شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱۲ دیدگاه
  1. mohammadreza

    سلام دوستان اگه میشه یکی منو راهنمایی کنه

    من همین الان یه کنسول ( slim 1tb + پلاس ۱ ساله + دسته اضافه ) + یه لپتاپ لنوو تینکپد t440p دارم که مشخصاتش اینه : cpu core i5 4200 , ram 8gb , geforce gt 730 1gb , hdd 1tb

    به نظرتون همینارو داشته باشم یا کنسولو لپتاپو بفروشمو یذره روش بزارمو یه کیس جمع کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگه میشه همگی نظر بدید

    1. گیمر

      به نظر من کنسول رو که حتما بفروش ولی لپتاپت هم قویه ولی اگه میخوای یه کیس پرقدرت داشته باشی حتما بفروش که به نفعته

  2. hooman

    بنظرم شما یه لپ تاپ ساده داشته باشی کنار یه کنسول بهتره هم از اینور از انحصاری ها عقب نمیمونی هم کارای دیگتو با کامپیوتر هندل میکنی

    1. amir

      کاملا موافقم

  3. hooman

    اصلا نو بخوای ببندی زیر ۸ تومن نیست چی ۵ تومن با این کیفیت ضمن اینکه خطر اومدن ps5 هم هست و باید قطعه عوض کنی تو این گرونی

  4. مسعود

    فکر کنم شما همه بچه مایه دار هستین برای pc همین کیس خودم با این cpu ی

    پایین ۱۳ تومن میشه تازه مانیتور و موس و کیبورد بماند احتمال داشتن باگ هم

    زیاده اگه یه پیش نیاز رو نداشته باشی -_-

    یا باید کلی نت بدی بازی برای pc دانلود کنی یا کلی پول بدی بازی بخری برای ps4

  5. Mostafa

    انتخاب این دو مورد میتونه بستگی به راحتی و سلیقه شخص داشته باشه. مثلا کسی بیشتر دوست داره فورتنایت و رینبو رو روی کامپیوتر اجرا کنه ولی یه نفر دیگه این دو بازی رو دوست داره روی کنسول اجرا کنه.

    ولی بدونید که بازی های کامپیوتر ارزون نیست. اگه میبینید بازی ۲۰ هزار تومنه، چون که اون بازی کرک شده و قیمتش رو خیلی پایین اوردن. در اصل قیمت بازی های Ps4 و کامپیوتر کاملا مثل همه منتحا چون که کامیپوتر کارایی بیشتری به غیر از بازی داره و در اصل هم کاملا مخصوص بازی نیست، سخت و افزار و قطعاتش گرون تره ولی Ps4 مخصوص بازیه و کارای دیگه هم میشه روش انجام داد ولی راحتیش مثل کامپیوتر نیست.

    البته این نظر خودم بود حالا هردو میتونه کارآمد و مفید باشه و خودم هردوشون رو دوست دارم.

    ولی یه پیشنها میدم اگه بودجه کمه :

    اگه میخواد آنلاین برید کامپیوتر بخرید چون بازی های Ps4 علاوه بر پرداخت پول بازی باید ماهانه یا سالانه پول بدی.

    اگه میخواید آنلاین نرید میتونید Ps4 بخرید چون بازی های انحصاری مثل The Last Of Us, Uncharted , God Of War 4 و رد دد(روی Xbox هم هست) داره و انقد قشنگ هستند که دیونشون میشید و میتونید کلی بازی کنید.

    ولی من خودم میگم که سلیقه خودتونه گیم نت برید امتحان کنید ببینید باکدومشون بیشتر حال میکنید همونو بخرید.

    خیلی ممنون از دیجی کالا که مقاله رو نوشتند و شما که دارید نظر رو میخونید !

  6. amir

    سلام دوستان می خواستم بگم نه کنسول پلی استیشن و نه ایکس باکس و هیچ کنسول دیگه ای جای کامپیوتر

    و بازی هاش رو برای من پر نمی کنه ولی چیزی که حسابی من رو عصبی و سرد می کنه قیمت بیش از حد

    سخت افزار های قوی برای کامپیوتر شخصی هست برای همین تمایل پیدا کردم برم سمت کنسول اما با همه اینا

    پرچم پی سی باز ها بالاست

    1. A83

      خب خوبه خودت هم داری میگی قیمتش زیاده حتی من لبتاب گیمینگ دیدم تا سقف ۵۶میلیونم رفته حالا تو میگی من که نمیخوام از اوناش بخرم خب میگم باشه ولی تو هر بازی که بخوای میتونی رو ps4بازی کنی و اصلا به سیستمت کار نداره ولی بخوام همون بازی رو روی مثلا لبتاب من که دسته کم ۱۰ میلیون هست بازی کنم باز میگه یک چیزیت کمه خب خودتو راحت کن چیزیو بگیر که هر چی دوست داری بازی کنی بدون ناراحتی

  7. Mahdiafm

    با سلام من آخر نفهمیدم پی سی بهتره یا کنسول؟ هردو شونم بدی دارن خوبی هم دارن.

  8. Amir

    من خودم یکی از طرفدارای پی سیم اما اینکه ی سری گفتند که مثلا بازی با موس کیبورد بهتره یا برعکس میگن که با دسته بهتره
    عزیز من اینا اصلا ملاک نیست
    من اصلا نمی فهمم این دعوا سر چیه که یکی میگه ما بازی اختصاصی داریم شما ندارین یا این وریا میگن ما هم ی سری بازی اختصاصی داریم شما ندارین
    یعنی چی اخه. بگذریم من نظر خودمو میگم
    اقا قبول جمع کردن ی سیستم خوب پی سی مخصوصا الان خیلی گرونه اما مگه تو همه اون پولو میدی که فقط بازی کنی؟ خاک تو سر اون کسی که فقط به این قصد سیستم می بنده!!
    الان کنسول خیلی ارزون تره نسبت به پی سی اما تو فقط میتونی با اون بازی کنی فقط همین
    بعد حالا این نسل کنسول ارزونه
    نسل بعدی هم بیاد همینه؟!
    تازگیا شایعه شده کنسول نسل بعد مایکروسافت ۸۰۰ دلار قیمتشه (حالا من نمیدونم اینو از کجاشون در اوردن اما از نظر منم احتمالش زیاده) چون پی سی ها قدرتشون خیلی ارتقا دادن بخاطر همینم باید کنسول ها خودشون به اونها نزدیک کنن پس پول میخواد
    حالا حساب کنید وقتی ۸۰۰ دلار(۹۱۲۰۰۰۰تومان) پول خود دستگاه باشه پول بازیاش چنده؟

    1. amir

      ۴۰۰ (حدودا) دلاره دوست عزیز اینا شایعه اس . سونی و مایکروسافت به خوبی از وان ایکس و پلی ۳ فت درس گرفتن . اونا فهمیدن کنسول بالای ۴۰۰ دلار یعنی شکست . حالا هر چه قدم بخواد بهترین بازیا براش بیاد یا شاهکار سخت افزاری باشه .

  9. کیارش

    از نظر من کنسول بهتره چون تو هیچ وقت بازی های مثل انچارتد،گاد آف وار ، لست آف اس و خیلی بازیای دیگرو نمی تونی بازی کنی.

    طرفداران پی سی هم فقط تک بعدی نبودن دستگاهو دارن.

  10. PC بهتر است

    PC بهتره چون اون کیفی که موس و کیبرد داره
    دسته PS4 نداره و به جز بازی کارای دیگری هم میشه کرد مثل برنامه نویسی

  11. ندونی برای همه بهتره

    با سلام
    هردو خوبی های خودشون رو دارن

    آرمان جان
    درسته لپتاپ های گیمینگ کیفیت بهتری نسبت به کنسول های بازی دارند اما شما مجبورید براش هم پول بیشتر و هم یه موس و هم یک باتری خوب خرج کنی خوبی هایی که کامپیوتر داره اینه که تا دلت بخواد ارتقای حافظه داری و دستت توی ارتقای کامپیوترت بازه ولی برای اینکه یک کامپیوتر ایده ال برای گیمینگ سرهم کنی یا یک لپ تاپ بخری باید چند برابر کنسول هزینه کنی و عمدتا همه همچین پولایی ندارن و لپتاپ بخاطره کوچکی قطعات عمدتا به غیر از انویدیا کارایی کمتری نسبت به قطعات کامپیوتری داره و البته گران تر هم است گرانیش هم حدود پنج میلیون بیشتره بنابراین بیشتر افراد به کنسول های بازی روی می اورند .

    عرفان جان
    البته کنسول های بازی برای کسانی که کارشون بیشتر از بازی نیست بدک نیست اما مشکل به جایی می رسه که نیاز به ذخیره سازی اطلاعات داری و متاسفانه پلی استیشن و ایکس باکس و نینتندو بیشتر از ۲ ترا بایت (نینتندو ۱۲۵ گیگ) نمی توان ارتقا داد از یک لحاظ ایکس باکس وان کیفیت تصویریش با کامپیوتر برابری می کنه و خوبی این کنسول ها این است که برای بازی کردن با چند نفر دیگر مشکلی پیدا نمی کنید اما کامپیوتر متاسفانه بخاطر ارائه دسته های تقلبی و بی ارزش به جای دسته های مناسب در بازار ایران گیمر های پی سی نباید به ارزو گیم پلی راحت روی pes & fifa & need for speed & … باشند چون در بازار ایران محاله (در بعضی جا های ایران استثنا داریم)

    راستی لوازم جانبی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس بسیار دوست داشتنی تر از کامپیوتره و لپ تاپه مثل ps vr که یک گیمر کامپیوتر باید تو گنج قارون خوابیده باشه که به فکر خرید vr باشه چون vr کانفینگ بالایی می خواد و معمولا این کانفینگ ها بیشتر از ۵ میلیون (در بازار دلار ۴.۵۰۰ )است ولی بدون حساب خود vr چون خودش بیشتر شش میلیون نیازه و همینطور کینکت فوق خاص ایکس باکسه که باعث تحرک گیمر هم میشه (البته بعد از نینتندو سوییچ بهترین کنسول مولتی پلیر افلاین با قابلیت های خاص خودش
    رو داره) همه ی کنسول ها منوی راحت و جذابی دارند اما به غیر از ایکس باکس و ویندوز که باید بگم بعد از چند بار استفاده ازش زده می شید راستی برای انلاین بازی کردن کنسول ها باید اشتراک تهیه کنید که نسبتا ارزان تر از هزینه برای اپدیت استیم و نرم افزار های جدید و مورد نیاز بازی و نت مصرفی توسط کامپیوتر در یک سال است

    ببخشیدا ولی باید توی خوابت ببینی که بتونی با ۱۲ میلیون هم واقعیت مجازی و کامپیوتر رو بخوبی براورده کنید پس بزرگترین پیشرفت دنیای دیجیتال رو از دست می دی. شاید تو دلتون میگین به درک ولی کورخوندید اگه یک بار تجربه اش کنید دیگه دیدتون به کلی عوض میشه و حتی حاظر به خرید پلی استیشن می افتید اما مشکل اینه که چه کامپیوتر چه کنسول پس از مدت ها استفاده بعد از انتشار بازی های جدید یا کنسول جدید از سیستم خارج میشه یا همان کهنه شدن به انها لقب داده میشوند و دیگه از بازی های جدید برای کنسول خبری نیست یا دیگه کامپیوتر توانایی اجرای بازی ها را نداره و ارتقای ان هم هزینه بره

    خلاصه به بازی ها می رسیم باید بگم که نینتندو صنعت کنسول های دیگه رو با بازی های ساخته شده با خود نینتندو متحول کرده نگین این بازی ها بچه گونه ست ولی باید بگم که پلی استیشن و ایکس باکس بازی ها رو خودشون نساخته اند و در واقع برای بیشتر بازی هاشون پول می دن به استودیو ها تا بازی هاشون رو برای اونا صادر کنند البته باید بگم که این هیچ مشکلی در دنیا نداره چون خود استودیو ها خودسرانه دارند برای نینتندو بازی می سازند و این مشکل بزرگی برای کنسول های دیگر بشمار می رود.
    البته بازی های اکشن شخص سوم درخشش بیشتری در کنسول ها داره که این یک اتفاق خوبه برای کنسول ها امممممممممممممممممماااااااااااااااااا نمیشه امکانات تغییر فیلم روی پی اس فور یا ایکس باکس و نینتندو داشت .
    بازی های انحصاری پی اس فور و ایکس باکس و نینتندو بسیار جذابه و به گیمر ها پیشنهاد می کنم برید همشون رو بخرید البته اگه پولشون رو داشتید که تو مایه های یک کامپیوتر حرفه ای پول می خوره ولی باز راحت تر از یک کامپیوتر با یک صندلی و نگاه به یک تلوزیون ۲۵ اینچی فول اچی دی فور کا است
    چون به راحتی روی مبل یا روی زمین می شنید و از تلوزیون ۳۲ اینچی یا بیشتر ۴کا لذت می برید و این رو هیچ کامپیوتر حرفه ای به شما نمی ده

    من نمی تونم مجبورتون کنم چی بخرید ولی باید بگم که تمام تلاشمو برای راهنمایی تون کردم حالا نوبت به شماست که انتخاب کنید ولی بهتره صبر کنید چون ایکس باکس وان و پی اس فور عمرشون رو دادن به شما و باید منتظر ایکس باکس تو و پی اس ۵ و امکانات کشف نشده انها باشیم چون پی اس ۵ به احتمال زیاد قوی تری وی ار جهان و ایکس باکس بهترین و قوی ترین سخت فازار برای بازی ها برای یک دهه خواهد داشت و از کامپیوتر هم امیدی نیست البته پی اس ۴ سه سال پس از انتشار پی اس ۵ داخل سیستم سونی هست و ایکس باکس تو هم تمامی بازی های اورجینال ایکس باکس وان رو اجرا میکنه البته توی مطلب نوشته که قیمت بازی های در کامپیوتر به خاطر کرک و قوی تر شدن سیستم کد نویسی بازی ها مانند کنسول ها شده پس دنبال راه درو نباشید چون اگه هم ارجینال نخرید و کرکی بازی کنید اون دنیا باید به خدا و اون یارو و کارگر هاش که حدود سه سال یا بیشتر روی یک بازی تلاش می کنند و شما مفت استفاده می کنی جواب بدی و شما هم که اون ور پول نمی برید و اون ور اصلا پوا اصلا ارزش نداره پس حداقل صادقانه به قانون های خدا پشت پا نزنید .

    باتشکر از طرف (ندونی برای همه بهتره)

  12. armin

    به شخصه پی سی انتخاب میکنم به خاطر اینکه کاربردش به گیمینگ محدود نیست و اگرم گیمینگو به تنهایی در نظر بگیریم با اینکه هزینه تهیه پی سی نصبت به کنسول گرون تر تموم میشه اما اگه هزینه کنید سیستمی جمع میکنید که قدرتش از همه لحاظ از کنسول بالا تره و در قبال این هزینه بازی های کرک شده راحت تر برای پی سی کرک میاد هرچند تو کنسول هم میشه با هزینه کم بازی ریخت . خود من کنترلی که با کیبورد و موس دارم با دسته ندارم به خصوص تو بازیای شوتری مثل cod اما دلیل خیلی مهم دیگه ای که نمیخوام سمت کنسول برم بازی به صورت مولتی پلیر و انلاین هست که اولا باید براش اشتراک تهیه کنید و هزینش کم نیست دوم اینکه بازیتون باید اورجینال باشه که قیمتش خیلی بالاس .هرچند برای pc هم باید مثلا در استیم ۵۰ دلار پول یه بازی خوب بدید ولی با خرید گیفت کارت و یا ریدم کد با تخفیف از سایت های ایرانی هزینه به کمتر از نصف هم تقلیل پیدا میکنه حتی اکانت بازی هارو میشه با قیمت خیلی پایینتر از همین سایتای ایرانی تهیه کرد و انلاین بازی کرد اما تفاوتش اینجاس که شما دیگه نیازی به تهیه اشتراک برای پی سی ندارید و مادامالعمر میتونید بازی کنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما