با لپ‌تاپ سرفیس بوک بیشتر آشنا شوید

۱۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

روز گذشته مایکروسافت اولین لپ‌تاپ ساخته خودش را معرفی کرد. این محصول سرفیس بوک نام دارد و توانست نظر کاربران را به سمت خودش جلب کند. از ویژگی‌های جالب توجه این محصول حالت خم شدن صفحه نمایش آن به شکل ۳۶۰ درجه بود. مایکروسافت برای اینکه بتوان صفحه نمایش را حرکت داد، از تکنیک جالبی استفاده کرده است.

لولاهای به کار رفته در سرفیس بوک می‌توانند صفحه نمایش را در حالت‌های مختلف نگه‌دارند.

مایکروسافت از لولاهای مخصوصی در این لپ‌تاپ استفاده کرده که بتوان صفحه نمایش را در حالت‌های مختلف قرار داد و حتی آن را از بدنه اصلی جدا کرد.

surface book

مایکروسافت گفت که برای حرکت دادن صفحه نمایش از تکنولوژی به نام لولای داینامیک استفاده کرده است. این قابلیت باعث شده که بتوان صفحه نمایش سرفیس بوک را در حالت‌های مختلف قرار داد و به شکل جالبی آن را باز کرد.

surface book

از دیگر ویژگی‌های لولاهای به کار رفته در سرفیس بوک این است که می‌توان صفحه نمایش را از بدنه اصلی جدا کرد. با این کار می‌توان از صفحه نمایش همانند یک تبلت استفاده کرد. تنها کافی است دکمه قرار گرفته روی بدنه اصلی را فشار دهید تا صفحه نمایش را بتوانید از آن جدا کنید. مایکروسافت برای این کار قفل‌هایی به نام سیم عضلانی طراحی کرده است. با فشار دادن دکمه، صفحه کلید سیگنالی را ارسال می‌کند و عملیات جدا شدن صفحه نمایش از بدنه اصلی به شکل خودکار انجام می‌شود. دیگر برای جداکردن صفحه نمایش از بدنه نباید یک دکمه را نگه‌دارید یا چند دکمه را فشار دهید.

surface book

البته از آنجایی که سرفیس بوک از یک کارت گرافیکی مجزای NVIDIA‌ استفاده می‌کند، نمی‌توان در هر لحظه صفحه نمایش را از بدنه جدا کرد. کارت گرافیکی در صفحه کلید قرار گرفته و تا زمانی که سیستم از آن استفاده می‌کند، اجازه جدا شدن صفحه نمایش از صفحه کلید را نمی‌دهد.

surface book

قفل‌هایی که مایکروسافت برای سرفیس پرو در نظر گرفته بسیار قدرتمند هستند و باعث می‌شوند که در حالت معمولی صفحه نمایش از بدنه جدا نشود.

دیدن چنین لپ‌تاپی کاربران را هیجان‌زده کرده است. تکنولوژی‌های به کار رفته در آن باعث شده که خیلی‌ها به فکر خرید آن باشند.

1

surface book

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Adel

    سلام
    سرفیس بوک دو دارم کیبوردش غیر فعال شده دیگه نمیتونم ازش استفاده کنم حتی لپ تاب رو هم نمیتونم جدا کنم ازش
    چیکار کنم ؟ راه حلش چیه ؟

  2. Avatar امین

    من از دوستان خواهش میکنم که به آدرس زیر برین و سرفیس بوک رو بامکبوک پرو مقایسه کنین.تنها برتری که مکبوک پرو با سرفیس پرو داره اینه که مکبوک پرو تو اندازه ۱۵ اینچی هم وجود داره. وگرنه از هر لحاظ (مخصوصا در خصوص نوآوری) سرفیس پرو خیلی بهتره. بعدشم! ویندوز ۱۰ چیز دیگریست!!!!!
    http://www.digikala.com/mag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-article/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%DA%A9%E2%80%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D9%88/

  3. Avatar HoSSeiN HyPeR

    هـــــه هـــــه، منتقدها کجا رفته اند، مثل اینکه دیگه خبری از بدگویان مایکروسافت نیست.
    تا چند روز پیش منتقدها میگفتند که مایکروسافت شکست میخوره و نمیتونه با اپل و گوگل رقابت کنه.
    تا چند روز پیش یه عده آدم خیالباف و مسخره میگفتن که “یک پیشگو در شمال کشور گفته که در آینده اپل و گوگل باهم متحد میشوند و شرکت مایکروسافت را میخرند”. (خخخخخ)
    تا چند روز پیش نه تنها منتقدها، بلکه عده ای از طرفداران به این عقیده رسیده بودند که مایکروسافت نمی تواند در آن واحد هم نسخه های جدید ویندوز ارائه دهد، هم برنامه هایی مثل آفیس، هم ویندوز فون، هم طراحی ظاهری و سخت افزاری لپ تاپ و تبلت و گوشی، هم آپدیت برنامه ها و نسخه های مختلف ویندوز و خیلی چیزهای دیگه رو باهم ارائه بدهد.
    امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا در کمال تعجب و حیرت، یــــــــــــــــــــــــــــــــــک شرکت، با کارکنانی واقـــــــــــــعاً زحمت کش، توانست تمام این چیزها را باهم ارائه دهد و مـــــــــــــــــوفـــق بشود.
    پــــــــــــــــــس، بـــــــــــاید درمــــورد اینکه آیا مایکروسافت میـــتـــــــــــــواند اپل و گوگل را شکست دهد یا نه، بیشــــــــــــتر فــــــــــکــر کرد.

  4. Avatar امین

    اگه فقط یه شرکت وجود داشته باشه که بخواد اپل رو کنار بزنه اون مایکروسافته.حتی اپل که اعتقادی به قلم یا کیبورد برای تبلت نداشت بالاخره جلوه مایکروسافت دووم نیآورد و مجبور شد به قلم و کیبورد واسه ای پد پرو بزاره. دقیقا مثل سرفیس پرو ۳. با این لپتاپ و سرفیس پرو ۳ دیگه اپل باید جمع کنه!!!
    البته هنوز سرفیس فون (برند اختصاصی مایکروسافت برای گوشی های هوشمند) معرفی نشده.اون معرفی بشه که اووووووف….. کمر اپل میشکنه

  5. Avatar ali

    الان دیگه مایکروسافت فقط غول نرم افزاری جهان نیست بلکه غول تکنولوژی و نرم افزاری جهانه نوآوری های شرکتای دیگه در برابر مایکروسافت واقعأ پیشه پا افتاده بوده

  6. Avatar بهنام

    مطالب بسیار خوب هستن . ولی استفاده از گرافیکی که با سرعت زیاد هر لحظه تکرار و تکرار میشه سرگیجه آور هست . لطفا” سرعت انیمیشن ها رو پایین بیارین و یا امکان متوقف کردن داشته باشن.

  7. Avatar علیرضا حاجی عبدالعلی

    جالبه

  8. Avatar ترانه

    محصول خفنیه

  9. Avatar غضنفر

    طراحی لولا خیلی خفنه :X

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه