تقاضای بالا برای آیفون SE 2020 عرضه آن را با تاخیر مواجه کرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
آیفون SE 2020

دو روز پیش گوشی آیفون SE 2020 (آیفون SE 2) برای پیش‌ خرید در دسترس قرار گرفت، اما تقاضا برای این محصول به قدری بالا بود که عرضه آن برای کاربران به ماه بعد موکول شد!

اپل بعد از سال‌ها گمانه زنی و شایعات فراوان تصمیم گرفت نسل دوم از گوشی آیفون SE را راهی بازار کند. از آن جایی که طراحی قدیمی گوشی‌های این شرکت بیشتر به دل کاربران نشسته بود، انتظار می‌رفت این گوشی با استقبال خوبی نیز مواجه شود که همینطور هم شد و تاریخ عرضه آن در حالی که هنوز رسما وارد بازار نشده، یک ماه به تعویق افتاد!

در ابتدا قرار بود یک سری از مدل‌های آیفون SE در تاریخ ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به دست کاربران برسد اما اینطور که به نظر می‌رسد این تاریخ تا ۱۳ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) تاخیر خورده است. ۴ روز قبل بود که اپل این گوشی را طی رویدادی آنلاین معرفی کرد و این استقبال کم نظیر می‌تواند خبر بسیار خوبی برای دومین فروشنده برتر گوشی هوشمند در دنیا باشد. حتی مینگ چی کو، تحلیل‌گر نام آشنای اپل هم می‌گوید تا پایان سال جاری حدودا ۲۰ میلیون از آیفون SE جدید به فروش خواهد رفت.

از آن جایی که شیوع ویروس کرونا باعث بیکاری بسیاری از افراد شد (۲۲ میلیون فقط در آمریکا)، طبیعی است خیلی‌ها به دنبال محصولی باشند که هم از نظر کیفیت و قدرت بسیار خوب است و هم قیمت مناسبی دارد. با قیمت ۳۹۹ دلاری که اپل روی محصول جدید خود گذاشت، تمام گزینه‌ها برای خرید گوشی هوشمندی با صفات بالا در آیفون SE خلاصه می‌شد.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیلی که می‌تواند آیفون SE 2 را به انتخاب اول شما در سال ۲۰۲۰ بدل کند

با اقدامی که دولت آمریکا برای افراد نیازمند در این کشور انجام داده (۱۲۰۰ دلار برای هر فرد واجد شرایط و ۵۰۰ دلار به ازای هر فرزند)، به نظر می‌رسد خرید یک آیفون SE برای آن‌ها انقدر سخت نباشد! مدل ۶۴ گیگابایتی این محصول ۳۹۹ دلار، مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۴۹۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی نیز ۵۴۹ دلار قیمت گذاری شده‌اند. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر شاهد افزایش ناگهانی میزان فروش آیفون SE 2020 در خود آمریکا باشیم!

حرکت اقتصاد دنیا به سمت بحران باعث شده بسیاری‌ها به همان گوشی خود راضی باشند و آن را تعویض نکنند. اما آیفون SE 2020 دقیقا برای همچین شرایطی ساخته شده است. یک گوشی ۴.۷ اینچی کوچک و جمع و جور که از نمایشگر LCD با وضوح ۷۵۰ × ۱۳۳۴ بهره می‌برد. هیچ ناچ یا حفره‌ای درون این نمایشگر وجود ندارد و کاربران از Face ID نیز بی‌بهره هستند. به جای همه این‌ها، شاهد بکارگیری حاشیه نسبتا قطوری هستیم که چیزی جز اسپیکر در آن تعبیه نشده (البته در حاشیه پایین کاربران می‌توانند از همان دکمه Home قدیمی و محبوب که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند استفاده کنند)؛ به عبارتی گویا همان آیفون ۸ را با سخت‌افزار تقویت شده در اختیار دارید. مثلا به جای چیپست A11 از نسخه جدیدتر و بسیار قدرتمندتر آن یعنی A13 استفاده شده که در آیفون ۱۱ پرو مکس شاهد آن هستیم. از طرفی قدرت باتری آن نیز به خاطر مصرف کمتر پردازنده بهتر از قبل است و می‌توان روی آن حساب کرد.

فرق دیگری که آیفون SE 2020 با آیفون ۸ دارد، میزان حافظه رم است که ۵۰ درصد افزایش داشته و این یعنی اکنون با پرداخت ۳۹۹-۵۴۹ دلار می‌توانید یک آیفون با ۳ گیگابایت رم تهیه کنید. دوربین روی کاغذ مشخصات برابری دارد. یعنی سنسور ۷ مگاپیکسلی سلفی و ۱۲ مگاپیکسلی اصلی در پنل پشتی که اپل آن را بهترین دوربین تکی در گوشی‌های هوشمند می‌داند و این یعنی سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی پیکسل ۳a هم قرار نیست با محصول جدید اپل در بخش دوربین برابری کند (به ادعای اپل).

بیشتر بخوانید: آیفون SE جدید در برابر آیفون ۱۱؛ مروری بر تفاوت‌ها و شباهت‌ها

آیفون SE 2020

منبع تغذیه آیفون SE جدید ۱۸۲۱ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که کاربر می‌تواند از طریق یک شارژر سریع ۱۸ واتی آن را شارژ کند. البته اگر به هنگام خرید گوشی این شارژر را خریداری کند. چون در غیر این صورت باید به نسخه ۵ واتی موجود در جعبه اکتفا کند. اگر از شارژر سریع استفاده کنید می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه، باتری را از ۰ به ۵۰ درصد برسانید.

آیفون SE در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود که با نگاهی به جدول زیر می‌توانیم از تاریخ عرضه همه آن‌ها مطلع شویم.

۲۵۶ گیگابایتی ۱۲۸ گیگابایتی ۶۴ گیگابایتی رنگ
۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) با ارسال رایگان از ۴ تا ۶ مه (۱۵-۱۷ اردیبهشت) با پست پیشتاز و از ۶ تا ۸ مه (۱۷-۱۹ اردیبهشت) با ارسال رایگان از ۴ تا ۶ مه (۱۵-۱۷ اردیبهشت) با پست پیشتاز و از ۶ تا ۸ مه (۱۷-۱۹ اردیبهشت) با ارسال رایگان مشکی
از ۴ تا ۸ مه (۱۵-۱۹ اردیبهشت) از ۴ تا ۶ مه (۱۵-۱۷ اردیبهشت) با پست پیشتاز و از ۶ تا ۸ مه (۱۷-۱۹ اردیبهشت) با ارسال رایگان از ۴ تا ۶ مه (۱۵-۱۷ اردیبهشت) با پست پیشتاز و از ۶ تا ۸ مه (۱۷-۱۹ اردیبهشت) با ارسال رایگان سفید
از ۶ تا ۱۳ مه (۱۷-۲۴ اردیبهشت) از ۶ تا ۱۳ مه (۱۷-۲۴ اردیبهشت) با ارسال رایگان از ۶ تا ۱۳ مه (۱۷-۲۴ اردیبهشت) با ارسال رایگان قرمز

در این جدول منظور از پست پیشتاز به روش ارسالی گفته می‌شود که سریع‌تر است و ۸ دلار بابت آن از گیرنده دریافت می‌شود. در مورد تاخیر در عرضه آیفون هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که بسیاری از شرکت‌های مونتاژ اپل به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و اپل اصلا موفق نشد این گوشی را به تعداد دلخواه تولید کند. با این حال فروش بالای این محصول دور از انتظار نبوده و نخواهد بود چون با نگاهی به دو پرچم‌دار سری قبل اپل یعنی سری آیفون ۱۱ و آیفون X، به خوبی می‌توانیم شاهد محبوبیت بالای آیفون XR و آیفون ۱۱ باشیم (نسخه‌های ارزان قیمت آیفون) چون هم از کیفیت بالایی برخوردارند و هم قیمت مناسبی دارند.

در حالی که پیش‌بینی‌ها از فروش کم آیفون‌های سری ۱۱ در سال جاری حکایت می‌کنند، به نظر می‌رسد این آیفون SE 2020 باشد که بتواند به اپل در راستای رسیدن به میزان فروش بالا کمک کند. البته اخیرا این شرکت در کشور چین محصولات خود را با تخفیف‌های ویژه‌ای به فروش رساند و همین مسئله باعث شد حتی گوشی‌های چینی نیز در کشور خود از نظر فروش با چالشی جدی مواجه شوند.

هرچند فعلا فقط اپل نیست که در فروش محصولات خود با مشکل مواجه شده و تا زمانی که سایه ویروس کرونا روی این صنعت قرار دارد، بعید به نظر می‌رسد شرکتی بتواند به میزان فروش و درآمد ایده‌آل خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: احتمال کاهش چشمگیر قیمت گوشی‌های هوشمند ۴G در ماه‌های پیش رو!

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. timmaow2_4

    با وجود امدن ایفون ۱۲ به بازار ایران _ایفون اس
    ای ۲۰۲۰ به چه قیمتی میرسه حدودا؟؟؟؟؟؟

  2. پریناز

    سلام
    من مشکی ۱۲۸، دو سیم کارته میخوام، داره؟ قیمتش چقدره؟

  3. محمد

    سلام چه تاریخی وارد ایران میشه بعد حدود قیمت اینجا چنده؟

    1. حمید

      سلام
      حدودا تا خرداد به دست ایران میرسه
      و قیمت اولیش از ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون و پانصد متغیره

      1. علیرضا

        چرا انقدر قیمت بالا؟؟؟؟!!

        ینی امکانش هست بیاد پایین تر؟؟

        آخه ۴۰۰ دلاره با دلار چقد حساب کردین انقد شد؟؟

  4. حمیدرضا

    سلام
    خیر در اون تاریخ به شرکت های مونتاژ کننده وارد میشه و تا حدود چند هفته بعد اون وارد ایران میشود.

  5. رضا

    چرا جواب نمیدین آقا من منتظرم؟؟؟!

  6. سعید

    یعنی واسه ایران ارسال میکنن؟

  7. رضا

    سلام این تاریخ هایی که برای عرضه ش توی مقالتون گذاشتین برای رنگ سفید چه مدت طول میکشه که بیاد ایران؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه