تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید P مشخص شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید P

توسعه‌دهنگان اندروید با انتشار یک جدول زمانی، نشانه‌هایی را برای فهمیدن زمان عرضه‌ی اندروید P ارائه کرده‌اند. در روز هفتم مارس، گوگل اولین پیش‌نمایش از نسخه‌ی توسعه‌دهنگان اندروید جدید را منتشر کرد. نسخه‌ی ارائه شده یک نسخه‌ی آلفا محسوب می‌شود. این نسخه برای توسعه دهندگانی مناسب است که می‌خواهند قابلیت‌های اندروید جدید را بر روی اپلیکیشن‌های خود بررسی کنند و اگر جزء این دسته محسوب نمی‌شوید، بهتر است منتظر نسخه‌‌های بعدی که برای توسعه‌دهنگان ارائه می‌شود باشید. طبق جدول زمانی قرار است نسخه رسمی Android P در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ منتشر شود.
اولین نسخه‌ی بتای اندروید P، همزمان با پیش نمایش دوم توسعه‌دهندگان، که قرار است در اوایل ماه مه عرضه شود، ارائه خواهد شد. در اوایل ماه ژوئن هم، نسخه‌ی سوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان که شامل  APIهای نهایی و SDK جدید خواهد بود در دسترس قرار خواهد گرفت. چند هفته بعد، چهارمین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان هم عرضه می‌شود. چهارمین پیش‌نمایش، یک نسخه از اندروید جدید است که برای آزمایش منتشر خواهد شد. طبق جدول زمانی، در ماه اگوست، باید منتظر پیش‌نمایش پنجم توسعه‌دهندگان و انتشار نسخه نهایی اندروید P باشیم.
در جدول زیر می‌توان مشاهده کرد که هر نسخه‌ی پیش‌نمایش روی چه مواردی تمرکز کرده است.


پیش‌نمایش اول: انتشار اولیه، آلفا
پیش‌نمایش دوم: به روز رسانی افزایشی، بتا
پیش‌نمایش سوم؛ API های نهایی و SDK رسمی، انتشار بازی، بتا
پیش‌نمایش چهارم: کاندید آزمایشی برای آزمایش
پیش‌نمایش پنجم: انتشار برای آزمایش نهایی
انتشار نسخه نهایی برای AOSP و اکوسیستم
اولین انتشار پیش نمایش توسعه دهنده اندروید P از طریق آپدیت OTA در دسترس نخواهد بود. به گفته‌ی سایت توسعه‌دهندگان اندروید، نسخه های بعدی اندروید P با استفاده از این روش ارائه می شود.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه