بیل گیتس با نمونه‌ی اولیه‌ی ایکس‌باکس مخالف بود

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کنسول‌های ایکس‌باکس هم‌اکنون به نام شناخته شده‌ و تاثیرگذاری در دنیای بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که بیل گیتس در زمانی که نسل اول این کنسول در حال ساخت بوده، با آن موافق نبوده و با نمونه‌ی اولیه‌ی آن مخالف بوده است.

از آنجایی که نسل اول کنسول ایکس‌باکس با سیستم عامل ویندوز کار نمی‌کرد، بیل گیتس با ساخت آن موافق نبود.

به‌تازگی سایت IGN گفتگویی با «اد فریس» (Ed Fries) طراح نسل اول کنسول ایکس‌باکس داشته است. فریس در این گفتگو می‌گوید که بیل گیتس با نمونه‌ی اولیه‌‌ی ایکس‌باکس مخالف بود و حتی آن را توهینی به مایکروسافت دانست.

نسل اول کنسول ایکس‌باکس با سسیتم عامل ویندوز کار نمی‌کرد و به نظر می‌رسد همین موضوع باعث ناراحتی بیل گیتس شده بود. براساس گفته‌های فریس بیل گیتس در جلسه‌ای که برای معرفی این کنسول در نظر گرفته شده بود، شرکت کرد و گفت:” این چیزی که شما به من نشان دادید، توهین به تمام فعالیت‌های من در این شرکت بود.” او با گفتن چنین صحبت‌هایی جلسه را شروع کرد. حتی برخی از مدیران آن زمان مایکروسافت سعی کردند که گیتس را آرام کنند؛ اما موفق نشدند و بنیانگذار مایکروسافت بر سر آن‌ها فریاد زده است.

البته استیو بالمر هم در گذشته گفته بود که جلسه‌ی اولیه‌ای که برای معرفی ایکس‌باکس برگزار شده بود، شرایط خوبی نداشت و اگر آن جلسه با تایید بیل گیتس به پایان نمی‌رسید، مایکروسافت با ضرر زیادی مواجه می‌شد. یکی از دلایلی که آن جلسه با موفقیت به پایان رسید این بود که یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به حضور سونی در بازار سرگرمی اشاره کرد. این مدیر سابق مایکروسافت گفت که سونی به آرامی در حال به دست آوردن خانه‌های مردم برای بازی کردن است. همین گفته باعث شد که بیل گیتس با طرح ایکس‌باکس موافقت کند.

شیوه‌ی ساخت نسل اول ایکس‌باکس در نوع خودش بسیار جالب بود. مایکروسافت در ابتدا قصد داشت این کنسول را با همکاری نینتندو تولید کند.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه