با این وسیله جدید صدا را به جای گوش با موی سرتان حس کنید

۱۳ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فوجیتسو در نمایشگاه CEATEC از دستگاهی به نام Ontenna رونمایی کرد. این دستگاه قرار است به افرادی که مشکل شنوایی دارند کمک کند اما از راهی اساسا متفاوت.

Ontenna وسیله‌ای است که مثل نوعی سنجاق سر است، این وسیله به موهای سر وصل می‌شود و فرد به جای استفاده از گوش‌هایش‌ برای شنیدن از موهایش استفاده می‌کند. اما چطور؟ ایده پشت این قضیه از این قرار است که صدا از خلال موها و از طریق لرزش منتقل می‌شود. بنابراین کسی که از این وسیله استفاده می‌کند در واقع نمی‌شنود بلکه صدا را حس می‌کند.

شرکت فوجیتسو معتقد است همانطور که گربه‌ها از طریق سبیل‌شان‌ جریان باد را حس میکنند انسان هم با استفاده از وسایلی شبیه Ontenna می‌تواند صدا را حس کند. انتقال صدا از طریق لرزش پیش از این هم با هدفون‌هایی که صدا را از طریق استخوان منتقل می‌کردند رخ داده بود. اما حال انتقال از طریق مو به کل اتفاقی جدید است. فوجیتسو قصد داشت ابتدا این دستگاه را طوری بسازد که صدا از طریق پوست منتقل شود اما قرار گرفتن دستگاه بر روی پوست برای بسیاری حس ناخوشایندی ایجاد می‌کرد.

راه دیگر این بود که این وسیله بر روی لباس قرار بگیرد اما لباس‌ها ارتعاشات را کاملا تضعیف می‌کردند. به هر حال نهایتا موهای سر انتخاب شد که بسیار حساس‌اند و می‌توانند به خوبی ارتعاشات را منتقل کنند. گرچه انتخاب موی سر هم مشکلات خودش را دارد. قطعا افرادی که کم مو هستند، موی‌شان کوتاه است یا اساسا مویی ندارند در استفاده از این تکنولوژی با مشکل روبرو خواهند شد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    اینطوری فقط میفهمید یکی داره حرف میزنه و نمیفهمید چی میگه!

  2. Avatar علیرضا

    خیلی جالبه
    میشه با این تکنولوژی چیزی طراحی کرد که بتونه صدای اطرافو جذب و از طریق مو به انسان منتقل کنه و این تکنولوژی مناسب برای افراد ناشنواست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه