با کارت گرافیکی جدید انویدیا علاوه بر بازی رمزهای عبور را هم باز کنید

۳۱ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین کارت گرافیکی GTX 1080 انویدیا برای اموری فراتر از بازی کردن صرف به کار می‌آید. ظاهرا مشخص شده است که معماری پاسکال به کار رفته در این کارت‌ها برای بازکردن رمز عبور هم به کار می‌آید.

ویژگی‌های این کارت‌های گرافیکی باعث می‌شوند آن‌ها بتوانند محاسبات موازی را بهتر از یک پردازشگر مرکزی (CPU) معمولی پیش ببرند. در واقع یک پردازشگر گرافیکی می‌تواند از بسیاری از تراشه‌های ساخت اینتل و AMD در این زمینه کارآیی بیشتری داشته باشد چون به شکل طراحی شده‌اند که داده‌ها را با روش‌های متفاوتی پردازش‌ کنند.

البته پردازشگرهای مرکزی برای پردازش داده‌های گوناگون در آن واحد در امور روزمره‌ای چون باز کردن اپ‌ها کارآیی بهتری دارند.

پردازشگرهای مرکزی در این نوع پردازش‌ها بر پردازشگرهای گرافیکی برتری دارند اما پردازشگرهای گرافیکی در زمینه اجرای بازی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند چون شیوه پردازششان به کلی متفاوت است.

شیوه عملکرد موازی کارت‌ گرافیکی GTX 1080 به آن‌ امکان می‌دهد برای باز کردن یک فایل ورد در هر لحظه ۷۱۰۰ پسورد مختلف را امتحان کند. این درحالی است که کارت‌های گرافیکی GTX 980 که به نسل قبل تعلق داشتند می‌توانستند در هر ثانیه ۳۸۰۰ تلاش داشته باشند. باید بدانید یک پردازشگر مرکزی تنها می‌تواند در هر ثانیه برای باز کردن رمز عبور ۳۰ تلاش داشته باشد.

برای مثال یک کارت گرافیکی انویدیا می‌تواند یک پسورد استاندارد شش کاراکتری را ظرف ۸۳ ساعت باز کند اما اگر به جای این کارت قرار بود صرفا از یک پردازنده مرکزی استفاده کنیم این فرایند چیزی در حدود ۲ سال تمام طول می‌کشید. این موضوع نشان می‌دهد این شیوه پردازش چطور می‌تواند برای شکستن رمزهای عبور به کار بیاید.

منبع: Digital Trends


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مسافر

    چه میکنه این انودیا>>>>>>>>

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه