خوش نیامده بود.

هیدئو کوجیما قرار است بازی بعدی خود را در استودیویی مستقل و به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن۴ بسازد.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. علی

    مجموعه‌ی متال‌گیر بهترین اثر ادبی تاریخ است.

    1. مسعود طاوری

      ۶۰%

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه