به‌زودی در اینستاگرام: کامنت‌ها را خودتان مدیریت کنید

۹ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کاربران اینستاگرام به‌زودی محیط امن‌تری را در این شبکه‌ی اجتماعی تجربه خواهند کرد.

داستان قدیمی اظهارنظرهای مغرضانه و کامنت‌های توهین‌آمیز در فضای مجازی دیگر چیزی نیست که کسی از آن خبر نداشته یا با آن مواجه نشده باشد. اما اینستاگرام می‌خواهد راه را روی کسانی که فکر می‌کنند فضای مجازی مرزهای حریم شخصی را نمی‌شناسد، ببندد. به‌زودی این شبکه‌ی اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد با تنظیمات شخصی جلوی انتشار کامنت‌های توهین‌آمیز یا آزاردهنده را بگیرند.

در حالی‌که درمورد مفاهیم توهین‌آمیز یا آزاردهنده معمولا بین عموم مردم توافق نظر وجود دارد، اینستاگرام این را هم در نظر گرفته که ممکن است یک کامنت تنها از نظر شخص شما بد و ناراحت‌کننده باشد.

در حالی‌که درمورد مفاهیم توهین‌آمیز یا آزاردهنده معمولا بین عموم مردم توافق نظر وجود دارد، اینستاگرام این را هم در نظر گرفته که ممکن است یک کامنت تنها از نظر شخص شما بد و ناراحت‌کننده باشد؛ به همین خاطر می‌توانید این‌طور مصادیق را از قبل به اینستاگرام گزارش دهید تا دیگر آن را روی صفحه‌ی شخصی‌تان نبینید.

در حال حاضر برای حذف نظرات اهانت‌آمیز یا دارای کلمات نامناسب خود کاربر باید کامنت‌ها را بعد از انتشار یکی‌یکی رصد کرده و درصورت نیاز آن‌ها را پاک کند. این کار برای اکانت‌هایی که در طول روز یا حتی در هر ساعت کامنت‌های زیادی دریافت می‌کنند، بسیار وقت‌گیر و گاهی حتی نشدنی است. اما بعد از راه‌اندازی تنظیمات جدید دست‌کم می‌توانیم بگوییم بخش بزرگی از فرآیند حذف موضوعات توهین‌آمیز پیش از انتشار کامنت و به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد.

کاربران با تنظیمات جدید همچنین می‌توانند به‌طور کلی امکان کامنت گذاشتن را برای همه یا بعضی پست‌های‌شان مسدود کنند یا این‌که اجازه‌ی کامنت گذاشتن را به افراد خاصی ندهند.

نیکی جکسون، سرپرست بخش امنیت عمومی اینستاگرام در مصاحبه‌ای به واشنگتن‌پست گفته: “ما می‌خواهیم اینستاگرام برای کاربران یک فضای دوست‌داشتنی، صمیمی و از همه مهم‌تر امن باشد. تمام تلاش‌مان این است که این تجربه هرچه بهتر عملی شود. برای ارایه‌ی امکانات جدید ما کم‌کم از اکانت‌های دارای بازدیدها و کامنت‌های بیش‌تر شروع می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر این امکانات را در اختیار سایر کاربران هم قرار دهیم.”

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. حامد

    از بس ایرانی ها رفتن توی هر پیجی که بر خلاف نظرشون بود و یا اتفاقی که دوست نداشتند میفتاد فحش میدادن اینستاگرام میخواد جلشو بگیره

    همین آبرویی هم که داریم بعضیا نمیذارند داشته باشیم

    نکنید هموطنان

    والا

  2. یاسین

    اصن این قابلیت فقط انحصاری مردم ایرانه باور کنید جاهایدیگه این داستان خیلی کمه خیلی

  3. مهدی

    تازه چالش فحش رو راه انداخته بودند
    حیف شد

  4. امین

    اگه بشه کامنت ها رو کپی کرد خیلی خوب میشه، قبلا میشد الان نمیشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه