نگاهی به طراحی و صفحه نمایش گوشی‌های سری هواوی P30

۱۱ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
هواوی P30

هواوی مدتی قبل از گوشی‌های سری P30 پرده‌برداری کرد که شامل مدل پرو، مدل معمولی و مدل لایت است. هر سه گوشی از جنبه‌های مختلف حرف زیادی برای گفتن دارند و اگرچه این روزها شرکت هواوی با چالش‌های مربوط به تحریم آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، ولی این گوشی‌ها تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند و می‌توانند امکانات موردنظر خود را ارائه دهند. در این مطلب قصد داریم که به طراحی و صفحه نمایش گوشی‌های هواوی P30 پرو و P30 لایت نگاهی بیندازیم. در ادامه همراه ما باشید.

هواوی P30 پرو

هواوی P30

شکل و شمایل هواوی P30 پرو تا حد زیادی طراحی میت ۲۰ پرو را به یاد می‌آورد و روی هم رفته این دو گوشی به غیر از بریدگی نمایشگر و چینش دوربین‌ها، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. به‌لطف بهره‌گیری از رنگ‌های گرادیان، پنل پشتی این گوشی در زوایای مختلف طیفی از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد که اگرچه تعداد گوشی‌های مجهز به این مشخصه روزبه‌روز بیشتر می‌شود، ولی این موضوع چیزی از جذابیت آن کم نمی‌کند.

در بخش فوقانی نمایشگر شاهد یک بریدگی بسیار کوچک هستیم که فقط دوربین سلفی را در خود جای داده است. به لطف کوچک بودن این بریدگی، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی به ۸۸.۶ درصد می‌رسد. البته به دلیل کوچک بودن این بریدگی، هواوی نتوانسته سیستم لیزری مربوط به تشخیص چهره را ارائه دهد و برای این موضوع تنها می‌توانید از دوربین سلفی استفاده کنید که البته امنیت چندانی ندارد. علاوه بر اینکه لبه‌های کناری نمایشگر خمیده محسوب می‌شود، در پنل پشتی هم لبه‌ها به‌صورت خمیده تعبیه شده‌اند که این موضوع منجر به خوش‌دست‌تر شدن این گوشی بزرگ شده است.

از دیگر ویژگی‌های مربوط به پنل جلویی نباید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را از قلم بیندازیم که نسبت به میت ۲۰ پرو عملکرد سریع‌تری دارد و هر بار که گوشی را بلند می‌کنید، ناحیه مربوط به این حسگر روشن می‌شود تا به‌راحتی بتوانید آن را پیدا کنید. یکی دیگر از مشخصه‌های قابل توجه این گوشی، جایگزینی فناوری ارتعاش مغناطیسی به جای اسپیکر مکالمه است. این فناوری به‌خصوص در مناطق شلوغ می‌تواند کیفیت صدای بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

هواوی P30

در پنل پشتی این گوشی، تعبیه دوربین چهارگانه توجهات زیادی را جلب می‌کند. در ستون اصلی شاهد دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی هستیم و در ستون بعدی هم فلش LED دوگانه، ماژول فوکوس لیزری و حسگر سه‌بعدی ToF دیده می‌شود. ماژول اصلی دوربین‌ها اندکی برآمدگی دارد و البته دوربین پریسکوپی به دلیل داشتن شکل و شمایل مربع شکل، ظاهر خاصی برای این ماژول به ارمغان آورده است.

در لبه‌ی سمت راست، دکمه‌های کنترل صدا و پاور قرار دارند و در بدنه این گوشی اثری از جک هدفون دیده نمی‌شود. در لبه‌ی پایینی هم پورت USB-C، درگاه سیم‌کارت، روزنه‌ی میکروفون و یک اسپیکر تعبیه شده است.

تماشا کنید: تست دوربین و نقد و بررسی تخصصی هواوی P30 پرو

بررسی صفحه نمایش

حالا بهتر است که به ویژگی‌های صفحه نمایش هواوی P30 پرو بپردازیم. این گوشی از نمایشگر ۶.۴۷ اینچی اولد بهره می‌برد که مبتنی بر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است و در هر اینچ حدود ۴۰۰ پیکسل قرار دارد. به همین خاطر این صفحه نمایش از لحاظ شفافیت و کیفیت می‌تواند تجربه کاربری خیلی خوبی را به ارمغان بیاورد. اگرچه نمایشگر بیشتر پرچم‌داران مدرن از رزولوشن QHD+ بهره می‌برند، ولی هواوی ترجیح داده که برای افزایش عمر باتری رزولوشن را کاهش دهد که البته این موضوع تاثیر منفی چندانی نداشته است.

کاربران این گوشی برای تنظیم نمایشگر می‌توانند از دو حالت رنگی استفاده کنند. حالت رنگی Vivid که رنگ‌ها را به صورت جذاب‌تر بر اساس فضای رنگی DCI-P3 نمایش می‌دهد و حالت نرمال هم مبتنی بر فضای رنگی sRGB است و رنگ‌ها شکل و شمایل طبیعی‌تری پیدا می‌کنند. به صورت پیش‌فرض، حالت رنگی نمایشگر بر روی Vivid قرار دارد که در کل جذاب‌تر است. علاوه بر این، برای هرکدام از این حالت‌های رنگی می‌توانید گزینه‌های Default، Warm و Cold را هم انتخاب کنید تا رنگ کلی نمایشگر بیش از پیش مطابق سلیقه‌ی شما باشد.

در نهایت باید به حداکثر روشنایی نمایشگر هواوی P30 پرو اشاره کنیم که به‌خصوص برای خوانایی زیر نور مستقیم خورشید تا حد زیادی اهمیت دارند. در حالت خودکار، حداکثر روشنایی به ۶۰۵ نیت می‌رسد و در حالت دستی می‌توانید حداکثر روشنایی را به ۵۷۰ نیت برسانید. این یعنی در محیط‌های مختلف به‌راحتی می‌توانید از این نمایشگر بهره ببرید. در ضمن لازم به ذکر است که صفحه‌نمایش این گوشی از استاندارد HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی بیشتر با گوشی‌های هواوی P30 پرو و P30 لایت

هواوی P30 لایت

هواوی P30

با وجود اینکه P30 لایت مدل میان‌رده این سری گوشی‌ها محسوب می‌شود، ولی خوشبختانه از لحاظ طراحی تفاوت زیادی با آن‌ها ندارد و از این نظر از جذابیت زیادی بهره می‌برد. پنل پشتی این گوشی، از جنس شیشه است ولی به جای فریم فلزی، شاهد بهره‌گیری از فریم پلاستیکی هستیم. خمیده بودن لبه‌های این پنل باعث شده که راحت‌تر در دست قرار بگیرد. اگر به رنگ‌های گرادیانی علاقه دارید می‌توانید مدل مبتنی بر این رنگ‌ها را خریداری کنید تا پنل پشتی در زوایای مختلف طیفی از رنگ را نمایش دهد. از دیگر بخش‌هایی که در پنل پشتی توجهات را جلب می‌کند، دوربین سه‌گانه حاوی دوربین‌های ۲۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی است که البته برآمدگی قابل توجهی هم دارند. در پایین آن‌ها هم یک فلش LED تعبیه شده است. در بخش فوقانی پنل پشتی هم حسگر فیزیکی اثر انگشت قرار دارد که مطابق انتظارات از سرعت بسیار زیادی بهره می‌برد.

در بخش فوقانی پنل جلویی، بریدگی بسیار کوچک و اسپیکر مکالمه توجهات را جلب می‌کند. در این بریدگی یک دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی قرار دارد و در سمت چپ اسپیکر مکالمه هم یک LED برای نوتیفیکیشن‌ها تعبیه شده است. کلیدهای کنترل صدا و پاور این گوشی در لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند و برای دسترسی به درگاه سیم‌کارت باید به لبه‌ی بالایی نگاه بیندازید. در لبه‌ی پایینی هم می‌توانید جک هدفون، یک اسپیکر و پورت USB-C را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی تخصصی هواوی P30 لایت

بررسی صفحه نمایش

هواوی P30

هواوی P30 لایت یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود و به همین خاطر نباید انتظار بهره‌گیری از نمایشگر یکسان با برادر گران‌قیمت آن را داشته باشیم؛ اما این موضوع به معنای بی‌کیفیت بودن صفحه نمایش این گوشی نیست. هواوی P30 لایت از نمایشگر ۶.۱۵ اینچی LCD با رزولوشن ۲۳۱۲ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد و در هر اینچ آن ۴۱۵ پیکسل وجود دارد و به همین خاطر از لحاظ شفافیت محتوا هیچ مشکلی ندارد. به لطف کم‌حاشیه بودن این پنل، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی به ۸۴.۲ درصد می‌رسد.

مانند مدل پرو، کاربران برای حالت رنگی این نمایشگر از بین حالت‌های Vivid و Normal حق انتخاب دارند که به ترتیب مبتنی بر فضای رنگی DCI-P3 و sRGB هستند. طبق بررسی‌های انجام شده، این نمایشگر حدود ۱۰۰ درصد از فضای رنگی sRGB و حدود ۹۸ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. به‌صورت پیش‌فرض، حالت Vivid فعال است که در این حالت رنگ‌ها جذاب‌تر و زنده‌تر هستند. در نهایت باید بگوییم که در زمینه‌ی روشنایی و کنتراست، در بین گوشی‌های میان‌رده نمونه‌های بهتری دیده می‌شود و متاسفانه نمایشگر هواوی P30 لایت در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین هواوی P30 لایت

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه