هالی‌وود زیر سایه‌ی بازی‌های ویدیویی؛ فروش بالای متال‌گیرسالید ۵

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارش جدیدی که موسسه‌ی آماری Adobe Digital Index از فروش بازی «متال گیر سالید ۵» داده است، این بازی موفق شده تنها در ۲۴ ساعت، ۱۷۹ میلیون دلار بفروشد. این مقدار، از مجموع فروش روز اول دو فیلم Avengers 2 و Jurassic World هم بیشتر است.

در حال حاضر، رکورد بیشترین میزان فروش روز اول در صنعت سرگرمی مربوط به شماره‌ی پنجم از مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto است

میزان بیش‌ترین فروش روز اول یک فیلم، برای قسمت دوم از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» (Deathly Hallows – Part 2) است. این فیلم توانسته در روز اول اکران‌اش، ۹۱ میلیون دلار بفروشد. فیلم‌های Avengers 2 و Jurassic World هم به ترتیب فروش روز اول‌شان برابر با ۸۴٫۵ و ۸۲ میلیون دلار بوده است.

فروش ۱۸۰ میلیون دلاری «متال گیر سالید ۵: درد فانتوم» در روز اول عرضه‌اش، بیش از دو برابر بودجه‌ای است که برای ساخت آن هزینه شده است. بودجه‌ی ساخت متال گیر سالید ۵ برابر با ۸۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با بودجه‌ی ساخت فیلم‌هایی مثل Avengers، عدد زیادی محسوب نمی‌شود.

DD

در حال حاضر، رکورد بیشترین میزان فروش روز اول در صنعت سرگرمی (سینما یا بازی)، مربوط به شماره‌ی پنجم از مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto است. بازی ‌GTA 5 توانست در روز اول‌اش، نزدیک به یک میلیارد دلار بفروشد. این رقم با میزان فروش روز اول فیلم‌ها فاصله‌ی بسیار زیادی دارد.

در حالی که فروش بالای متال گیر سالید ۵، موفقیت تجاری این بازی را گوش‌زد می‌کند، شرکت کونامی تصمیم گرفته است تا ساخت بازی‌های ویدیویی را به تدریج به کنار بگذارد.

موسسه‌ی Adobe Digital Index می‌گوید که یکی از دلایل فروش بالای متال گیر سالید ۵، بحث‌های زیادی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در روز عرضه‌اش درباره‌ی آن کرده‌اند. درباره‌ی متال گیر سالید ۵، دو برابر بیشتر از Avengers 2 در روز عرضه‌اش در شبکه‌های اجتماعی بحث شده است.

PhantomPainStat

متال گیر سالید ۵ در روز دهم شهریور روی تمام پلتفرم‌ها عرضه شد. بازی توانست تا بالاترین نمرات و امتیازاتی که منتقدان بازی در سال ۲۰۱۵ داده‌اند را کسب کند.

منبع: Destructoid

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar کوروش سقانژاد

    یک میلیارد دلار شوخی نیست !!!

  2. Avatar فرزاد شریف زاده

    واوووو…. GTA5 یک میلیارد دلار در روز اول ؟ نمی دونستم. جالبه…
    آقای میرزایی عزیز در این گزارش کوتاه اشاره کردید که کونامی تصمیم گرفته ساخت بازی های ویدئویی رو کنار بزاره. در مورد چندین استادیوی بزرگ بازی سازی هم قبلا این اتفاق تو همین یکی دو ساله افتاده. هم در این مورد و هم در گزارشات دیگه فقط به مورد اشاره شده ولی توضیحی در مورد دلایلش بیان نشده!!! ممنون میشم اگر در یکی از مقالات یا گزارش های مرتبط که در آینده به اشتراک می گذارید دلایل این اتفاق، با وجود سود خوبی که این بازی ها میدن رو ریشه یابی کنید.
    خوشحالم که مردم دیگه هم قدر “بهترین اثر ادبی تاریخ” رو میدونن و استقبال خوبی هم ازش کردن.
    با تشکر از شما

    1. دلیل اصلی نسبت سوددهی به بودجه ای که برای ساخت یه بازی هزینه میشه. کونامی تونست سال ۲۰۱۰ با یه بازی موبایل که عمرا هزینه ساختش به یک میلیون دلار هم برسه، درآمد وحشتناک بالایی داشته باشه. در حالی که ساخت متال گیر سالید ۵ هشت سال طول کشید و ۸۰ میلیون دلار واسه شون هزینه داشت. هشت سال ساخت برای یه بازی، زمان خیلی زیادیه و برای یه شرکت که دلیل وجودیش درآمدزاییه، اصلا خوب نیست.
      بیشتر شرکتهای بازیسازی به ساخت بازی موبایل روی آوردن یا اینکه حتی بازیهای بزرگشون رو هم مثل بازیهای موبایل می سازن.
      برای مثال همین بازی Destiny که یه اکشن اول شخصه، توی یه سال سه تا بسته الحاقی داشته و اکتیویژن داره توی بازی سکه هم میفروشه.
      یا حتی شرکتهای دیگه‌ای مثل یوبی‌سافت دارن برای درآمدزایی بیشتر، بازی‌هاشون را سالانه می‌کنن. یعنی ما الان سالی حداقل یدونه Assassin’s Creed داریم. الان هم مدت‌هاست که بازی‌های این مجموعه فقط یه روند ثابت رو دنبال می‌کنن و پیشرفتی هم توشون ندیده‌ایم.
      شرکت‌های بازی‌سازی باید به یه عده سرمایه‌گذار که چیزی از بازی سرشون نمی‌شه و اون بالای شرکت نشسته‌ان جواب پس بدن، برای همین هم توی بازی‌های بزرگی مثل جی‌تی‌ای ۵ و حتی متال گیر سالید ۵ دارن سکه می‌فروشن. درست مثل Candy Crush یا بازی‌های موبایلی دیگه.
      این موضوع جای خیلی بحث داره که به قول شما باید توی یه مقاله حسابی بهش پرداخته بشه. به موقع‌اش سراغ این موضوع هم می‌ریم. ممنون.

      1. Avatar سام

        واو ممنون حال کردم. جی تی ای این همه فروش داشته عالیه
        اگه مسئولان دیجی کالا یه فروم درست کنن که دسته بندی های سینما و بازی و… داشته باشه میشه فروم اول ایران

      2. Avatar فرزاد شریف زاده

        چقدر این موضوع قشنگ و قابل قدردانی هست که در قسمت کامنتها، نویسندگان یه مقاله یا خبر، وقت میزارن و به خوانندگان خودشون پاسخ میدن.
        این نه تنها باعث ارتباط و اعتماد بهتر بین خواننده و نویسنده مطلب میشه، بلکه نشون از اون داره که نویسنده مطلب، به موضوع عنوان شده اشراف و علاقه داشته و صرف درج یک مطلب در یه مجله اینترنتی نبوده.
        این حرکت قابل تقدیر رو در چند مقاله دیگر این مجله اینترنتی هم دیدم و خواستم در همینجا از طرف خودم از همه شما تشکر و قدردانی کنم.
        پاسخ معقول و بسیار جالبی بود.
        خیلی ممنون آقای میرزایی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه