باکس آفیس؛ مارولی‌ها محاصره‌مان کردند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
انتقام جویان: پایان بازی

به آخر هفته که رسیدیم همه چیز در باکس آفیس مطابق پیش‌بینی‌ها جلو رفت و فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) توانست تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم افتتاحیه تاریخ سینما شود. این لقب را هم در گیشه داخلی سینماهای آمریکا و هم گیشه بین‌المللی به دست آورد. با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر پرفروش شدن فیلم تصور اینکه در عرض سه روز اول نمایش‌اش در آخر هفته به فروش ۳۵۰ میلیون دلار در گیشه داخلی سینماهای آمریکا و فروش یک میلیارد دلار در بازار جهانی برسد غیرقابل باور بود.

فیلم در پنج روز اول اکرانش در گیشه سینماهای جهان ۱.۲ میلیارد دلار فروخته است.

فروش افتتاحیه فیلم بیش از ۹۳ میلیون دلار بیشتر از رکورد قبلی بود که توسط «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» زده شد که همین سال گذشته فروش افتتاحیه‌اش معادل ۲۵۷.۶۹ میلیون دلار بود و ۹۰ درصد از سهم بازار سینما در اختیار «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» قرار گرفت. بعد از اینکه منتقدان هم فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» را تایید کردند، تماشاگران هم در سایت سینمااسکور به آن امتیاز A+ دادند. در کنار «بلک پنتر» (پلنگ سیاه) و «انتقام‌جویان» این سومین فیلم جهان مارول است که چنین امتیازی از تماشاگران می‌گیرد.

پیش‌بینی اینکه «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» به کجا برسد تقریبا غیرممکن است اما اگر بخواهیم آن را با «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» مقایسه کنیم آن فیلم در گیشه داخلی سینماهای آمریکا نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار فروخت و قاعدتا فروش «پایان بازی» باید چیزی نزدیک به ۹۸۰ میلیون دلار شود. که در این صورت رکورد فعلی فروش را که در اختیار «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» قرار دارد، می‌شکند. «جنگ ستارگان» سال ۲۰۱۵ به این رکورد رسیده بود.

هنوز معلوم نیست که «پایان بازی» به این رکورد برسد یا نه ولی حتی در غیر این صورت هم دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما خواهد شد. این رکوردهایی است که فیلم «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» آخر هفته در گیشه داخلی سینماهای آمریکا شکست:

بزرگترین فروش پنجشنبه: ۶۰ میلیون دلار
رکورد قبلی: جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۵۷ میلیون دلار)

گسترده‌ترین اکران: ۴۶۶۲ سالن سینما
رکورد قبلی: من نفرت‌انگیز ۳ (۴۵۲۹ سالن سینما)

بیشترین فروش شنبه: ۱۰۹ میلیون دلار
رکورد قبلی: انتقام‌جویان:‌ جنگ ابدیت (۸۲.۱ میلیون دلار)

بالاترین افتتاحیه گیشه سینماهای آمریکا: ۳۵۰ میلیون دلار
رکورد قبلی: انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۵۷.۶۹ میلیون دلار)

در حال حاضر بیشترین فروش فیلم در جهان مربوط به چین با ۳۳۰.۵ میلیون دلار است و انگلستان با اختلاف زیادی با فروش ۵۳.۸ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد.

نکته بعدی اینکه فیلم «کاپیتان مارول» هم هنوز جزو برگ برنده‌های کمپانی مارول و دیزنی است. فیلم در هشتمین هفته اکرانش همچنان رده دوم جدول را حفظ کرده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
انتقام‌جویان: پایان بازی ۱ ۳۵۰ ۳۵۰
کاپیتان مارول ۸ ۸.۱ ۴۱۳.۶
نفرین لیوروینا ۲ ۷.۵ ۴۱.۳
شکافتن ۲ ۶.۳ ۲۶.۱
شزم! ۴ ۵.۵ ۱۳۱.۱
کوچک ۳ ۳.۴ ۳۵.۸
دامبو ۵ ۳.۲ ۱۰۷
قبرستان حیوانات خنگی ۴ ۱.۳ ۵۲.۶
ما ۶ ۱.۱ ۱۷۲.۸
پنگوئن‌ها ۲ ۱.۱ ۵.۷

باکس آفیس هفته گذشته: نفرینی که شزم را کنار زد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه