تحریم‌های آمریکا علیه هواوی موقتا و به‌صورت محدود برداشته شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

روز گذشته با خبر تحریم هواوی توسط گوگل، سروصدای زیادی در اینترنت ایجاد شد. یک روز پس از گمانه‌زنی‌های مربوط به آینده هواوی، وزارت بازرگانی دولت آمریکا مجوز موقتی به این شرکت داده تا بتواند به پشتیبانی از محصولات فعلی خود ادامه دهد.

این مجوز محدود تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ (۲۸ مرداد) اعتبار دارد و به هواوی اجازه می‌دهد که برای پشتیبانی از مشتریان فعلی خود، به همکاری با کمپانی‌های آمریکایی ادامه دهد. این یعنی کمپانی مذکور در زمینه‌ی ارائه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری برای سخت‌افزارهای فعلی خود، می‌تواند همچنان با گوگل، اینتل، کوالکام و دیگر شرکت‌های آمریکایی همکاری داشته باشد.

این مجوز محدود تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ اعتبار دارد و به هواوی اجازه می‌دهد که برای پشتیبانی از مشتریان فعلی خود، به همکاری با کمپانی‌های آمریکایی ادامه دهد.

این مجوز ۹۰ روزه همچنین خبر خوبی برای شرکت‌های مخابراتی محلی محسوب می‌شود که به زیرساخت‌های هواوی‌ متکی هستند. البته ارائه‌ی چنین مجوزی به معنای حل مشکلات بین هواوی‌ و دولت آمریکا نیست زیرا بر اساس، این شرکت چینی تنها می‌تواند به پشتیبانی از گجت‌های موجود در بازار ادامه دهد. این یعنی اگرچه هواوی‌ همچنان قادر به انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گجت‌های فعلی خود است، ولی برای عرضه محصولات جدید مبتنی بر تکنولوژی‌های آمریکایی مانند اندروید باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند.

اگر رابطه میان هواوی و آمریکا تغییری نکند، محدودیت‌های تحریم هواوی دوباره به حالت قبل برمی‌گردد. این کمپانی طی این سه ماه می‌تواند سیستم‌عامل موردنظر خود را توسعه دهد و فریم‌ور جدید را برای گجت‌های فعلی عرضه کند. البته امیدواریم که این سناریو محقق نشود و گوشی‌های هواوی‌ همچنان بتوانند از تمام پتانسیل‌های اندروید بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: سناریوهای پیش روی هواوی برای مقابله با تحریم گوگل

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. علیرضا پ

    بابا کنار میان با هم شما چرا اینقد ساده این!!! چین و آمریکا منافع اقتصادی مشترک زیادی دارن،این دعواها خاله بازیه

  2. آدم ناشناس ????

    به نظر من اگر هواوی سیستم عامل مخصوص به خودشو منتشر کنه خیلی براش به صرفه تره.هم منت آمریکایی هارو نمی کشه و هم نمی خواهد مجوز اون ها رو داشته باشه.

    1. علی نیک سرشت

      سیستم عامل هم توسعه بده. اون وقت مشکل اپلیکیشن و بازی ها رو چطور میخواد حل کنه؟!

  3. محمد رضا

    واقعا فکر میکنید طراحی سیستم عامل کاریه که بشه تو سه ماه انجامش داد؟
    به فرض هم که این اتفاق بیفته. به نظرتون کاربران عادی سیستم عامل پر سر و صدایی مثه اندروید رو به یه سیستم عامل نو پا که اسم و رسم چندانی نداره ترجیح میدن؟
    شاید طرفداران دنیای تکنولوژی این کار رو بکنن ولی کاربران گوشی های اقتصادی هوآوی(که عموم کاربران گوشی های هوآوی هستند) سراغ چنین سیستم عاملی نمیرن.
    فکر میکنم اگه هوآوی مشکلش رو با شرکت های آمریکایی حل نکنه شاهد پایان کار این برند خواهیم بود.

    1. majid kermani

      هوآوی از ساله ۲۰۱۳ داره رو سیستم عامل خودش کار میکنه نه تو سه ماه در ضمن اندرویدم اولش زیاد کاربر نداشت درسته هوآوی چند سال عقب می‌افته اما وقتی سیستم عاملش پخته بشه جبران میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه