با انرژی باد گوشی هوشمند خود را سریع شارژ کنید

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در مناطقی که دسترسی به انرژی برق به صورت مستقیم وجود ندارد، افراد از انرژی خورشید برای شارژ گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. با این حال، انرژی خورشیدی وابسته به نور روز و تابش آفتاب به صورت مستقیم است. «نیلز فربر» (Nils Ferber) توربین بادی جدیدی ساخته است که طبق گفته‌ی او، می‌تواند بهتر از هر وسیله‌ی دیگری یک گوشی هوشمند را شارژ کند.

توربین فربر می‌تواند حتی اگر باد با سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت می‌وزد، به صورت ثابت خروجی ۵ وات انرژی داشته باشد.

فربر که سفرهای زیادی انجام می‌داد، متوجه شد که نمی‌تواند همیشه به نور خورشید اطمینان کند؛ به همین دلیل هم او دست به ساخت توربین خود زده است. این توربین برای کوهنوردان، صخره‌نوردان و فیلم‌سازانی که در مناطق مختلف طبیعی مشغول به کار هستند، می‌توانند بسیار کارآمد باشد.

nils-ferber-micro-wind-turbine-2

توربینی که نیلز فربر ساخته است، هم‌چنین بسیار راحت حمل می‌شود و وزن کمی دارد. توربین او کوچک و ساده است، اما کار افراد را راه می‌اندازد. فربر برای ساخت توربین خود، مدل‌های مختلفی را در وضعیت‌های باد متفاوت آزمایش کرده است. این توربین کمتر از ۱ کیلوگرم وزن دارد و ۴۰ درصد از توربین‌هایی که تا به امروز تولید شده بودند، سبک‌تر است. با استفاده از میله‌ی تلسکوپی این توربین، می‌توان بسیار راحت آن را در محل‌های مختلف نصب کرد و با استفاده از طناب‌ها، هم‌چنین آن را محکم در محل مورد نظر قرار داد.

nils-ferber-micro-wind-turbine-9

خروجی انرژی به میزان وزش باد بستگی دارد، اما توربین فربر می‌تواند حتی اگر باد با سرعت ۱۸ کیلومتر در ساعت می‌وزد، به صورت ثابت خروجی ۵ وات انرژی داشته باشد. می‌توان این انرژی تولیدی را به صورت مستقیم توسط یک خروجی USB استفاده یا آن را در یک پک باتری ذخیره کرد.

nils-ferber-micro-wind-turbine-13 nils-ferber-micro-wind-turbine-12

قرار است نمونه‌ی اولیه توربین نیلز فربر در نمایشگاه طراحی دوبی در ماه اکتبر نمایش داده شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: New Atlas

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه