دوربین کامپکت جدید کانن، زوم ۴۰ برابر و قابلیت فیلم‌برداری ۴k دارد

۱۳ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
دوربین کامپکت کانن

در شرایطی که گوشی‌های هوشمند به شدت همه‌گیر شده‌اند و در جیب هر کس یک گوشی هوشمند با دوربینی نسبتا با کیفیت پیدا می‌شود، بازار دوربین‌های کامپکت با مشکلاتی مواجه شده. در واقع شرایط فعلی باعث شده صرفا دوربین‌های کامپکتی شانس فروش داشته باشند که از لنزهای زوم قوی بهره می‌برند و قابلیت فیلم‌برداری بسیار باکیفیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

دوربین جدید کانن PowerShot SX740 HS که قرار است به بازار بیاید هم یکی از همین دوربین‌ها است. یک دوربین‌ کامپکت ۲۰ مگاپیکسلی با زوم ۴۰x اپتیکال و قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K.

مدل SX740 HS جایگزین مدل سال قبل یعنی PowerShot S730 HS می‌شود و نشان دهنده یک ارتقای نسبی است. دوربین جدید مثل مدل قبلی ۲۰.۳ مگاپیکسلی با سنسور ۶.۱۷ در ۴.۵۵ میلی‌متری BSO CMOS است، مدلی که زوم معادل ۹۶۰-۲۴ میلی‌متر را در اختیار قرار می‌دهد. اما در حوزه پردازش تصویر با بکارگیری تکنولوژی Digic 8 شاهد بهبود هستیم که قابلیت عکاسی پیاپی را به ۷.۴ فریم در ثانیه (همراه با تداوم فوکوس خودکار) می‌رساند. در عین حال با دوربین جدید کانن می‌توانید ویدیوهای ۴K با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید؛ قابلیتی که پیش از این در سری PowerShot وجود نداشت.

این مدل از نظر گشودگی دیافراگم F3.3-F6.9 و محدوده ISO که در حداکثر به ۳۲۰۰ می‌رسد نسبت به مدل سال قبل تغییری نداشته. در PowerShot جدید کانن از یک پنل LCD سه اینچی استفاده شده که می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد؛ بنابراین به درد گرفتن سلفی هم می‌خورد. در عین حال استفاده از بلوتوث و Wi-Fi باعث شده برای انتقال سریع عکس‌هایتان از این دوربین نگرانی بخصوصی نداشته باشید.

گرچه این دوربین به اندازه دوربین Coolpix P1000 شرکت نیکون شگفت‌زده‌مان نمی‌کند اما نسبت به رقیبش دوربین جمع‌وجورتری است و با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به شکل قابل‌توجهی هم ارزان‌تر است.

منبع: Newatlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه