آشنایی با بوگاتی شیرون Pur Sport ابرخودرویی با تاکید بر هندلینگ و لذت رانندگی

۱۶ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کمپانی بوگاتی به طور آنلاین از نسخه‌ای جدید از شیرون رونمایی کرد. این نسخه به درخواست مشتریان برای لذت بردن از رانندگی توسعه یافته و نام Pur Sport برای آن برگزیده شده است. در مقایسه با شیرون استاندارد، نسخه Pur Sport از لحاظ فاکتورهایی مثل ایرودینامیک، سیستم تعلیق، وزن و توزیع قدرت در وضعیت بهتری قرار دارد.

بوگاتی شیرون Pur Sport

نیروی جدیدترین عضو خانواده شیرون توسط همان موتور ۸ لیتری W16 همیشگی تامین می‌شود. این موتور مثل سابق ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما به دلیل برنامه‌ریزی مجدد گیربکس، محدوده قرمز آن با ۲۰۰ واحد افزایش اکنون از دور ۶۹۰۰ آغاز می‌شود. به گفته بوگاتی ضرایب دنده در گیربکس شیرون Pur Sport پانزده درصد کوتاه‌تر از مدل استاندارد شده، به همین جهت در این نسخه انتقال قدرت بهبود پیدا کرده و موتور در زمانی سریع‌تر به دستورات راننده واکنش نشان می‌دهد.

بوگاتی شیرون Pur Sport

اصلی‌ترین شاخصه ظاهری شیرون Pur Sport را می‌توان باله بزرگ و ۱.۹ متری نصب شده در قسمت انتهایی نامید. این باله اگر چه با ایجاد نیروی رو به پایین زیاد باعث افزایش پایداری در سرعت‌های بالا می‌شود، ولی از سوی دیگر حداکثر سرعت را به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت تقلیل داده است. اگزوزهای تیتانیومی بیضی شکل دیگر وجه تمایز نمای عقب شیرون Pur Sport با مدل استاندارد محسوب می‌شود، این اگزوزها با آنکه وزن بسیار کمی دارند، اما در برابر دماهای بالا بسیار مقاوم هستند.

بوگاتی شیرون Pur Sport در نمای روبرو هم تفاوت‌هایی را با شیرون استاندارد دارد. بزرگ‌تر شدن جلوپنجره معروف نعل اسبی به همراه ورودی‌های هوای حجیم و همچنین اسپلیتر فیبرکربنی از ویژگی‌های این نسخه هیجان‌انگیز به شمار می‌روند.

برای اینکه شیرون Pur Sport بتواند پیچ‌ها را با پایداری بیشتری پشت سر بگذارد، در شاسی و سیستم تعلیق آن بازنگری‌هایی صورت گرفته است؛ از جمله اینکه ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر بیشتر برای حالت پرفورمنس تنظیم شده و کمک‌فنرها در جلو و عقب به ترتیب ۶۵ و ۳۳ درصد سفت‌تر شده‌اند. این نسخه از رینگ‌های آلیاژی مخصوصی که طراحی آیرودینامیک و وزن کمتری دارند، برخوردار است؛ لاستیک‌های اختصاصی Sport Cup 2 R نیز توسط شرکت میشلن تولید شده و در جلو و عقب به ترتیب ابعادی برابر با ۲۸۵/۳۰ R20 و ۳۵۵/۲۵ R21 دارند.

بوگاتی وظیفه توقف‌سازی شیرون Pur Sport را به دیسک‌های سبک‌تر و لنت‌های تیتانیومی سپرده است. اقدامات خودروساز فرانسوی در راستای کاهش وزن، سبب شده این نسخه در مقایسه با شیرون استاندارد ۱۹ کیلوگرم سبک‌تر باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، بوگاتی فقط ۱۶ دستگاه از نسخه Pur Sport را تولید خواهد کرد. برای این ابرخودروی هیجان‌انگیز قیمت پایه‌ای برابر با ۳.۲ میلیون یورو تعیین شده و روند تحویل سفارش مشتریان از نیمه دوم امسال شروع می‌شود.

منبع: carscoops

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه