معرفی دو نسخه جدید از خانواده بوگاتی شیرون

۲۰ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بوگاتی

بوگاتی شیرون، خودرویی اسپرت و فوق‌العاده لوکس است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. شرکت فرانسوی بوگاتی، اخیرا اعلام کرد به پاس قدردانی از مدل دوست‌داشتنی La Voiture Noire، دو نسخه ویژه و تولید محدود از بوگاتی شیرون را عرضه خواهد کرد. همان‌طور که انتظار می‌رود، این دو مدل قیمتی فوق العاده گران خواهند داشت. بوگاتی La Voiture Noire، نسخه‌ای خاص از بوگاتی آتلانتیک تایپ ۵۷ بود، که در فاصله  سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ تنها در چهار نسخه به تولید رسید. بسیاری اعتقاد دارند این خودرو، توسط شخص ژان بوگاتی طراحی شده است. هر چهار نسخه تولیدی از بوگاتی La Voiture Noire، در فاصله سال‌های جنگ جهانی دوم ناپدید شدند. اگر یکی از این چهار نسخه خودرو پیدا شود، لقب گران‌ترین و باارزش‌ترین خودرو در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

این دو نسخه ویژه، بوگاتی شیرون نوآر اسپورتیو، و شیرون نوآر الگانس نام دارند. همان‌طور که گفته شد، هر دو برای ادای احترام به مدل خاص بوگاتی در دهه ۱۹۳۰ میلادی، یعنی La Voiture Noire طراحی شده‌اند. هر دوی این خودروها، براساس مدل مفهومی La Voiture Noire2 ساخته شده‌اند. این مدل مفهومی، اوایل سال جاری میلادی رونمایی شده و به عنوان خودرویی بین قاره‌ای، برای طرفداران بوگاتی معرفی گردید. هر دو این خودروها براساس قوای فنی بوگاتی شیرون اصلی توسعه یافته‌اند. بنابراین موتور ۱۶ سیلندر هشت لیتری را در هر دو نسخه ویژه خواهیم دید.

ابتدا به بوگاتی شیرون نوآر الگانس خواهیم پرداخت. بدنه این خودرو تماما از فیبرکربن ساخته شده و در نمای روبرو، جلوپنجره‌ای از لعاب مینایی نقره‌ای-مشکی قرار گرفته است. رینگ‌های آلیاژی مشکی رنگ جدیدی برای خودرو تهیه شده که نشان نوآر بر روی آنها خودنمایی می‌کند. آینه عقب و پوشش موتور نیز از کربن سیاه و آلومینیوم جلا یافته تهیه شده است. فضای داخلی خودرو نیز تماما مشکی بوده و نماد نوآر را می‌توان در تمام فضای کابین دید.

شیرون

نسخه ویژه دوم، یعنی بوگاتی شیرون اسپورتیو، همچنان از بدنه‌ای فیبرکربنی ساخته شده است، اما روکش مات دارد که ظاهری متفاوت به آن بخشیده است. خطوط بدنه و امضای C شکل بوگاتی، اسپویلر جلو و جلوپنجره مشبک، تماما مشکی مات هستند و این حد از زیبایی، تا انتهای خودرو ادامه یافته است. با ورود به فضای داخلی، حکمرانی مطلقه رنگ مشکی را در کابین خواهید دید. داشبورد بوگاتی شیرون اسپورتیو تماما مشکی مات است و حتی قطعاتی همانند دکمه استارت، دستگیره‌های در، فرمان، کنسول میانی و ادوات داشبورد، با رنگ مشکی مات مزین شده‌اند. به گفته بوگاتی، استفاده افراطی از رنگ مشکی مات در کابین، ویژگی شخصیتی منحصر به فرد و اسپرتی را به بوگاتی شیرون اسپورتیو بخشیده است.

از بوگاتی شیرون نوآر در دو نسخه الگانس و اسپورتیو، تنها ۲۰ مدل ساخته خواهند شد که هر کدام از آن‌ها، با قیمت تقریبی سه میلیون دلار یا ۲.۵۶ میلیون پوند به فروش خواهند رسید و از ماه مارس ۲۰۲۰، در دسترس خریداران خواهند بود. علاوه برآن، مدل ساده شیرون نوآر که براساس بوگاتی شیرون اسپرت طراحی و ساخته شده، با پرداخت صد هزار یورو یا ۸۵,۳۳۸ بیشتر در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: AUTOCAR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سید محمد حسن

    عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه