برترین لپ‌تاپ‌های مناسب برای مدیران (تابستان ۹۴)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

بدون شک یکی از ملاک‌های انتخاب لپ‌تاپ برای مدیران، صرف‌نظر از قدرت سخت‌افزاری، راحتی حمل و ابعاد آن است. واژه الترابوک به گوش بسیاری از ما آشنا است. این دستگاه‌ها قیمت نسبتا بالایی دارند و ازنظر سخت‌افزاری قادر به رفع بسیاری از نیازهای کاربران هستند. ویژگی اصلی این نوع لپ‌تاپ‌ها ضخامت کم و وزن سبک آن‌ها است. امروز در این  راهنمای خرید می‌خواهیم سه نمونه از این دستگاه‌ها را باهم مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

لپ‌تاپ یوگا ۲ پرو

۱. لنوو یوگا ۲ پرو ۱۳ اینچی

سری لپ‌تاپ‌های یوگا که توسط شرکت چینی لنوو ساخته‌شده‌اند، دستگاه‌های سبک و باریکی هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. بدنه‌ی این لپ‌تاپ‌ها از جنس پلاستیک مرغوبی ساخته‌شده است که با لولاهای ۳۶۰ درجه‌ای، این امکان را به کاربر می‌دهد تا از این دستگاه بتواند به‌عنوان یک تبلت هم استفاده کند. ناگفته نماند که صفحه‌ی نمایش «لنوو یوگا ۲ پرو» لمسی بوده و با پنل IPS ساخته ‌شده‌ که زاویه‌ی دیدی معادل ۱۷۸ درجه را پشتیبانی می‌کند. البته لمسی بودن این دستگاه یک مزیت بزرگ خواهد بود که باعث می‌شود کاربر به‌راحتی بتواند از امکانات ویندوز ۸ بهره‌مند شود. وزن ۱.۱۸ کیلوگرمی الترابوک یوگا ۲ پرو، مناسب افرادی است که دایم در حال جابجایی بوده یا نیاز دارند در هر مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. سخت‌افزار یوگا در سال جدید دست‌خوش تغییراتی شده است. پردازنده‌ی مرکزی آن از خانواده‌ی جدید Core-M شرکت اینتل است که بازه‌ی فرکانسی پهناوری دارد. از دیگر مشخصات مهم این الترابوک می‌توان به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD و پردازنده‌ی آنبورد Intel HD Graphics 5300 اشاره کرد. به خاطر باریکی دستگاه، تعداد درگاه‌ها هم محدود است و به یک درگاه HDMI و دو درگاه USB ۳.۰ خلاصه می‌شود.

 

اپل مکبوک ایر ۲۰۱۵

 

۲. اپل مک‌بوک ایر ۲۰۱۵

کاملا واضح است که طراحی این دستگاه به‌راحتی می‌تواند دل هر کاربری را به دست آورد. بدنه‌ی این دستگاه تمام آلومینیومی است. «مک‌‌بوک ایر مدل ۲۰۱۵» با وزنی معادل ۱.۳۵ کیلوگرم و ضخامتی برابر با ۱۷ میلی‌متر، طراحی بسیار ارگونومیکی دارد و به همین خاطر گزینه‌ی مناسبی برای مدیران است. شارژدهی باتری آن‌ هم می‌تواند در انتخاب این دستگاه تاثیر بسزایی بگذارد. همه‌ی ما به خاطر داریم که یکی از ویژگی‌های بارز محصولات اپل صفحه‌نمایش‌های باکیفیت آن‌ها است. ازاین‌رو می‌توانید مطمئن باشید که صفحه‌ی نمایش مک‌بوک ایر یکی از باکیفیت‌ترین صفحه‌های نمایشی است که تابه‌حال برای یک لپ‌تاپ ساخته ‌شده. پنل صفحه‌ی نمایش این دستگاه از نوع IPS است و روشنایی بالایی دارد. مانند یوگا ۳ پرو، پردازنده‌ی مرکزی مک‌بوک ایرهم از نسل پنجم شرکت اینتل، اما از سری Core i5 است. ظرفیت حافظه رم این دستگاه چهار گیگابایت بوده و پردازنده‌ی گرافیکی آن از نوع آنبورد Intel HD Graphics 6000 است. حافظه‌ی داخلی این دستگاه را هم یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت تشکیل می‌دهد. نکته‌ی مثبت دستگاه‌های تولیدشده توسط شرکت اپل بهینه بودن و سازگاری سخت‌افزار و سیستم‌عامل آن‌ها است. سیستم عامل موسوم به OS X تجربه‌‌ی جدیدی از کار با یک دستگاه روان را ارایه می‌دهد. طراحی زیبای این دستگاه از یک طرف و تفاوت‌های سیستم عامل آن از طرف دیگر، مک‌بوک ایر ۲۰۱۵ را به گزینه‌ی مناسبی برای مدیران تبدیل کرده است.

 

لپ‌تاپ ایسوس

 

۳. ایسوس زنبوک UX303

نوبت به الترابوکی از خانواده‌ی «زنبوک» (Zenbook) می‌رسد. شاسی این لپ‌تاپ از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک ساخته‌شده و مقاومت خوبی در مقابل ضربه و فشار دارد. طراحی بسیار زیبای این دستگاه باعث شده تا «زنبوک UX303» به رقیبی جدی برای مک‌بوک ایر تبدیل شود. ضخامت این دستگاه ۲۰ میلی‌متر است و وزنی معادل ۱.۵۰ کیلوگرم دارد. صفحه‌ی نمایش مدل UX303 هم، مانند دو دستگاه دیگر از تکنولوژی IPS بهره‌مند بوده و دقت تصویری معادل ۱۸۰۰×۳۲۰۰ پیکسل دارد که تقریبا دو برابر دیگر لپ‌تاپ‌های مقایسه‌شده است. همچنین این صفحه‌‌نمایش، لمسی است و تا ۱۰ لمس همزمان را پشتیبانی می‌کند که مانند یوگا ۳ پرو شرکت لنوو، به کاربر قابلیت استفاده از تمامی امکانات ویندوز ۸ را می‌دهد. پردازنده‌ی مرکزی این دستگاه‌‌ها هم از نسل پنجم پردازنده‌های شرکت اینتل است؛ اما با این تفاوت که سری آن‌ها از نوع کم ولتاژ و کم‌مصرف هستند. استفاده از این پردازنده باعث نگهداری شارژ بیشتر دستگاه می‌شود، پس برای کسانی که دسترسی‌شان به منابع انرژی و پریز برق کم است، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از دیگر مشخصات این آلترابوک می‌توان به هشت گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک اشاره کرد. تفاوت عمده‌ای که این لپ‌تاپ با دو دستگاه دیگر دارد در چیپ پردازنده‌ی گرافیکی مجزای آن است. این چیپ، در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آنبورد، دو گیگابایت حافظه‌ی مجزا دارد. در سری جدید، شرکت ایسوس از نسل نهم پردازنده‌های گرافیکی GeForce شرکت انویدیا استفاده کرده تا کاربر در مقایسه با دیگر الترابوک‌ها، قدرت مانور و توانایی بیشتری در نصب و اجرای برنامه‌های مورد نیازش داشته باشد.

 

تمامی دستگاه‌های نام‌برده شده فاقد درایو نوری هستند و درگاه‌های ارتباطی زیادی ندارند؛ اما ظاهری شکیل، طراحی زیبا و وزن سبکی دارند که می‌تواند برای مدیران و افرادی که دایم در حال جابجایی هستند بسیار مفید باشد. این لپ‌تاپ‌ها برای انجام امور روزمره مانند مرورگری اینترنت، کار با نرم‌افزارهای آفیس و نگهداری اطلاعات بسیار مناسب هستند. صرف نظر از قیمت این دستگاه‌ها، باید به نوع کاربری آن‌ها هم توجه داشت. با این تفاسیر می‌توان گفت لپ‌تاپ ایسوس UX303، تلفیقی از قدرت سخت‌افزاری، طراحی زیبا و بدنه‎ی مستحکم است و می‌تواند در این مقایسه از دو رقیب دیگرش پیشی بگیرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه