باز هم یک شکایت دیگر علیه اپل

۵ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز جمعه شرکت Straight Path در بخش شمالی ایالت کالیفرنیا یک شکایت علیه اپل تنظیم کرد. این شرکت ادعا کرده برنامه فیس‌تایم مربوط به دوربین جلویی آیفون‌های شرکت اپل که می‌توان با آن چت‌ویدیویی انجام داد پنج سند حق اختراع پیش‌تر ثبت شده را نقض کرده است. ظاهرا این شکایت یک بار در سال ۲۰۱۵ انجام شده بوده و در آن زمان رد شده اما امکان اقامه دعوای مجدد برای شرکت شکایت کننده وجود داشته که حال دوباره این شکایت را به جریان انداخته.

این سندهای ثبت اختراع درباره شیوه اتصال دو دستگاه در یک شبکه بودند در حالی که هیچ کدام از این دستگاه‌ها به شکل پیوسته به شبکه وصل نباشند. برای مثال تلفن شماره ۱ یک اپلیکیشن را برای ارتباط تلفنی با گوشی دوم باز می‌کند. وقتی اپلیکیشن باز می‌شود، یک آدرس آی‌پی به سرور می‌فرستد، این سرور مشخص می‌کند که این فرد آنلاین است و اعلام می‌کند که کاربر ۱ آنلاین است. اگر این سیستم با روشی مشابه مشخص کند که تلفن دوم هم آنلاین است آدرس کاربر دوم را برای کاربر اول می‌فرستد و از طرف کاربر اول برای کاربر دوم تقاضای تماس تلفنی ارسال می‌شود.

حال یک شرکت ادعا کرده که این مکانیزم پیش از استفاده اپل در سندهای حق اختراع ثبت شده بوده و اپل بدون مجوز از آنها استفاده کرده است.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. مهدی

    اپل از همون اول هم یه شرکت به درد نخور بوده قرار شده صفحه نمایش گوشیهای اپل رو سامسونگ تولید کنه شایدچیپ گوشیهای جدید اپل رو هم سامسونگ تولید کنه اپل فقط اسم در کرده کارش فقط دزدی هست قابل توجه طرفداران شرکت اپل باز هم برید پز بدبد که گوشی ما اپل هست گوشی ما کلاس داره شرکتی که نتونه یه صفحه نمایش بزنه کارش هم فقط این باشه که علیه اش شکایت بشه باید تعطیل بشه

  2. محمد

    اگه همه چیز همین توضیح بوده باشه اسمش اختراع نیست! خب این یه چک کردن آنلاین بودن دو کلاینت هست! خیلی هم ساده هست و همه ی نرم افزار ها از همین سبک استفاده میکنن.

  3. Nader

    باز هم شکایت
    بازم دزدی توسط اپل
    و اپلی ها همچنان خوشحالند و جوک همی پراکنند

  4. فرهاد

    و باز هم اپل دزد…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه