بدون برنامه، گوشی نمی‌فروشیم!

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روز پیش مطلب جالبی خواندم درباره‌ی این‌که یکی از فروشنده‌های موبایل، مبلغ زیادی بابت اضافه کردن «روغن محافظ صفحه» از مشتری گرفته و ظاهرا کار به شکایت کشیده. حالا این‌که «روغن محافظ نمایشگر» چیست و دقیقا چطور از نمایشگر گوشی محافظت می‌کند، خودش بحث مفصلی است؛ اما آن‌چه واضح است، هنرمندی دوستان موبایل فروش در بازارها و بازارچه‌های معروف، تمامی ندارد. اخیرا هم تکنیک جدیدی مد شده که به مشتری گفته می‌شود، “گوشی آکبند شما سیستم‌عامل ندارد(!) و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.” بنابراین باید هزینه‌ای برای نصب سیستم‌عامل (که پروسه‌ای چند ده دقیقه‌ای است) هم پرداخت کنید.

تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند.

احتمالا همه‌ی این‌ها به‌خاطر این است که تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند. تکنیک نصب برنامه هم کمی پیشرفت کرده و انتخاب‌های متنوعی پیش روی مشتری قرار می‌گیرد؛ مثل بسته‌های ۲۰، ۵۰ و حتی ۱۰۰ هزار تومانی که البته اکثرشان، نسخه‌های کرک شده و منسوخ اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی هستند که حتی تعدادی‌شان، اجرا هم نمی‌شوند.

اما در این میان هیجان‌انگیزترین مورد، فروش گوشی تنها در شرایط خاص است. برای مثال، برخی از فروشنده‌های عزیز، در صورتی که هنگام خرید گوشی، هزینه‌ی اضافه‌ی نصب برنامه یا سرویس‌های مربوط به خرید لوازم جانبی را نپردازید، از فروش گوشی به شما امنتناع می‌کنند. معمولا هم دلیل این کار را کم بودن سود فروش خود گوشی‌ها می‌دانند. درست مثل همان جمله‌ی کلاسیکی که قدیمی‌ترها حتما آن را شنیده‌اند: «بدون ساندویچ، نوشابه نمی‌فروشیم!»

No_App_No_Phone_01

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که فروشندگان بتوانند حداکثر سود را از مشتریان ناآگاه به دست بیاورند. در نهایت هم کاربر تصور می‌کند گوشی‌ای خریده‌ که تمام امکانات‌اش «فعال» است و تعداد زیادی برنامه و بازی و احتمالا یک محافظ جادویی هم دارد. در حالی که می‌توانست این مبلغ اضافی را (که معمولا کم هم نیست) برای خرید گوشی بهتری صرف کند.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید. به‌شکل خاص درباره‌ی فروشگاه آن‌لاین دیجی‌کالا صحبت نمی‌کنم؛ به هر روشی که بتوان شخص فروشنده‌ی چرب زبان را از این معادله حذف کرد، احتمال پرداخت هزینه‌های اضافی هم کم می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی دقیقا با همین هدف آمده‌اند و در حال رشد هستند. حذف هزینه‌های اضافی این چنینی به واسطه‌ی اینترنتی شدن پروسه‌ی خرید، نه تنها حق انتخاب‌های بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه جلوی ترویج یک سری حیله‌های بازرگانی را هم می‌گیرد.

شما چطور؟ خرید سنتی گوشی موبایل را ترجیح می‌دهید یا ‌فرم اینترنتی و جدید آن را؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۰ دیدگاه
  1. mory44

    با تشکر از مطلبتون
    من مشکلات خرید از فروشنده های چرب زبون رو دارم
    اما اینکه فروشگاه های اینترنتی فروشنده های خرده فروش زیادی رو کنار می زنند که تنها در آمدشون همینه
    و در عوض تعداد کمی رو شاغل می کنند شاید با کنار زدن هزار فروشنده ، ده نفر رو شاغل می کنند کسی بهش فکر میکنه
    من هم از سایت های اینترنتی خرید می کنم اما نه اجناسی که خودم می خوام بلکه اجناسی رو که می خوام به مشتری
    ارائه بدهم.

  2. REZA

    من تا به حال ۵ تا گوشی از دیجی گرفتم فقط فقط به خاطر این دغل و دزدی های فروشنده ها به خصوص که در شهرستان هستم وضع بدتر!

  3. محسن

    مرسی از مقاله بسیااااااااار خوبتون خیلی جالب بووود……من هم از فروشنده های مهربونمون با داستان های خاطره انگیزشون که نمیدونم این برا من سه تا هزاری سود داره و…..خسته شدم برا همین چند سالی هست دیجی کالا رو فروشنده خودم میدونم واقعا که هم دیجی کالا و هم دیجی کالا مگ عاااالین واقعا خسته نبااااشید دمتون گرم.

  4. Ahmad

    حالا شما دارین با این حرف هاتون قروشندگان فیزیکی خوب رو هم خراب میکنین . و به نفع خودتون

  5. رسول

    ما که یه بار کارمون به دعوا هم کشید ولی بازم زیر بار نرفتم 🙂

  6. Joseph

    کلا تو این کشور یه عده از مردم میان تا میتونن از عدم اگاهی مردم سواستفاده می کنند تا همه مردم اگاه بشن چند سالی طول میکشه و توی این چند سال جیب فروشنده ها پر پول شده!
    بهترین نوع خرید اینترنتی هست که بهتره از نمایندگی رسمی باشه . در غیر این صورت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا بهترین مورد هست .
    وقتی که شما میتونین توی چندین هزار سایت داخلی و خارجی در مورد موبایل مورد نظرتون تحقیق کنید و حتی فیلم انباکس شدن موبایل رو توی یوتیوب ببینید و بعدش براحتی موبایل رو درب منزل تحویل بگیرید چرا باید خرید حظوری انجام بدید؟

  7. احسان

    صد رحمت به دزد سرگردنه!!!! واقعا خرید از فروشگاه های سطح شهر پراسترس ترین کار ممکنه. با ترس از تعویض لوازم جانبی تا فروش کالای دست دوم و ….!!!

  8. قاسم

    بنظر من خرید اینترنتی همیشه هم خوب نیست چون ثابت شده حتی دیجی کالا هم به عنوان برترین فروشگاه اینترنتی ایران همیشه قیمت مناسب و بروزی نداره
    اما بنظرم تنها مزیت خرید اینترنتی اینه که مطمئن هستم دست کاری در بسته بندی محصول و لوازم جانبیش نمیشه
    وگرنه در سطح بازار مخصوصا شهرهای مرزی قیمت تمام دستگاه های دیجیتالی به شدت پایین تر از قیمت های اینترنتی است! مخصوصا زمانی که اطمینان داریم کالای خریداری شده در دوره گارانتیش هیچ مشکلی پیدا نمیکنه که برای من تقریبا شامل تمام دستگاه هایی بوده که تا امروز خریدم!
    همین تخفیف های روزانه دیجی کالا با وجود جذابیتش اما نشان دهنده سود کالاهای موجود در فروشگاه است که کم هم نیست و تازه تخفیف شامل کل سودهم نبوده بهرحال!
    در کل بنظرم من در شهر های بزرگ که تنوع کالا در بازار بالا است قطعا خرید حضوری و تست کالا از نزدیک مخصوصا برای افرادی که وارد هستن خیلی بهتر است چون قیمت ها پایین تر است

  9. یه بنده خدا

    من دیگه نه فقط در کالاهای دیجیتال، در کالاهای غیر دیجیتال هم دوست ندارم با کاسب ها روبرو بشم. متاسفانه برعکس روند دنیا که به سمت داشتن اطلاعات کامل تر و به روز تر میره، خیلی از فروشندگان عزیز ما درباره کالایی که خودشون می فروشن اطلاعات مناسبی ندارند. یادمه از یکی از فروشندگان اپل درباره اطلاعات سخت افزاری Mac Mini پرسیدم گفت: “اپل که اونجوری نیست که این اطلاعات رو بخواد”
    استفاده از فروشگاه های دیجیتال هم البته مشکلات خاص خودش رو داره. اعتبار اطلاعات اونها بعضی وقتها بالا نیست. مثلا دیجی کالای عزیز که چندین ساله ازش خرید می کنم درباره خیلی از محصولات اطلاعات خوبی داره ولی در مورد بعضی چیزها مثل عطر، کفش و… اطلاعات کمی داره. یا مثلا از یه جمله یا پاراگراف تکراری استفاده می کنه.فکر می کنم این مسئله برای مشتری های قدیمی که دائم به سایت سر می زنن، جالب نباشه.

  10. سعید هادی

    سلام
    با این حرف شما موافقم که فروشندگان موبایل سؤ استفاده میکنن و به اسم برنامه ، بازی و چیزهای دیگه سود بیشتری از مشتری ها میگیرن.
    اما این زمانی درسته که قیمت کالا ها در فروشگاه های اینترنتی حداقل برابر با بازار باشه و هستن سایت هایی که تفاوت قیمتشون با بازار ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن
    هست اونم روی کالایی که حداکثر ۱ میلیون تومن ارزش داره.

  11. سیاوش

    خیلی جالب بود مطلبتون
    اما در نظر داشته باشید که تمام فروشگاه های آنلاین جنس مورد نظر مخصوصا گوشی تلفن همراه رو با قیمت بازار به فروش نمیرسونن
    پس عملا گفته شما در حذف فروشنده چرب زبانی غلوی بیش نیست
    بعنوان مثال بنده گوشی نوت ۵ رو در زمانی که در سایت شما با قیمت ۲۳۷۰ هزار تومان به فروش میرسید با به قول شما چرب زبانی و نصب نرم افزاری و محافظ صفحه و گارد به ۲۲۰۰ از بازار خریدم

    حالا میبینیم که این فوشگاه ها با اینکه گوشی رو خشک میفروشند اما مشتری های ناآگاه رو هم خوب پوست میکنن

  12. امیر

    دیج جون دیگه به خودش زحمت نمیده تا به خاطر این کارا با مشتری سروکله بزنه از قبل پولشو فاکتور کرده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه