بنز یا BMW؛ آن‌چه شما گفتید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه

روز ۱۴ آبان مقاله‌ای منتشر کردیم و از شما خواستیم به ما بگویید که خودروهای بنز را بیشتر می‌پسندید یا BMW. البته می‌دانستیم که بیشتر مخاطبان ما (و البته خود ما) اصلا هیچ‌وقت سوار خودروهای جدید این دو برند نشده‌اند، ولی به هر صورت خواستیم با استفاده از اطلاعاتی که ما به شما داده‌ایم و آن‌چه خودتان می‌دانید، دلایلی برای اینکه کدام برند خودروساز را بیشتر دوست دارید، ذکر کنید. نظرات شما خیلی متنوع بود و از پاسخ‌های خیلی منطقی و فنی داشتیم تا طرفدارانی که متعصبانه طرفدار یکی از این دو برند بودند. البته که بعضی‌ها هم خودروهای ساخت داخل را ترجیح می‌دادند. حالا تعدادی از نظرات شما را جمع‌آوری کردیم تا بار دیگر مروری بر آن‌ها داشته باشیم.

بسیاری از شما، BMW را جوان‌پسند و بنز را مناسب راننده‌های مسن‌تر دانستید

یاشار

انتخاب بین این دو برند معمولا بر اساس سن و سال و نیاز انجام میشه که معمولا جوانان و کسانی که دنبال سواری لوکس و اسپرت هستن BMW رو انتخاب می کنند و کسانی که دنبال استایل و راحتی و خودرویی که نماد لوکس بودن هست Mercedese-BENZ رو انتخاب می کنند که غالبا سنشون از گروه اول بیشتره.

امیر

به نظر من جفتشون واقعا ماشین هاى فوق العاده‌اى هستن و به نظر من اگر فردى بین این دو برند شک داره باید نسبت به موقعیت خودش انتخاب داشته باشه و خودم به شخصه ماشین‌هاى BMW رو مناسب افراد جوان‌تر و Business man هاى جوان میدونم و بنز رو مناسب افراد سن بالاتر ولى به هر حال سلیقه‌اى …. با تشکر

مهدی

واقعا سخت و کمی بی انصافیه که کسی مجبور به انتخاب یکی از برندهای آلمانی کنی ولی باوجود محبوبیت همه خودروهای آلمانی میگم: BMW چون جوون پسندتره.

مهران

اگه به من جوون باشه که میگم BMW. اما اگه به پدرم باشه میگه Benz.

امین

در نهایت این خواسته‌ی شخص خریدار است که باعث برتری و پیروزی یکی از دو برند بالا می شود. در واقع اون حس درونی و سبک زندگی که برتری برند بالا رو مشخص می کنه. اگر مثل یک جوان درونت پر از شور و هیجان و شرارت باشه و عاشق این باشی که با اندکی فشار روی پدال گاز صدای نعره های اگزوز و جیغ لاستیک در بیاد … یا مثل دوران جوانی هر لحظه به فکر آدرنالین باشی… قطعا برند BMW انتخاب شماست… اگر از اون دسته افرادی هستی که در جوانی محافظه کار بودید و حتی شرارت و بازیگوشی شما در چهارچوب خاصی بوده … به نوعی زندگی با اصول و قواعد داشتید… قطعا برند Mer-B انتخاب شماست…

آرش

این سوال مثل همون سوالیه که می‌پرسن پدرتو بیشتر دوست داری یا مادرتو؟ هر دو موفق و بی نقص هستند ولی BMW واسه سن زیر ۳۵ خوبه و بنز بالای ۳۵

lemmy kilmister

برای ما پیرمردها بنز گزنیه مناسبی هست. البته : درویش را نباشد برگ سرای سلطان…..ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد .
منظورم همون ایران خودروی خودمون هست.

بعضی از شما خیلی حرفه‌ای بودید و حسابی فنی صحبت ‌کردید

فرزین

سلام.. دوست خوبم از اونجایی که گفتی بنز طراحی کلاسیک داره ولی بی ام و اسپرت و جوان پسند و همچنین درمورد موتورهای V شکل بنز و خطی بی ام و با شما زیاد موافق نیستم! من تقریبا ده سالی هست که بطور کامل درمورد ماشین ها اطلاعات کسب میکنم از طریق مجلات و مستند ها و اینترنت و… لازم به ذکر میدونم که عرض کنم بی ام و بیشتر به طراحی کلاسیک خودش پایبند مونده تا بنز! طراحی کلیوی جلو پنجره و چراغ‌های دوقولوی گرد و چراغ های عقب L شکل! ولی بنز بیشتر قسمت‌هاش تغییر کردن و همچنان که میبینین چراغ‌ها و جلو پنجره و… و درمورد موتور‌ها عرض کنم که بی ام و تا سال قبل در مدل M3 خودش از موتورهای V8 مجهز به دو توربو شارژر بهره میبرد که مهمترین مدل و پرفروش ترین مدل این شرکت هستش به تنهایی ۲۳% از فروش سالانه این کارخونه رو به خودش تخصیص داده! از امسال با هدف استفاده از سوخت کمتر و ایجاد آلایندگی کمتر بی ام و در این مدل از موتور های خطی شش سیلندر استفاده میکنه که رقیب اصلی بنز C63 AMG بوده در طول سالیان دراز رقابت این دو شرکت محبوب. که با این موتور شش سیلندر میتونه به راحتی با بنز هشت سیلندر رقابت کنه! البته بی ام و در مدل های شش سیلندر خودش مثل سری یک و سری دو و سری سه وچهار یا شاسی بلندهای کوچیکش کثل X1 , X3 , X4 از نمونه شش سیلندر خطی استفاده میکنه… درصورتی که بنز نمیتونه با موتور شش سیلندر در مقابل شش سیلندر های رقیب باواراییش رقابت کنه! بی ام و در مدل های سری شش و هفت و پنج و ایکس پنج و ایکس شش از V8 استفاده میکنه حتی یه نمونه موتور ۱۲ سیلندر هم واسه سری هفت داره که قابل سفارش!

همچنین گفتین سطح فناوری بی ام و از بنز کمتره ولی این به هیچ وجه درست نیست! بی ام و در سری هفت ۲۰۱۶ سطحی از نوآوری ها و امکانات رفاهی رو داره که به راحتی میتونه با بنز رقابت کنه یا حتی شکستش بده! در کل این چیزایی که گفتم دلیل نمیشه که بنز از بی ام و بهتر نیست! بنز هم درسطح بی ام و هست و حتی دیروز مقایسه E63AMG با M5 رو داشتم نگاه می‌کردم که بنز با اختلاف کمی برنده شد! ولی مقایسه M3 و C63 AMG یا X6 M با GLS AMG (که توی همه مجلات و ویدیوها و اینترنت به جرات گفته شده که این مدل از بنز های شاسی بلند کوپه کپی برداری رسمی از بی ام هستش) دیدم که هر دوتا HEAD2HEAD رو بی ام و برنده شد!

در آخر میتونم بگم که شاخصه اصلی بی ام و طراحی اصیل هندلینگ واقعا بالا و مثال زدنی و موتورهای قوی و شاخصه بنز سواری راحت هستش! البته بازم میگم بنز از بی ام و چیزی کم نداره و دوتاشونم جزو بهترین ها هستن! و من به شخصه عاشق بی ام و هستم بخاطر طراحی و موتور های واقعا پرقدرت و هندلینگ مثال زدنیش! خیلی دوست دارم که به عنوان یک همکار با دیجی کالا همکاری کنم! فقط راهش بلد نیستم… لطفا اگه امکانش هست بهم بگین چون واقعا به دیجی کالا علاقه دارم و خیلی خرید کردم و روزی سه چهار بار به سایتتون سر میزنم.. باتشکر

سروش

من به شخصه برای هر دو خودرو ساز احترام زیادی قائل هستم…ولی بین این دو خودرو ساز تفاوت های زیادی وجود دارد.
۱-BMW هایی که در سری M قرار دارند مثل M3 و M4,M5 ماشینهایی بسیار بالانس شده ای هستند و برای اون دسته از راننده ها که عاشق رانندگی پر سرعت در جاده های پر پیچ و خم هستند عالیند ولی ماشین های بنز که لوگوی AMG را در پسوند اسم خود دارند به خصوص سری های C63,S63,SL65,SLSو… برای سرعت در خط مستقیم عالیند ولی در سر پیچ ها به دلیل گشتاور زیادی به چرخ های عقب منتقل میشه سر پیچ ها کنترل کردن آنها به شدت سخت است و معمولا چرخ های عقبشون به لطف گشتاور بالا به سرعت صاف میشن یا نابود میشن.
۲-BENZ در تولید ماشینهای شاسی بلند و off-road سابقه درخشانی داره به ویژه سری G این شرکت که یکی از سر سخت ترین ماشینهای off-road است البته ناگفته نماند که سری G بنز علاوه بر قابلیت های زیادی که در سطوح نا هموار دارد جلوه لوکس و خاصی رو هم داراست ولی BMW بیشتر به دنبال SUVهای لوکس شهری است مثل X3.X5,X6,X1
۳-در لوکس بودن هم ماشینهای دو کمپانی چیزی از هم کم ندارند چون این ویژگی در تمامی سری های ساخت آنها دیده میشود حتی در مدل های پایه مثل ۵۱۸i,318i از شرکت BMW و مدلهایی مثل C180,E200 از شرکت BENZ.
درنهایت به نظر من هر دو کمپانی عالی هستند.

پیام

سلام
اصلا درست نیست انقدر ساده راجع به دو غول خودروسازی دنیا نظر بدیم دیجی جان بهتره اول اطلاعات داشته باشیم و بعد چند تا مقایسه انجام بدیم تا شاید بتونیم بهتر نظر بدیم.
شما وقتی یه خودرو رو میبینید اولین چیزی که باهاش مواجه میشید ظاهره پس اجازه بدید در مورد طراحی صحبت کنیم.
هر دو کمپانی از ابتدا یک سری المان خاص و زبان منحصر به فرد طراحی داشتن که با گذشت زمان و طبق نیاز روز تعدادی از اونها تغییر کرده و البته تعدادی هم کاملا ثابت بوده مانند جلو پنجره هر دو کمپانی و هم چنین خط کمر و…
مثلا شما یه بی ام دبلیو سری ۵ رو در نظر بگیرید حتی از دور یا حتی توی شب از روی طراحی چراغ ها و رعایت یه زبان خاص طراحی میتونید به راحتی متوجه بشید که با یک بی ام دبلیو طرف هستید یعنی سبک طراحی چراغ سری ۵ و سری ۷ یه جور که البته به هیچ وجه خسته کننده و تکرارری نیست اما واقعا میشه یه مرسدس رو مخصوصا از سال ۲۰۰۹ به بعد به راحتی یک بی ام دبلیو شناخت
مثلا کلاس s و کلاس e رو در نظر بگیرید طراحی چراغ های عقب هر کدام از این دو مدل ساز خودشو نو میزنن که برای یک کمپانی مثل مرسدس واقعا افتضاحه که البته این مشکل بعد از ورود گردون واگنر به مرسدس رخ داده
کار اشتباه بعدی جناب واگنر حذف کلاس های شناخته شده مرسدس مانند slk و…و اضافه کردن کلاسی به نام claو… بود که البته یک شکست کامل برای مرسدس بود چون توی سال ۲۰۱۴ جز بدترین ها بود (البته خود بنز جز بهترین هاست)
مثال دیگه از افت طراحی مرسدس در کلاس محبوب CLS اتفاق افتاد! واقعا این دو نسل از یک مدل اصلا قابل مقایسه با هم هستن
مرسدس CLS نسل قبل یک الگو برای سایر خودروسازها بود و خودرو های زیادی به سبک cls ساخته شد مانند jaguar Xf یا جدیدا هیوندای Sonata YF و…ام نسل جدید……!
چند مثال دیگه s قبلی و s فعلی
c class 2012و c 2015 و…..
مورد بعدی در مورد هر ماشین موتوره!
برای این که متوجه شیم چه موتوری واقعا کارایی بیشتری داره باید به گشتاورش دقت کنیم که اصلا به ازای هر لیتر چه مقدار گشتاور تولید میکنه و ثانیا توی چه دور موتوری و این که نمودار گشتاورش چه شکلیه!
فقط یه مقایسه کوچیک براتون میکنم :
ءM5 vs E63 AMG
بی ام دبلیو M5 یه موتور ۸ سیلندر وی شکل داره که مجهز به دو تا توربو شارژه و ۴.۴ لیتر حجم داره که ۵۷۵ اسب بخار قدرت داره و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور که از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۷۵۰ در اختیار رانندس.
اما ۶۳ E
این مدل مرسدس مجهز به یه موتور ۸ سیلندر با دو توربو شارژه که ۵.۵ لیتر حجم داره و حدودا ۶۰۰ اسب بخار قدرت داره و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور که توی دور موتور ۵۵۰۰ به دست میاد
ظاهرا مرسدس قوی تره!!!
اما با یه محاسبه ساده متوجه میشید که نسبت گشتاور به حجم موتور برای بی ام دبلیو ۱۵۴.۴ نیوتن بر متره و برای مرسدس ۱۴۵.۴ !
ضمن این که بی ام دبلیو وزن کمتری هم داره
واقعا بی ام دبلیو قوی تره!
قبلا یه ایده ای وجود داشت که می گفت هیچ چیزی جای حجم موتورو نمیگیره اما الان دیگه این حرف منسوخ شده و حجم بیشتر فقط باعث اضافه وزن و افزایش مصرف سوخت میشه
تو کامنت بعدی در مرد طراحی داخلی امکانات و امار فروش که از همه مهم تره صحبت میکنیم و البته یه سری مقایسات بین المللی در رابطه با موتور خودرو هاست که فقط همین قدر بگم که بی ام دبلیو ۱۵ سال اوله!!!

بعضی از شما، این دو برند را خیلی نزدیک به هم دانستید

مارشال

سوال خیلی سختی پرسیدی واقعا نمی دونم چی بگم. من هم بنز رو دوست دارم هم بی ام دبلیو. من به شخصه ار خوده بی ام دبلیو خوشم می یاد دلیلش اینه که ماشین های جوان پسندتری تولید می کنه از نظر فرمان پذیری یا همون هندلینگ بی ام دبلیو سر تره. خیلی از جوان های این دوره زمانه (تو کشور خودمان) همه یا از خودروهای عضله‌ای آمریکای خوششون مییاد یا می گن بی ام دبلیو. بنز بیشتر ماشین های مجلسی و با کلاس تولید می کنه که بیشتر برای استفاده افراد سرشناس مورد استفاده قرار می گیره. از طرفی بی ام دبلیو ماشین های مقرون به صرفه تولید می کنه که برای عموم خریدش راحته. از نظر امکانات رفاهی که هیچ کدوم چیزی کم ندارم همه چی تمومه. من هم از بنز سری AMG خوشم می ییاد مخصوصا SLS AMG که آخرین سری که ساخته شده AMG GT نام داره و یه شاهکاره!!! از طرفی بی ام دبلیو با سری M گرد خاک زیادی به پا کرده یا همین فیلمی که خوده دیجی کالا گذاشت!!!

امیر

من عاشق هردو شونم ولی بنز شیک تر و لوکستره. از طرفی بی ام دبلیو نسبت به بنز با همون امکانات قیمت منصف‌تری داره من که عاشق سری ۷ بی ام دبلیو هستم و بنز که نمیدونم کدومشو انتخاب کنم.

صابر

تموم شرکت های خودروسازی آلمان فوق العادن.این دو شرکت هم که جای خود دارن.
هردو برند عالین
بنز برند کلاسیک و بااصالت
بی ام دبلیو اسپورت و جوون پسند
bmw i8 طراحیش فوق العادس…

همیشه کسانی هستند که خیلی متعصب و با غیرت زیاد از برند مورد علاقه‌شان دفاع می‌کنند

محمد

یعنی میخوای بگید که AMG از M Power سرتره؟!!! مرسدس کلا یه کلاسش بی نقصه اونم کلاس S هست، شما یه سر به تاریخچه سری ۳ و سری ۵ BMW بزنید میبینید که مرسدس تقریبا حرفی برای گفتن نداره.

سری ۳ BMW از مجله Car&Driver بیست و دو بار تو لیست برترین ماشینهای سال بوده.

توی مجله Grossroots Motorsport از سری ۳ به عنوان دومین ماشین پربازده در ۲۵ سال اخیر یاد شده

بهترین سدان اسپرت در انتخاب برترین ماشین های کانادا در سال ۲۰۰۶

انتخاب به عنوان برترین ماشین سال جهان در نمایشگاه ماشین ۲۰۰۶ نیویورک

مدل E90 سال ۲۰۰۶ برترین ماشین سال انتخاب شده است.

E90 برترین سدان وارداتی سال ۲۰۰۵/۲۰۰۶ در ژاپن

برترین طراحی موتور در سال ۲۰۰۷ (در بخش ۲.۵ تا ۳ لیتر) موتور ۳۳۵i

برترین موتور سال در کم آلایندگی در سال ۲۰۱۱ (۳۲۰d)

برترین ماشین سال در نمایشگاه ۲۰۱۱ نیویورک

بهترین ماشین مسافرتی جهان در سال ۲۰۱۲ Top Gear مجله

برترین ماشین زیر ۵۰ هزار دلار در استرالیا در سال ۲۰۱۳

اصلا به هم شبیه نیستن، مرسدس روی امکانات رفاهی و آپشن سرمایه گذاری میکنه و BMW رو قدرت و Performance. در کل کسی که به دنبال رانندگی آروم و نرم ( معمولا سن بالاها ) هست مرسدس میخره و کسی هم که میخواد رانندگی کنه BMW میخره.

جعفر

۱۰۰ درصد بنز بهتر از بی ام دبیلو هستش اگر شما تو سطح شهر ببین ماشین های بنز مدل قدیمیش بیشتر از بی ام دبیلو هستش. ماشین های بنز دیرتر از ماشین های بی ام دبیلیو خراب میشن.

احمدرضا

فقط مرسدس بنز و دیگر هیچ

شرکت های بزرگ ماشین سازی بر اساس محبوبیت :

۱-بنز

۲-بی ام و

۳-فراری

۴-فورد

ائودی

۵-پورشه

۶-مزدا

۷-لامبورگینی

۸-هیوندای

علی‌اکبر

فقط bmw و بس

بعضی‌‌ها بنز و BMW را خودروهای خوبی نمی‌دانند و پراید را انتخاب می‌کنند

امیر

کلا به نظرم هیچ کدوم اون راحتیه خاص و آسایش پراید رو ندارن. و مایی که نمیتونیم این پراید های گران قیمت و لوکس رو سوار بشیم و نمی‌پسندیمش نباید سوار همچین فرغون‌هایی بشیم.

مصطفی

پراید از هردوشون بهتره. تضمینی میبرتت اون دنیا. کدوم یکی از این خودرو ها قابلیت سفر به اون دنیا رو دارن؟!!…

امین

سلام. این چه سوالیه دیگه؟ خوب معلومه که فقط پراید. اگه فقط بنز و بی ام دبلیو تنها بودن، انتخاب خیلی سخت بود چون هر دوشون چیزی کم ندارن و ته تکنولوژین. اما خدا رو شکر که پراید هست تا جواب همشون رو بده. لذا فقط پراید و دیگر هیچ.

در نهایت، حرف حساب را آقا حسین می‌زند

حسین

واسه ما که نمی‌تونیم این ماشینارو سوار بشیم و فقط عکساشو میتونیم تو اینترنت بیبنیم چه فرقی میکنه کدوم بهتره

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar آرمان

    سلام. خسته نباشید میخواستم بعد از ۴ سال گشتن تو ۱۰۰۰۰ تا سایت خارجیو داخلیو ۱۰۰۰۰۰۰۰ تا ویدئو دیدن در یوتیوب نظرمو راجب هر ۲ کمپانی بگم. اول از ظاهر شروع میکنم
    ۱- Mercedes Benz:::
    از سال ۲۰۱۴ که روند طراحی بنز در تمامی کلاس های سدان و کراس اور و اس یو وی های On-Road به طور کلی تغییر کرد. واقعا یک پله ی باور نکردنی رو به جلو گذاشت شما اگر یه سرچ تو گوگل کنید که بنز اس ۵۰۰ ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ رو ببینید کاملا متوجه این تغییرات فوق العاده ( به خصوص در کابین میشید)
    ۲-BMW:::
    از دور که این ماشینو میبینین به سرعت میفهمین که یه بی ام و خوش ساخت ژرمن هستش. طراحی بیرونی بسیار زیبا و کمی اسپرت تر از بنز. ولی وقتی شما ظاهر داخلی این ابر خودرو ساز آلمانی رو میبینین میگین هههه این خو شبیهه ماشینهای کره ییه. بله! اصلا حس لوکس بودن بهتون نمیده. و بی ام و در تمامی سری های خودش به طور کامل در طراحی کابین به خصوص از سال ۲۰۱۴ به بعد شکست خوردس و اینو کل دنیا میدونن
    پس در طراحی کلی ماشین ۱۰۰% بنز برندس و شکی درش نیست.
    امکانات رفاهی:::
    ۱- Mercedes Benz S Class:::
    برای دهه ها S Class به عنوان سمبلی برای خودرو های لوکس به شمار رفته. توی هر نسلش تغییرات رفاهی چشمگیری داشته که رقبایی مثل بی ام و سری ۷ و آئودی A8 و پورشه پانامرا همیشه آرزوی رسیدن بهش رو داشته باشن. از چندین سنسور مختلف گرفته تا گرون ترین وبا کیفیت ترین سیستم صوتی نسبت به بی ام و بقیه رقبا.کیفیت چرم مثال زدنی اس کلاس( البته سفارشی هست) که فقط شرکت پورشه میتونه توی چرم با بنز رقابت کنه و شرکتای ایتالیایی نه بی ام و !!!
    شما در اس کلاس تمامی پارامتر های بدنتون چک میشه و اگر خطراتی مثل بالا رفتن فشار یا نامتعادل شدن ضربان قلبی در شما که راننده هستین اتفاق بیفته، ماشین تو کسری از ثانیه تصمیم میگیره که یه جایی رو واسه پارک کردن به فلان دلیلی که تو مانیتور میگه آماده کنه. این سنسور به هیچ عنوان در بی ام و وجود نداره.
    یه سری سنسور فاصلتون رو با جلویی تشخیص میده که نمیذاره بهش برخورد کنین. یه سری سنسور دید کور آینه بغل رو در نظر دارن که در آئودی هم وجود داره. در اس کلاس یه سنسور هست که ماشین رو بین خطوط جاده نگه میداره و نمیذاره ماشین به هیچ عنوان منحرف بشه.یه دوربین بزرگ جلوی ماشین نصب شده که با نمونه ی استفاده شده تو ارتش امریکا یکسانه و کارش اینه که توی تاریکی دید در شب درست میکنه که اصطلاحا بهش میگن Night Vision که وسط کیلومتر میاد و به شما اخطار میده که مثلا در ۲۰۰ متری سمت چپ یک سگ یا آدم داره رد میشه سرعتتو کم کن. که همچین چیزی تو بی ام و وجود داره ولی به این کیفیت نیست.ولی میون این همه سیستم هوشمند یک سیستم هست که برتری کامل بنز رو نسبت به تمامی خودرو ساز های آلمانی نشون میده. Magic Body Control. ساخت این سیستم هوشمند ۷ سال طول کشید و کارش اینه که ناهمواری های جاده رو تشخیص میده و فنر های چرخ ماشین رو طوری تنظیم میکنه که ماشین بالانس بمونه و نمیذاره وقتی که ماشین روی اسفالت های بد قرار داره سرو صدا تو کابین بیاد. همه ی اینا فقط در کسری از ثانیه انجام میشه که این تکنولوژی هم مختص بنز هست.اینها سنسورایی بودن که بنز اس ۵۰۰ بیشتر از بی ام و سری ۷ داره و واقعا در امکانات رفاهی به طور کامللللل نه تنها بی ام و بلکه سایر خودروساز های آلمانی رو شکست میده.
    ۲-BMW::: در مورد امکانات رفاهی بی ام و باید گفت که حتی لکسوس از بی ام و بیشتر آپشن داره و بی ام و تو این مورد کاملا بازندس به جز سیستم پارک خودکار که میگن بی ام و بهتر از بنز کار میکنه. فقط همین
    مقایسه موتور بی ام و سری ۷ و مرسدس بنز اس ۵۰۰
    ۱- BMW 750LI 2018:::
    موتور ۴.۴ لیتری که نزدیک ۵۰۰ اسبه بخاره و شتاب ۴ ثانیه ایی داره که فوق العادس
    و تو هندلینگ همونطور که گفتم از بنز بهتر هست و این بهتر بودنش در هندلینگ واسه عاشقان سرعت واقعا احساس میشه. اها یک چیزی که یادم رفت در مورد سری ۷ تو امکانات رفاهی بگم این بود که این شرکت تو سری ۷ یه کاره خیلی جالب کرده. بیشترین امکانات رفاهی و آپشن هارو برای صندلی راننده نذاشته و در صندلی عقب سمته راست گذاشته . میخواسته بگه کسی که این ماشینو میخره خودش نمیرونه و میشینه عقب. که واقعا ایده ی جالبی هست.
    ۲- Mercedes Benz S560 2018:::
    موتور ۴.۷ لیتری بیتوربو که نزدیک ۴۶۰ اسبه و شتا ۴.۶ ثانیه میده که ۰.۶ بیشتر از بی ام و هست که بنظرم اووونقدرا کمتر نیست و برای یک سدان فول سایز که بیشتر از ۲ تن وزنشه یک شتاب خارق العاده هست. در مورد نرمی و کم سرو صدا بودن،کابین بنز کمی بهتر عمل کرده و در مورد صدای زیبای موتور در شتاب گیری یا دور موتور بالا قطعا محصولات بی ام و خصوصا سری M body kit صدای موتور بسیار زیبایی دارن که جوونا عاشق صدا موتور بی ام و میشن. در کل ب نظر خودم مشخصات موتوری بی ام و با فاصله خیلی کم از بنز بهتر هستش.
    ایمنی: وقتی تو هر کدوم از ماشین های اس کلاس یا بی ام و سری ۷ میشینید اگر با تریلی هم تصادف کنید به هیچ عنوان مشکل خاصی براتون بوجود نمیاد
    استهلاک:
    ۱- Mercedes Benz:::
    قطعا هر ۲ ماشین خصوصا در این کشور استهلاک بسیار بالایی دارن و باید مثل یه بچه ازشون مراقبت کرد چیزی که در برند خوش نامه تویوتا یا حتی مدل های لوکسش؛لکسوس،اصلا دیده نمیشه . تو یکی از مجله های سایت ماشین خوندم ماشین های بی ام و در هر ۱۰ سال حدود ۱۷۰۰۰ دلار خرج دارن و ماشین های بنز حدود ۱۳۰۰۰ دلار و تویوتا ۶۰۰۰ !!!! البته این ارقام ها بدون در نظر گرفتن تصادف در ماشینه. پس در استهلاک هم بنز برندس.

    خود کمپانی: دو شرک بنز و تویوتا بزرگترین خودرو ساز های جهان هستند که بیشترین سرمایه رو دارن. تنوع محصولات بنز بسیااااار بیشتر از تنوع محصولات بی ام و هست طوری که کل حرفای انگلیسی رو به خودش اختصاص داده. A,B,C,E,G,M.R,S,X و ۲ کیت AMG و Maybach با شماره های ۲۰۰و ۳۰۰و ۵۰۰ و۵۵۰و ۴۳ و۶۳ و ۶۰۰ و ………
    که بی ام و از لحاظ بزرگی کمپانی مثل زمین فوتسال میمونه نسبت به ورزشگاه آزادی که بنز هست.
    برنده نهایی : قطعا بنز
    واقعا بخاطر یکم هندلینگ بیشتر و صدای موتور اسپرتتر و یکم شتاب بیشتر این همه امکانات دیگه رو ول کنیم؟؟؟
    من بی ام و رو واقعا تحسین میکنم ولی اصلا به گرد پای بنز فعلا که نرسیده.
    کسایی هم که عاشقه بی ام و هستن نیان اینجا با من بحث کنن. اول برن اطلاعات جمع کنن بعد بیان
    ****
    ماشین اسپرت و وحشی ب نظرم مرکزش ایتالیاس که خالق لامبورگینی و بوگاتی و فراری و پاگانی هست و زادگاهه ماشینای سوپر اسپرت اونجاس نه آلمان. آلمان بیشتر خودرو هاش مجلل و لوکس هستن و خشن نیستن. در کل درود به بهترین کشور خودرو ساز جهان که با اختلاف زیاد از انگلیسو آمریکا و ژاپن؛ آلمان هست

    1. Avatar 8797

      فقط بیمر و بس

  2. Avatar ماهان

    من bmw رو ترجیح میدم به نظرم جوان پسند تر هستش…

  3. Avatar armin

    بنز باید باهاش اروم بری چون کلاسیکه ولی بی ام و باهاش تا جایی که میخای گاز بده حاشو ببر و درضمن شتاب بی ام و بیشتره

  4. Avatar ARASH23

    سلام من آرش هستم من BMW سوار هستم من الان دو تا از مدل های BMW را دارم یکی مدل bmw m3 gtr اسپورت با طرح بینظیر خودم این یکی مدل ۲۰۱۶ اما من یک بار با این bmw m3 gtr وبنز S600 یکی دیگه مسابقه دادم من با اول شدم و بعد یک بار دیگه با یک نفر دیگه با بنز نفر قبلی مسابقه ولی این من bmw مدل ۲۰۱۶ بودم وبازم از بنز حریف بردم پس نتیجه گرفتیم کلن bmw بهتر از بنز است ممنون arash23

  5. Avatar هر کی

    بنز بهتره
    بنز اولین خودرو ساز جهان است
    بنیانگذار بنز کارل بنز مخترع خودروهای بنزین سوز است
    بنز اولین بار در سال ۱۹۱۱ میلادی خودرویی ساخت با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت که چندین سال هم از این سرعت استفاده کرد و هیچ شرکتی نتوانست آنرا بشکند
    بنز خودروهای کمتر ی دارد و بیشتر می تواند به آن ها برسد
    بنز از طراحان بی تجربه استفاده نمی کند مثل بی ام و که طراحی خودروهایش را از مبتدیان می گیرد

  6. Avatar عرفان

    آقا اصلا کاری به هیچ کدومشون ندارم ولی به خدا بی ام دبلیو نیست!!!!!!!!!
    بی ام وِ هست 😐
    W به آلمانی وِ تلفظ میشه.حتی انگلیسی ها هم بی ام و تلفظ میکنن فقط آمریکایی ها هستن که میگن بی ام دبلیو

    1. Avatar آمریکایی :|

      خب همه ما آمریکایی هستیم دیگه 😐

  7. Avatar arash

    من ساکن و متولد کویتم…و دوست دارم از کسانی که در کشورهای عربی حوزه خلیج همیشگی پارس زندگی میکنند بپرسید…بنز تنها ماشینی هستش که اگه خریدی مشتری اول و اخرش خودتی ..بی ام دبل یو هم بدک نیست ..تو اینجور مدل ماشین ها تو کل خلیج واسه خودش جایی تو دل مردم باز کرده لکسس یا همون لکسوس هستش که سر گل بزرگترین شرکت دنیا یعنی تویوتا ست و این کمپانی تا کنون باکیفیت ترین ماشین های جهان را تولید میکنه …شاید از لحاظ ظاهر زیاد ارگونومیک نباشه ولی جنس بدنه و موتور و گیربکس و راحتی واقعا بی نظیره….البته ناگفته نمونه که شرکت تویوتا لکسس را فقط تو فقط برای رو کم کنی بنز و بی ام و آئودی و کادیلاک زده و موفق هم شده چون از زیبایی و ابهت و فول اپشن و رانندگی اتوماتیک و صندلی های که حالت مبل و از چرم دست دوز و ماساژور و لوله کشی اب گرم و سرد داخل صندلی گرفته تا سنسور پلک شمار واسه نخوابیدن تا ۲۱ تکنولژی فقط واسه ترمز ماشین…کولر مجزا و تهویه داخل ماشین بصورت اتئماتیک و نرم و صفت شدن فنر و کمک های ماشین واسه دساندازها و سرعت ..و هیربدی بودن ان که لگسس اولین ماشین هیربدی در جهان شناخته شده و ۱۰۰ها امکانات دیگر…..تو کویت بنز مثه پراید و پژو فت و فراوونه و با ۲۰ ملیون تومان ی بنز خوب و تر و تمیز براحتی میتونید تهیه کنید اینجا ب غیر از ماشینای ژاپنی …هر ماشینی را صفر بخرید بعد از ۸-۹ ماه نصف قیمت میشه…………………….

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه