برترین لپ‌تاپ‎های بازار (نوروز ۹۵)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از برترین لپ‌تاپ های سال ۱۳۹۴ را به شما معرفی کنیم. البته طبیعتا به غیر از مدل‌هایی که در ادامه‌ی متن به آن‌ها اشاره می‌شود، محصولات دیگری هم وجود دارند که جزو بهترین‌ها هستند؛ اما یا تمامی فاکتورهای لازم را ندارند یا این‌که اصلا به‌طور گسترده وارد بازار کشور ما نشده‌اند. ما پنج دسته‌ی محبوب و پرطرفدار مخصوص بازی، مالتی‌مدیا، باریک و سبک، تبدیل‌پذیر و کاربری عمومی را برای این مقاله انتخاب کرده‌ایم و برترین لپ‌تاپ‌ها در هر دسته را به شما معرفی خواهیم کرد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌      ‌

مخصوص بازی

Acer Predator 15 G9-591-70XR

این نوع لپ‌تاپ‌ها همیشه جزو محبوب‌ترین سری‌ها بوده و هستند و علاوه بر کاربران، شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ هم علاقه‌ی خاصی به این سری دارند و قوی‌ترین و کامل‌ترین محصولات خود را مخصوص بازی طراحی می‌کنند. ازآنجایی‌که در هنگام خرید لپ‌تاپ مخصوص بازی، فاکتور توان سخت‌افزاری مهم‌ترین نقش را دارد، به سراغ لپ‌تاپ Predator 15 ساخت شرکت ایسر می‌رویم که در بین محصولات امسال، قوی‌ترین مجموعه‌ی سخت‌افزاری را دارد.

predator

پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6700HQ اینتل از نسل Skylake، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 980M با ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5، رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی هیبریدی تشکیل شده از یک ترابایت هارددیسک و ۲۵۶ گیگابایت SSD، ازجمله مهم‌ترین مشخصات فنی این لپ‌تاپ هستند. مشخصا بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این محصول هم پردازشگر گرافیکی آن است. صفحه‌ی نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با رزولوشن Full HD و روکش مات، سیستم صوتی قدرتمند، کیبورد باکیفیت، کلیدهای دسترسی سریع، عملکرد خوب سیستم خنک‌کننده، درایو نوری Blu-ray و درگاه‌های کامل هم از دیگر نقاط قوت این محصول هستند. در مقابل، بدنه‌ی پلاستیکی سنگین و ضخیم در کنار قیمت بالا از جمله معایب این لپ‌تاپ قدرتمند هستند.

البته از لحاظ سخت‌افزاری، لپ‌تاپ ASUS GX700VO یک سروگردن از Acer Predator بالاتر است، اما در زمان نوشتن این مطلب این کالا هنوز وارد بازار نشده و شاید بتوان آن را جزو بهترین محصولات سال ۱۳۹۵ درنظر گرفت. اگر با ضخامت و وزن مدل انتخابی ما مشکل دارید، لپ‌تاپ ASUS G501JW یک نمونه‌ی مخصوص بازی بسیار سبک و باریک است. در رده‌های قیمتی پایین‌تر هم MSI GE62 Apache Pro یا Lenovo Y700 را پیشنهاد می‌کنیم.

خرید محصول از دیجیکالا

مالتی‌مدیا

ASUS N552VW

از دیگر کاربرد‌های حرفه‌ای و پراستفاده از لپ‌تاپ‌ها، کاربری مالتی‌مدیا است. این سری از محصولات علاوه بر سخت‌افزار قوی، باید امکانات جانبی مانند صفحه‌نمایش باکیفیت و صدای قوی هم داشته باشند. با وجود محصولات بسیار خوبی مانند Apple MacBook Pro 15 inch ،Acer Aspire V15 Nitro یا MSI PE60 6QE، انتخاب ما در این بخش لپ‌تاپ N552VW ایسوس است.

asus

این مدل با وجود قیمت بسیار خوبی که دارد، به پردازنده‌ی Core i7 6700HQ اینتل از نسل جدید Skylake، پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce GTX 960M با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی از نوع GDDR5، رم ۱۲ گیگابایتی DDR4 و حافظه‌ی داخلی هیبریدی متشکل از ۲ ترابایت هارددیسک و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD، مجهز شده است. با این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، برای این نوع کاربری، هیچ‌گونه کمبودی را احساس نخواهید کرد. صفحه‌ی نمایش ۱۵٫۶ اینچی این لپ‌تاپ از نوع لمسی با پنل IPS و کیفیت بسیار بالای ۴K است. تماشای فیلم‌های روز با این صفحه‌ی نمایش، تجربه‌ای فوق‌العاده است و قابلیت لمسی هم به جذابیت کار با آن کمک زیادی می‌کند. بلندگوهای قدرتمند Bang & Olufsen با صدایی فراگیر، درگاه‌ها و اتصالات کامل، بدنه‌ی فلزی خوش‌ساخت و زیبا و کیبورد و تاچ‌پد عالی، از دیگر نقاط قوت این لپ‌تاپ هستند.

خرید محصول از دیجیکالا

باریک و سبک

Apple MacBook 12 inch

برای کاربرانی که همواره در حال جابجایی لپ‌تاپ‌ خود هستند، در کنار توانایی بالا و امکانات زیاد، قابلیت حمل آسان یا همان باریک و سبک بودن هم اهمیت بسیار زیادی دارد. این ویژگی در بین تمامی الترابوک‌ها به چشم می‌خورد؛ اما همه‌ی آن‌ها کارایی بالایی ندارند. به انتخاب ما بهترین و جنجالی‌ترین محصول این رده‌ی کاربری در سال ۹۴، مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل است که یک سری جدید از محصولات این شرکت پرطرفدار محسوب می‌شود.

apple

این دستگاه بسیار سبک و باریک، تنها ۹۲۰ گرم وزن داشته و ضخامت آن در لبه‌ی پشتی ۱۳٫۱ میلی‌متر و در لبه‌ی جلویی کمتر از ۱ میلی‌متر است. به همین دلایل برای جابجایی آن تقریبا هیچ مشکلی نخواهید داشت. پردازنده‌ی مرکزی بسیار کم‌مصرف سری Core-M اینتل در کنار پردازشگر گرافیکی آنبرد، حافظه‌ی داخلی SSD و عدم وجود فن در پیکره‌بندی داخلی این محصول باعث شده است که باتری آن با هر بار شارژ حدود ۱۰ ساعت دستگاه را روشن نگه دارد که یک روز کامل کاری را شامل می‌شود. صفحه‌ی نمایش رتینا با کیفیت خارق‌العاده، کیبورد و تاچ‌پد عالی، کیفیت ساخت بسیار بالا با بدنه‌ی تمام فلزی، ظاهر خیره‌کننده با رنگ‌های جذاب و درنهایت سیستم‌عامل روان Mac OS هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول هستند. هرچند که نداشتن هیچ درگاهی به‌غیر از یک پورت USB Type-C شاید کمی دردسرساز باشد.

اگر با سیستم‌عامل و همین کمبود درگاه این مدل مشکل دارید ما محصولات عالی دیگری مثل Fujitsu Lifebook U904 یا ASUS UX303UB را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید محصول از دیجیکالا

تبدیل‌پذیرها

Microsoft Surface Book

در سالی که گذشت، لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر بیش‌ازپیش خبرساز شدند و نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کردند. بدون شک این جلب‌توجه به دلیل معرفی اولین لپ‌تاپ شرکت مایکروسافت با نام Surface Book بود و ما هم همین محصول را به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر سال انتخاب می‌کنیم. این محصول ویژگی‌های خاصی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت جدا شدن کامل صفحه‌ی نمایش و استفاده از آن در حالت تبلت اشاره کرد. این صفحه‌ی نمایش ۱۳٫۵ اینچی لمسی IPS با وضوح تصویر منحصربه‌فرد ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسل، کیفیت و روشنایی بی‌نظیری داشته و بهترین نمونه‌ی ارایه شده‌ی امسال بود.

surfacebook

از لحاظ سخت‌افزاری هم این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6600U اینتل از سری Skylake، رم ۱۶ گیگابایتی DDR3 و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD است. پردازشگر گرافیکی هم یک نمونه‌ی اختصاصی است که توسط شرکت NVIDIA فقط برای این محصول طراحی شده و توانی برابر با چیپ گرافیکی GeForce 940M دارد. بدنه‌ی تمام‌فلزی با کیفیت ساخت بسیار بالا، وزن سبک، درگاه‌‌های کاربردی و قابل‌قبول، ظاهر جذاب و پشتیبانی کامل و عالی از ویندوز ۱۰ از نقاط قوت این لپ‌تاپ هستند. یک قلم دیجیتالی هم همراه این محصول ارایه شده است که کارایی خوبی داشته و به کمک آن می‌توان به‌راحتی و به‌صورت حرفه‌ای طراحی کرد. ساختار بدنه‌ی Surface Book به‌خصوص در قسمت لولا و همچنین قیمت بالا، از جمله مواردی هستند که کمی روی ارزش خرید آن اثر منفی گذاشته‌اند.

اگر قصد دارید با پرداخت هزینه‌ی کمتر یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر ارزشمند خریداری کنید، Lenovo Yoga 900 را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای صفحه‌ی نمایش، از حالت لپ‌تاپ به تبلت تبدیل می‌شود.

خرید محصول از دیجیکالا

کاربری عمومی

Lenovo B5080

با وجود این‌که لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی، مدل‌های نسبتا ارزان‌قیمت با کارایی میان‌رده‌ای هستند، انتخاب بهترین مدل از بین آن‌ها کار آسانی نیست. لپ‌تاپ‌های سری X ایسوس، سری Essential G50 لنوو، برخی مدل‌های سریPavilion  شرکت HP و سری Aspire E1 و Aspire E5 ایسر از جمله کالاهایی هستند که جزو برترین‌های این رده‌ی کاربری قرار می‌گیرند. با این حال ما مدل B5080 شرکت لنوو را انتخاب کردیم که با وجود قیمت حدودا یک میلیون و پانصد هزار تومانی، مشخصات فنی بسیار خوبی دارد.

lenovo

از نظر سخت‌افزاری این محصول مجهز به یک پردازنده‌ی مرکزی Core i5 5200U اینتل از نسل Broadwell است که معمولا در لپ‌تاپ‌های نیمه‌حرفه‌ای شاهد وجود چنین تراشه‌ای هستیم. پردازشگر گرافیکی هم آنبرد نیست و از چیپ جداگانه‌ی AMD Radeon R5 M230 در پیکره‌بندی‌اش استفاده شده است. صفحه‌ نمایش از نوع TN با رزولوشن HD است، اما روکش مات آن یک امتیاز مثبت دیگر برای B5080 محسوب می‌شود. وزن و ضخامت خوب بدنه، کیفیت مناسب پلاستیک مشکی مات به کار رفته در ساخت آن، درگاه‌‌های کامل و متعدد و عملکرد قابل‌قبول باتری، از دیگر نقاط قوت این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند. با وجود هزینه‌ی نسبتا پایینی که برای خرید این محصول پرداخت می‌کنید، علاوه بر کاربری‌های روزمره مانند وبگردی و کار با برنامه‌های آفیس، می‌توان برای اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی نیمه‌حرفه‌ای هم روی این لپ‌تاپ حساب باز کرد.

خرید محصول از دیجیکالا

    ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. مهساا

    سلام.میخواستم بدونم لپتاپ باقیمت بین سه تاچهارمیلیون به نظرتون چی خوبه؟ صفحه نمایش وقدرت باتریش هم برام خیلی مهمه.میشه ازهمه ی برندهاگزینش کنید؟ممنون میشم.

  2. ارمین

    سلام ببخشید می خواستم لپ تاپ تا رنج ۴ میلیون بخرم و فقط واسه کار های سنگین می خوام شما چه پیشنهادی می کنین؟

  3. Cyrus

    در مورد msi و خصوصا مدلهای PX60 6QD نظرتون چیه؟ کلا تجربه کار با این برند چطور بوده؟

  4. مهدی

    در توضیحات لپ تاپ asus n552vw در همین صفحه نوشتید که صفحه نمایش لمسی با وضوح ۴k و رم ۱۲ گیگ !!! لازم بذکر ه که مدل A آن که دارای صفحه نمایش ۴k هست لمسی نیست و مدل B این سری که دارای صفحه نمایش لمسی است ، ۴k نیست ( full hd است و با رم ۱۶ گیگ ) ؛ نتیجتاً اطلاعات ذکر شده ترکیبی از دو مدل A و B است !!! لطفاً اصلاح بفرمائید .

  5. علیرضا

    سلام ببخشید یه لپ تاو که بدرد بازی بخوره در حد۳میلیون چی میشه خرید؟

    1. شهاب

      سلام دوست عزیز.در حد ۳ میلیون لپتاپ gaming نمیشه پیدا کرد.هرچند اگر حاضر هستید از کیفیت بدنه ، صفحه نمایش ، کیبورد و … بگذرید میتونم ASUS K550 JX رو پیشنهاد کنم که توی این قیمت فکر کنم بهترین سخت افزار رو داره.

  6. فرشاد

    از نظر من لنوو از لحاظ کیفیت ساخت و قیمت بهترین لپتاپ ها رو داره. بهترین انتخاب برای کاربری عمومی lenovo IP300 i5 کار بری مالتی مدیا lenovo IP 500 i7 کاربری گیمینگ lenovo y700 و الترا بوک yoga 900

    1. مانی

      دوستم لنوو یوگا داره، فقط در یک کلام بگم افتضاح…. او نقدر از این لپ تاپ بدش اومده که اسم لنوو را جلوش ببری کفری میشه… کلا لنوو خیلی بد از آب درآومده….. کیفیت و طراحیش اصلا خوب نیست….یادمه روزهای اول خیلی خوب به نظر میرسید ولی الان که بعداز یکسال و خورده ای نگاهش میکنی انگار ده دوازده ساله ازش کار کشیدی….

  7. ‌مراد

    فقط هرچی میگیرید لنوو نباشه…. بدترین کیفیت ساخت در حد فاجعه داره…. فقط یک سال دستتون باشه از هر چی لنوو منزجر میشود….

    1. امین

      با آقا مراد موافقم، منم لپتاب لنوو داشتم، با اینکه همه نیاز هام رو برآورده کرد، ولی بازم اگه بخوام لپتاب بگیرم مطمئناً لنوو نمیگرم
      عیدتون مبارک

  8. Abolfazl

    میخواستم N552VW رو بگیرم همه چیزش عالیه تنها مشکلم باهاش باتریش بود ۳۲۰۰ma واسه صفحه ۱۵.۶ اینچ ۴K! حتی باتریش قابل جدا شدن نیست یه یدک واسش بگیرم. گوشی ۴.۵ اینچ من ۲۳۰۰ma باتری داره!
    به خاطر همین گفتم G551VW رو میگیرم هم لوازم جانبی هم باتری بهتری داره. اونو از نزدیک دیدم مثل لپتاپ بتمن! شاید مسخره به نظر بیاد ولی رنگبندیش واسه من خوب نبود!
    گفتم اصلا N551VW میگیرم فقط گرافیکش GDDR5 نیست رم ۸ هم فعلا واسم کافیه گارانتیش بازرگانی مهرو بررسی کردم دیدم خیلی سوابقش داغونه شهر منم که نمایندگی نداره.
    گفتم بیخیال acer v15 nitro 5… میگیرم … اونم…!!!

    الان واقعا نمیدونم چیکار کنم! منحدم شدم!
    کمکم کنید! :((

    1. عباس

      سلام
      از کجا میگید n551vw گرافیکش GDDR5 نیست
      منم میخوام بخرم اگه نیست که بگید نخرمش
      حالا تو دیجی کالا شاید ننوشته ولی من تو سایتای خارجی دیدم GDDR5 بود
      یه سرچ بزنید با ا ین عنوان توی گوگل
      n551vw spec
      یعنی اینا که برای بازار ایران اومده فرق میکنه؟
      چندتا سایت ایرانی هم دیدم اکثرا یا صحبتی نکردن یا گفتن GDDR5 و فقط یه مورد بوده که گفته GDDR3
      آخه اصلا منطقی نیست رم معمولی DDR4 باشه بعدش گرافیک DDR3 ؟؟؟

    2. محمد حسین

      با سلام، من مدلN551رو دارم،، ازش خیلی راضیم، با لپ تاپ های دیگه که مقایسش میکنم، واقعا قدرت و کیفیتشو حس میکنم، تو خریدش شک نکنین.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه