بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

شرکت HTC هنوز هم پابرجا است. در صنعت موبایل، گذراندن فراز و نشیب‌ها یک امر عادی محسوب می‌شود، اما احتمالا هیچ شرکتی بیش از HTC این افت‌وخیزها را تجربه نکرده است. این شرکت تایوانی سرد و گرم روزگار را چشیده. روزی روزگاری این شرکت اولین گوشی اندرویدی را ساخت، سپس بدنه‌ی آلومینیومی را به یک استاندارد برای پرچم‌داران تبدیل کرد و درنهایت، به جایی رسید که دچار ضررهای زیادی شد. هرچند شرکت HTC دیگر از دوران اوج گذشته‌اش فاصله گرفته، اما این باعث نمی‌شود که محصولات عالی این شرکت را فراموش کنیم. در ادامه، در میان معرفی ۵ گوشی HTC که احتمالا بهترین گوشی‌های این برند بوده‌اند، نگاهی به تاریخچه‌ی پر فرازونشیب این شرکت می‌اندازیم.

۵. گوشی گوگل نکسوس وان – سال ۲۰۱۰

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

گوگل برای ورود به عرصه‌ی سخت‌افزار اصلا عجله نکرد. تا زمان عرضه‌ی گوشی نکسوس وان، موفقیت اندروید بستگی به موفقیت سازندگان گوشی‌های اندرویدی داشت. در سال ۲۰۱۰، برنامه‌ی نکسوس با توافق بین HTC و گوگل برای ساخت یک گوشی اندرویدی آغاز شد. در آن زمان، مدت نسبتا زیادی از عرضه‌ی آیفون ۳GS گذشته بود و اپل می‌خواست گوشی پیشگام آیفون ۴ را عرضه کند. با توجه به این وضعیت، عرضه‌ی یک گوشی اندرویدی عالی برای گوگل اهمیت زیادی داشت. HTC هم به‌خوبی از پس انجام این کار برآمد و یک گوشی خیلی خوب را ساخت.

بیشتر بخوانید: نکسوس وان؛ گوگل پیکسل اولیه!

مشخصات فنی نکسوس وان توجهات زیادی را به خود جلب نکرد، بلکه عمدتا طراحی و ظاهر این گوشی بود که مورد ستایش قرار گرفت. HTC در این گوشی از یک نمایشگر بزرگ و همچنین یک «ترک‌بال» (trackball) جذاب استفاده کرد که با توجه به نوتیفیکیشن‌های مختلف، رنگش تغییر می‌کرد. اندازه‌ی نمایشگر AMOLED این گوشی ۳٫۷ اینچ با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۰۰ پیکسل بود. از دیگر مشخصه‌های این گوشی، می‌توان به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون S1، ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم، دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۱۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

گوگل با عرضه‌ی نسخه‌ی آنلاک این گوشی، به موفقیت آن کمک کرد. در آمریکا، گوگل تنها ارائه‌دهنده‌ی این گوشی محسوب می‌شد ولی نکسوس وان با دو شرکت مخابراتی بزرگ آمریکا هم سازگار بود. در آن زمان در آمریکا چنین کاری معمول نبود، زیرا اکثر گوشی‌ها فقط از جانب شرکت‌های مخابراتی به فروش می‌رسیدند؛ اما حالا علاوه بر شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های سازنده هم گوشی‌های خودشان را برای فروش به بازار عرضه می‌کنند.

درزمینه‌ی سخت‌افزاری، این گوشی آغاز بسیار خوبی برای گوگل محسوب می‌شد. بعدازآن، شاهد عرضه‌ی انواع و اقسام گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس بوده‌ایم. هرچند که دیگر محصولات نکسوس عرضه نمی‌شوند، اما گوگل همچنان گجت‌های متنوعی را روانه‌ی بازار می‌کند. از معروف‌ترین محصولات حال حاضر گوگل، می‌توان به گوشی‌های پیکسل و همچنین «گوگل هوم» (Google Home) اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی دارند.

۴. گوشی HTC وان (M7) – سال ۲۰۱۳

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

حالا را نگاه نکنید که فلز و شیشه جنس بدنه‌ی بیشتر پرچم‌دارها را تشکیل می‌دهد، تا همین چند سال پیش بدنه‌ی بیشتر گوشی‌ها، حتی گوشی‌های گران‌قیمت، از پلاستیک ساخته می‌شد. بدنه‌ی پلاستیکی حس چندان خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند، اما در آن زمان چاره‌ای نداشتیم و باید به همین گوشی‌ها رضایت می‌دادیم. اپل با عرضه‌ی آیفون ۴ تحولی را ایجاد کرد، زیرا بدنه‌ی این گوشی از شیشه و فلز تشکیل شده بود. سپس HTC به ساخت گوشی تمام آلومینیومی روی آورد. گوشی HTC وان، که در میانه‌ی ۲۰۱۳ عرضه شد، از بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی بهره می‌برد.

HTC در این زمینه موفق‌تر از اپل عمل کرد؛ زیرا بدنه‌ی آیفون خیلی سریع سرشار از اثر انگشت و خراش می‌شد و همچنین پشت آن در برابر ضربه بسیار آسیب‌پذیر بود. ولی بدنه‌ی گوشی HTC وان دوام خیلی زیادی داشت. بدنه‌های فلزی شاید خراش بردارند، اما جای اثر انگشت کمتر روی آن‌ها باقی می‌ماند و در برابر ضربه هم دوام بیشتری دارند.

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

این گوشی از نمایشگر ۴٫۷ اینچی فول اچ‌دی Super LCD3 با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. از دیگر مشخصات آن هم می‌توان به پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۶۰۰، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین پشتی ۴ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۲٫۱ مگاپیکسلی و باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

با وجود این که این گوشی ظاهر فوق‌العاده‌ای نداشت، ولی از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی جذاب‌تر بود. در آن زمان، سامسونگ برای بدنه گوشی‌هایش همچنان از پلاستیک استفاده می‌کرد و موتورولا برای روکش پشتی سری گوشی‌های «دروید» (Droid) از «کولار» (یک نوع الیاف بادوام) بهره می‌برد. بنابراین، HTC از اولین شرکت‌هایی بود که استفاده از بدنه‌ی فلزی برای گوشی‌های پرچم‌دار را همه‌گیر کرد. علاوه بر این، HTC بعد از ساخت این گوشی موفق شد که تعدادی از زیباترین گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار کند.

۳. گوشی HTC Dream – سال ۲۰۰۸

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

نکسوس وان اولین گوشی اندرویدی نبود. گوگل برای معرفی و عرضه‌ی اندروید، به یک تولیدکننده‌ی سخت‌افزار نیاز داشت تا برای این سیستم‌عامل، یک گوشی هوشمند بسازد. HTC این کار را پذیرفت و این‌گونه بود که HTC Dream تبدیل به اولین گوشی اندرویدی شد. این گوشی از نمایشگر ۳٫۲ اینچی  با رزولوشن ۴۸۰ در ۳۲۰ پیکسل، تراشه‌ی MSM7201A کوالکام، ۱۹۲ مگابایت حافظه‌ی رم، ۲۱۵ مگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین پشتی ۳٫۱۵ مگاپیکسلی و باتری ۱۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: HTC Dream؛ اولین گوشی اندرویدی!

در آن دوران، هنوز گوشی‌های هوشمند برای کاربران عادی نشده بودند. اپل با عرضه‌ی آیفون ثابت کرد که یک گوشی به غیر از تماس گرفتن و پیام فرستادن، می‌تواند انواع و اقسام کارها را انجام دهد. گوگل هم با سیستم‌عامل اندروید می‌خواست ثابت کند که گوشی‌های هوشمند با توجه به نیازهای کاربر می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند. کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها در HTC Dream، از اندروید مارکت استفاده می‌کردند. این گوشی انواع و اقسام نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌داد و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را از طریق اینترنت دریافت می‌کرد. همین موارد به‌ظاهر کوچک، به قابلیت‌های استاندارد گوشی‌های اندرویدی بدل شدند.

امروزه مردم جهان از بیش از دو میلیارد گوشی اندرویدی استفاده می‌کنند، گوشی‌هایی که HTC Dream پدر همه‌ی آن‌ها محسوب می‌شود.

۲. گوشی گوگل پیکسل – سال ۲۰۱۶

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

در سال ۲۰۱۶، برند پیکسل جایگزین برند نکسوس شد. گوگل با عرضه‌ی این برند جدید می‌خواست گوشی هوشمندی را به بازار عرضه کند که برای انواع و اقسام کاربران جذابیت داشته باشد. می‌شود گفت که گوگل در این زمینه به موفقیت رسید. برند پیکسل به لطف گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال که توسط HTC ساخته شدند، به برند مشهوری بدل شد.

این گوشی‌ها به ترتیب از نمایشگرهای امولد ۵ اینچ فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و ۵٫۵ اینچی کواد اچ‌دی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌بردند. از دیگر مشخصات آن‌ها می‌توان به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۱، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین پشتی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی بی‌نقص بودید، احتمالا جذب گوشی‌های پیکسل می‌شدید. این گوشی‌ها از اندروید خالص استفاده می‌کنند و می‌توانند جدیدترین به‌روزرسانی‌های مربوط به سیستم‌عامل را دریافت کنند. همچنین این گوشی‌ها از یک الگوریتم اختصاصی بهره می‌برند که موجب افزایش کیفیت دوربین آن‌ها شده است. دوربین پیکسل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و در انواع و اقسام شرایط می‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند. با توجه به مجموع موارد عنوان شده، گوشی‌های پیکسل در زمان عرضه از بهترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شدند.

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

قطعا نباید نقش HTC را در طراحی و ساخت گوشی‌های پیکسل فراموش کنیم. بدنه‌ی پیکسل‌ها عمدتا از جنس آلومینیم است و البته در پشت گوشی هم از مقداری شیشه هم استفاده شده. این گوشی‌ها خوش‌دست هستند و مقاومت خوبی در برابر ضربات دارند. در سال ۲۰۱۷، گوگل تیم مسئول طراحی پیکسل را از شرکت HTC خرید. HTC با این معامله پول زیادی را به دست آورد و گوگل هم امیدوار است با استفاده از این تیم درزمینه‌ی سخت‌افزار قوی‌تر ظاهر شود. بی‌صبرانه منتظریم ببینیم که گوگل با استفاده از این تیم می‌خواهد چه محصولات نوآورانه‌ای را روانه‌ی بازار کند.

۱. گوشی HTC وان (M8) – سال ۲۰۱۴

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

شاید بتوان عنوان بهترین گوشی HTC را به گوشی HTC وان (M8) اعطا کرد. در سال ۲۰۱۴، شرکت HTC گوشی M8 را با بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی معرفی کرد. علاوه بر این، دو اسپیکر استریو در جلوی این گوشی تعبیه شده بود. این گوشی در زمان خودش، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شد.

این گوشی از یک نمایشگر ۵ اینچی Super LCD3 با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. از دیگر مشخصات آن هم می‌توان به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۱، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین دوگانه‌ی ۴ مگاپیکسلی در پشت و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد.

HTC با استفاده از دوربین دوگانه همه را غافلگیر کرد. دوربین دوگانه حالا به امری عادی بدل شده، اما در آن زمان چنین کاری ریسک بزرگی محسوب می‌شد. اما اقدام HTC در این زمینه موفقیت‌آمیز بود. این شرکت سنسورهایی را در M8 تعبیه کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد بعد از گرفتن عکس محدوده‌ی فوکوس آن را تغییر دهند.

گوشی HTC - بهترین گوشی‌های HTC در تمام دوران

گوشی HTC U11 را می‌توان فرزند خلف M8 به حساب آورد. گوشی M9 که بعد از M8 عرضه شد، چندان گوشی خوبی نبود. گوشی HTC 10 هم نتوانست موفقیتی را به دست بیاورد. اما HTC با گوشی U11 بار دیگر توانسته گجت خوبی را روانه‌ی بازار کند. ظاهر این گوشی جذاب شبیه هیچ گوشی دیگری نیست و دوربین آن هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. گوشی M8 هم در زمان خودش چنین گوشی هوشمندی بود. امیدواریم HTC به ساخت گوشی‌های فوق‌العاده ادامه دهد تا بار دیگر بتواند به دوران اوج خود برگردد.

منبع: TechnoBuffalo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    من سنسیشن و ام ۷ و ام ۸ و داشتم
    اما ۱۰ یه چیز دیگه س
    کاملا ازش راضی ام

  2. Avatar ابراهیم

    سلام. اچ‌تی‌سی نمونه بارز یک پروسه تولیدی ۰ تا ۱۰۰ هست که بصورت تخصصی به تولید گوشی ها و تبلتهای هوشمند می‌پردازد. امیدوارم هیچ وقت به بن‌بست برنخورد و مقتدرانه به تولید دیوایس‌های منحصر بفرد بپردازد.

  3. Avatar شایان شمس

    اقا دمتون گرم دوباره یاد دوران طلایی و خوب گوشی ها افتادم.
    برا سونی و الجی و سامسونگ و… هم مث همین درست کنید لطفا.

  4. Avatar سینا حاتمی

    گوشی (htc one (m7 طراحی فوق العاده ای داشت که تو M8 به تکامل رسید تعجب میکنم که میگین این گوشی ظاهر فوق العاده ای نداشت

  5. Avatar سامان

    یکی از گوشی هایی که ازش اسمی به میان نیاورده شد، HTC HD2 بود که هنوزم دیویلوپر ها واسش اندروید های جدید رو پورت میکنند. (البته به صورت ناپایدار)
    هنوزم به اسم هیولای پیر اونو میشناسن که در زمان خودش تحولی بود
    صفحه بزرگ در زمان خودش ، سخت افزار قوی و منحصر به فرد و….
    با تشکر

  6. Avatar میلاد

    گوشی های قدیمی ترش به نظرم پر طرفدار تر بود
    گوشی ای مثل desire hd که واقعا عالی و خاص و پرطرفدار بود

  7. Avatar پیمان

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما
    به نظرم جای سری butterfly شدیدا تو این مقاله احساس میشود.مخصوصا سری دوم آن یعنی butterfly S.
    این مدل نه تنها دارای پردازنده فوق العاده ای بود و از تکنولوژی محبوب Beats Audio بهره میبرد بلکه از ظرافت بسیار بالا و طراحی منحصر بفردی هم برخوردار بود.متاسفانه علی رغم علاقه شدیدم به این مدل و همچنین مدل One M7 نتونستم بخرمشون اما HTC واقعا خیلی زحمت کشیده تا به اینجا برسه.

  8. Avatar EA

    اون موقع ها همین خط های آنتن پشت گوشی رو اپل از HTC تقلید کرد…

  9. Avatar Payam

    گوشی HTC 10 رو از قلم انداختید!
    به نظر من بهترین و بی نقص ترین گوشی اچ تی سی این مدل هست.
    نه هیچ مشکلی داره نه هیچ کم و کاستی.یعنی اچ تی سی واقعا برای این مدل سنگ تمام گذاشت.بهترین گوشی در سطح خودش هست.
    هم دوربین عالی هم صفحه نمایش خوب و با کیفیت هم سخت افزار قدرتمند و هم رابط کاربری عالی و روان و همینطور کیفیت صوتی فوق العاده و بی رقیب طراحی زیبا و حسگر اثر انگشت عالی بدنه قدرتمند و محکم و …… بسیار امکانات دیگر.
    بنظر من بهترین و کاملترین گوشی اچ تی سی همان HTC 10 هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه