بدون برنامه، گوشی نمی‌فروشیم!

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روز پیش مطلب جالبی خواندم درباره‌ی این‌که یکی از فروشنده‌های موبایل، مبلغ زیادی بابت اضافه کردن «روغن محافظ صفحه» از مشتری گرفته و ظاهرا کار به شکایت کشیده. حالا این‌که «روغن محافظ نمایشگر» چیست و دقیقا چطور از نمایشگر گوشی محافظت می‌کند، خودش بحث مفصلی است؛ اما آن‌چه واضح است، هنرمندی دوستان موبایل فروش در بازارها و بازارچه‌های معروف، تمامی ندارد. اخیرا هم تکنیک جدیدی مد شده که به مشتری گفته می‌شود، “گوشی آکبند شما سیستم‌عامل ندارد(!) و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.” بنابراین باید هزینه‌ای برای نصب سیستم‌عامل (که پروسه‌ای چند ده دقیقه‌ای است) هم پرداخت کنید.

تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند.

احتمالا همه‌ی این‌ها به‌خاطر این است که تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند. تکنیک نصب برنامه هم کمی پیشرفت کرده و انتخاب‌های متنوعی پیش روی مشتری قرار می‌گیرد؛ مثل بسته‌های ۲۰، ۵۰ و حتی ۱۰۰ هزار تومانی که البته اکثرشان، نسخه‌های کرک شده و منسوخ اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی هستند که حتی تعدادی‌شان، اجرا هم نمی‌شوند.

اما در این میان هیجان‌انگیزترین مورد، فروش گوشی تنها در شرایط خاص است. برای مثال، برخی از فروشنده‌های عزیز، در صورتی که هنگام خرید گوشی، هزینه‌ی اضافه‌ی نصب برنامه یا سرویس‌های مربوط به خرید لوازم جانبی را نپردازید، از فروش گوشی به شما امنتناع می‌کنند. معمولا هم دلیل این کار را کم بودن سود فروش خود گوشی‌ها می‌دانند. درست مثل همان جمله‌ی کلاسیکی که قدیمی‌ترها حتما آن را شنیده‌اند: «بدون ساندویچ، نوشابه نمی‌فروشیم!»

No_App_No_Phone_01

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که فروشندگان بتوانند حداکثر سود را از مشتریان ناآگاه به دست بیاورند. در نهایت هم کاربر تصور می‌کند گوشی‌ای خریده‌ که تمام امکانات‌اش «فعال» است و تعداد زیادی برنامه و بازی و احتمالا یک محافظ جادویی هم دارد. در حالی که می‌توانست این مبلغ اضافی را (که معمولا کم هم نیست) برای خرید گوشی بهتری صرف کند.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید. به‌شکل خاص درباره‌ی فروشگاه آن‌لاین دیجی‌کالا صحبت نمی‌کنم؛ به هر روشی که بتوان شخص فروشنده‌ی چرب زبان را از این معادله حذف کرد، احتمال پرداخت هزینه‌های اضافی هم کم می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی دقیقا با همین هدف آمده‌اند و در حال رشد هستند. حذف هزینه‌های اضافی این چنینی به واسطه‌ی اینترنتی شدن پروسه‌ی خرید، نه تنها حق انتخاب‌های بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه جلوی ترویج یک سری حیله‌های بازرگانی را هم می‌گیرد.

شما چطور؟ خرید سنتی گوشی موبایل را ترجیح می‌دهید یا ‌فرم اینترنتی و جدید آن را؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۰ دیدگاه
  1. خریدار

    من خودم وقتی برای خرید به علاالدین یا هر پاساژ و مغازه ای دیگه میرم اولش به طرف میگم که هیچ پولی بیشتر از قیمت گوشی نمیدم طرف قبول کرد میخرم نکرد میرم یجا دیگه.اونا هستن که مجبورن جنسشونو بفروشن ما که مجبور نیستیم بخریم یه عده با نا اگاهی این فروشنده ها رو پرووووو کردند.

  2. saeed

    حرف شما متین ولی این اختلاف قیمت زیاد در گوشی های دیجی کالا رو شما چطور توجیه می کنید
    مدرنیته هم بعضی مواقع سر مشتری کلاه میزاره

  3. رضا

    طرف ۳۵ هزار تومان برای ایجاد apple id از یکی از آشناهامون گرفته… مخ آدم صوت میکشه

  4. محمد

    از نظر کلی خوبه که دست فروشنده چرب زبان را کوتاه کنیم و هزینه اضافی پرداخت نکنیم،ولی مشکل اینه که از نظر قیمت باز هم خرید به روش نوین حداقل تا الان ارزان تر از روش سنتی نیست.برای مثال اگر به مرکز فروش موبایل در شهرهای بزرگ برویم قیمت های به مراتب کمتر از خرید نوین و اینترنتی می باشد.البته تنوع محصولات در سایت ها به ویژه دیجیکالا بسیار بالاست و جای بس امیدواری هست که قیمت ها نیز مثل سایر امکانات فروش ، به زیر قیمت بازاری که دارای چندین واسطه می باشد)برسد.از دیجیگالا ممنونیم به خاطر انواع خدمات خوبی که تا چند وقت پیش که حتی به ذهنمان هم خطور نمیکرد، انقدر آسان برسیم.البته آسان برای ما مشتریان و بسیار سخت برای دست اندر کاران دیجیکالا که با همه محدودیت های پیش رو تسلیم نشدند وروز به روز پیشرفت کردندو به خوبی اعتماد مشتریان را جلب کردند.

  5. میلاد R34L

    پارسال همین موقع رفتم یه لومیا ۱۳۲۰ بگیرم کل پاساژ (همه میدونن اسمش چیه) گشتم اخرش یه جا گیر اوردم گه ۱۳۲۰ داشت
    وقتی داشت فاکتور مینوشت بعد از اسم گوشی که ردیف یک بود
    ردیف دو نوشت هزینه سانکربندی 😐 ۱۵۰ هزار تومان 😐
    گفت تا گوشیت سانکر بندی نشه کار نمیکنه
    با سرعت یوزپلنگ آسیایی از محل متواری شدم
    ساعت هشت صبح که از خونه زده بودم بیرون ساعت ۷ شب بالاخره موفق شدم از نمایندگی بخرم و کلی خوشحال بودم که چقدر زرنگم من
    که ناگهان همون شب یکی از بچه های همین دیجیکالا بهم گفت هندزفریش اصله؟!! یه ذره گشتم دیدم اصلا هندزفری نداره 😐

  6. ابراهیم

    توضیح دادن تمام مزایا خرید اینترنتی تو سایت دیجیکالا فکر کنم تکراری و بی فایده باشه ول همه کسایی که دیجیکالارو دنبال میکنن ازین مزایا مطلع هستند!
    ولی یسری چیزها هم هست که مزایای خرید سنتی هست که فقط زمانی بکار میاد که خریدار حواسش باشه.
    مثلا اینکه محصولت در لحظه تو دستاته!که تو روش نوین حداقل ۱۲ ساعت زمان میبره
    دومی چونه زدنه که خداروشکر ما ایرانی ها عاشقشیم حتی زمانی هم که زیر قیمت عرف خرید میکنیم هم ازش استفاده میکنیم.و تو روش اینترنتی هم ازش محرومیم.
    ………….
    چند وقت پیش هم دنبال یه گوشی برای پدر مادرم بودم که دیجی عزیز مدتها نیوردش و مجبور شدم برم بازار موبایل(تو روش سنتی مورد اعتماد ترین مرجعه) برای خرید.بازی جدید خیلی از فروشنده ها بیمه اصلی و فرعیه.
    برای مثال همه فروشنده ها برای گوشی سونی گارانتی سریر رو غیرقابل اعتماد میدونستند،بجز فروشنده ای که گوشیاش با این گارانتی بود.
    یسری ها م دعوا میکنن سر بیمه!!!!!!!!!!!!!!!
    بازی نخ نما و قدیمی هم فعال شدن گارانتی بوسیله نرم افزار های اورجینال!!”آقا از بازار بازی نگیری که گوشیت از گارانتی خارج میشه”
    حالا یکی پیدا بشه بگه اپ استور گوگل میگیرم دیگه طرف آچمز میشه.
    روش بعدی اینه که:”آقا محافظ صفه چن لایه میخوای؟”مگه محافظ چند لایه داریم؟؟قیمت محافظ هاهم به نسبت لایه ها بین ۲۰ تا ۶۰تومنه
    ………….
    بنده مدت کوتاهی تو بازار موبایل کار میکردم و خیلی سریع اومدم بیرون.یکی از دلایل خرابی بازار بود.خرابی ای که پشتش یه اتفاق خوب بود به نام دیجیکالا.دیجیکالایی که بعد از خروجم از بازار سنتی محصولات دیجیتال،همکاری باهاش شده یکی از آرزو هام.
    بازار این آدمایی که فروش گوشی ،هر کاری رو براشون توجیح میکنه خراب شده بخاطر اینکه سود بیشتری رو میخوان و دارن زیر پای علی بابا ها،ژیائومی ها،دیجیکالا ها له میشن چون اینا مطابق نیاز مردمن،مطابق با جیب مردمن.همین.

  7. majid

    در مورد مناسب تر بودن دو روش بهونه زیاد هست
    من یه بار تو علاعدین دیدم فروشنده مبلغ ۱۵۰۰۰۰تومان بابت برچسب محافظ صفحه منیزیم و چسبانده شده در حالت خلا دریافت کرد که به اضافه برنامه و سایر موارد خیلی به ضرر خریدار شد.
    در مورد خرید از دیجیکالا و سایر سایت ها موارد ابهام همیشه هست که مثلا این سایت ها با گوشی های مرجوعی و معیوب که معمولا ۷۲ ساعت مهلت تست دارن چه میکنن و ایا بعد از رفع ایراد به چرخه فروش کالای نو برمیگرده؟

    1. مهدی

      نه واردبخش استوک میشه

  8. محمد

    من به شخصه گوشی های بالای ۶۰۰هزارتومن را حتما از اینترنت خرید می کنم به دلیل ضمانت سالم بودن همین و ممکن است در قیمت آسیبی در حدود چند هزار تومن به ما برسه اما آرامش خرید بسیار مفید است
    اما قاب و لوازم جانبی رو از همون پاساژهای کزایی ترجیح می دم هم به دلیل قیمت و هم تنوع بسیار بالاتر

  9. فرید

    خود دیجیکالا هم همه ی جنس هاش ارزون تر از بازار نیست

  10. ه.ق

    البته دی جی کالا توی تمام اجناس از کف بازار یه پله بالاتر است

  11. رضا

    الان جدیدا هزینه رجیستر گوشی مد شده

  12. امیر

    من که تا آخر عمرم همه چی رو آنلاین میخرم…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه