هواوی با توسعه‌ی برند «آنر» چه در سر دارد؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
هواوی و آنر

شرکت چینی هواوی در سال ۲۰۱۳ برندی را با عنوان «آنر» (Honor) ثبت کرد. تمرکز این برند بر روی بازار آنلاین است. هواوی در تلاش است با تولید گوشی‌هایی با مشخصات پرچم‌داران، اما با قیمت‌هایی منطقی، در فروش آنلاین، تمام رقبا را پشت سر بگذارد. در این نوشته می‌خواهیم سیاست هواوی در مورد برند آنر را بررسی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

حدود دو سال پیش شرکت هواوی، برند مستقل «آنر» (Honor) را معرفی کرد. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد این زیربرند شرکت هواوی، تمرکز آن روی فروش آنلاین و تجارت الکترونیکی است. به‌عبارت‌دیگر گوشی‌های این برند فقط از طریق فروش آنلاین به بازار عرضه می‌شوند. در گوشی‌های برند آنر سعی شده بهترین مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های رده‌بالای بازار در قالب محصولاتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین در کمپین‌های تبلیغاتی این برند، روی کاربران جوان تاکید بیشتری شده ‌است.

برند آنر

گوشی «آنر ۷» (Honor 7) یکی از جدیدترین محصولات این شرکت در بازار موبایل است. این دستگاه اوایل تابستان ۲۰۱۵ و تنها به‌صورت آنلاین در بازار چین عرضه شد. فروش این گوشی در بازار چین بسیار موفقیت‌آمیز بود. حالا هم پای این گوشی به ایران باز شده و به‌زودی شاهد فروش انحصاری آن در سایت دیجی‌کالا خواهیم بود.

آقای «کریس سان» (Chris Sun) از مدیران ارشد برند آنر در هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در تهران گفت: «برند آنر یک زیربرند از برند هواوی است. هدف خلق این برند در سال ۲۰۱۳، گرفتن سهم مناسبی از بازار آنلاین بود.» شاید در وهله‌ی اول ‌به‌نظر برسد که هدف توسعه‌ی این برند، رقابت با برند‌های آنلاینی مثل شیائومی باشد. لازم به ذکر است که شیائومی، گوشی‌های خود را تنها در پلتفرم آنلاین به فروش می‌رساند.

آنر ۷

آقای آقایی‌نیا، مدیر دفتر هواوی در ایران، نظر دیگری دارد. او می‌گوید: «هدف از توسعه‌ی برند آنر، رقابت با برند شیائومی نبود. هدف، گرفتن سهم مناسب برای هواوی از بازار آنلاین بود.» او همچنین به مزیت فروش آنلاین اشاره می‌کند؛ به عقیده‌‌ی او، پلتفرم فروش آنلاین درنهایت با کاهش هزینه‌ها برای مصرف‌کننده‌ی نهایی همراه خواهد بود.

محصولات برند آنر در ماه‌های اول تنها در کشور چین عرضه شدند. موفقیت‌های آنر در فروش آنلاین به‌جایی رسید که مسوولان این شرکت را بر آن داشت که بازار خود را به خارج از چین و تقریبا به اکثر کشورهای دنیا گسترش بدهند.

بر اساس گفته‌ی مدیران آنر، هواوی در چین با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در یک روز، رکوردی جدیدی به‌جای گذاشت. آقای «جورج ژائو» مدیر کسب‌وکار آنر، چند ماه پیش و هنگام رونمایی از گوشی آنر ۷ در چین، از عزم شرکت‌اش برای ورود به بازار آمریکا خبر داد. در حال حاضر محصولات برند آنر در ۷۴ کشور ازجمله ژاپن، هند و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا عرضه می‌شوند.

آنر ۷

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، هواوی در چند سال اخیر به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایل تبدیل شده است. لنوو و شیائومی هم دو شرکت چینی دیگر هستند که با بلندپروازی تمام به دنبال سهم‌گیری از بازار موبایل دارند. لنوو که شرکت موتورولا را تصاحب کرده، در حال حاضر سومین عرضه‌کننده‌ی دستگاه موبایل در ایالات متحده‌ی آمریکا است. این درحالی است که شیائومی هم با سرعت زیادی سعی می‌کند با استراتژی‌های منحصربه‌فرد خود و تمرکز بر روی فروش آنلاین، جایگاه خوبی را در بازار به‌دست بیاورد. در این میان، سیاست هواوی در توسعه‌ی برند مستقل آنر جالب به نظر می‌رسد.

مدیر خاورمیانه‌‌ی برند آنر در مراسم رونمایی از گوشی آنر ۷ در تهران گفته است: «تجارت الکترونیکی، آینده‌ی روشنی در پیش دارد. فروش آنلاین آنر ۷، با تکیه بر دو اصل صورت می‌گیرد. اعتماد به برند آنر و اعتماد به شریک تجاری.» منظور از آقای سان از شریک تجاری در ایران، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا است. هرچند در بازار چین، برند آنر به‌عنوان برندی مستقل معرفی شده، اما در ایران، آنر در قالب زیربرندی از برند هواوی است و دفتر مجزایی ندارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، فروش انحصاری آنر ۷ فقط از طریق فروشگاه‌ آنلاین دیجی‌کالا انجام خواهد شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امین حمیدی

    با سلام
    هرچقدر هوآوی توی این سه چهارساله پیشرفت کرد، زیربرند هانر با عرضه مدل های شبه پرچمدار و بازه ی قیمتی مناسب و سخت افزار قوی و دوربین و طراحی های متنوع و حتی منحصر بفرد که فقط در قامت پرچمدار و همچنین تنوع رنگهای پر طرفدار ، بسیار همه گیر و پیشرفت سریع تری خواهد داشت . مخصوصا اوج این هنرنمایی که در هانر ۷ و هانر ۷i واقعا جای تحسین داره . فقط اگر سیاست خود مبنی بر استفاده از تراکم پیکسل های بیشتر و سوپرآمولدها را تغییر بدهد طرفداران سامسونگ نیز روی خوش خواهند نشان داد . زیرا از کیفیت بسیار بالا و شفاف صفحه نمایش گوشی های سامسونگ نمیتوان چشم پوشی کرد.

  2. Avatar علیرضا

    سامسونگ که اومد به بازار گوشی های هوشمن همه میگفتد سامسونگ چیه بره همون یخچال فریزرش رو بسازه ولی شد پرچمدار بازار. هواوی هم همینطوره و با گوشیهای جدیدی چون آنر ۷ و p8 و mate حرفهای زیادی واسه زدن داره و البته با قیمتهای بسیار معقول.

  3. Avatar saeedbahri

    به نظر من هواوی خیلی پیشرفت کرده..هرچند به شخصه طرفدار شیائومی هستم و تا حالا چند محصول مثل پاوربانک و هدفون از شیائومی خریدم..به نظرم رمز موفقیت شیائومی همین هست که علاوه بر گوشی محصولات جانبی مثله دوربین ورزشی،پاور بانک،اسپیکر ،تلویزیون حتی ترازو وتصیفه کننده هوا و اب و ساعت میزنه…محصولات هواوی فاقد این نوع وسایل جانبی هستن…بر خلاف اپل که فقط گوشی میزنه و شرکت های بزرگی براش وسایل جانبی میزنن، شیائومی خودش دست به کار شده..هواوی باید به فکر لوازم جانبی برای برند خودش باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه