کنسول بعدی نینتندو بهار سال آینده عرضه می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت نینتندو، اطلاعات بیشتری از برنامه‌های خود برای کنسول جدیدش منتشر کرده است. طبق گفته‌ی این شرکت، کنسول بعدی نینتندو که در حال حاضر NX نام دارد، در ماه مارس سال آینده‌ی میلادی (فروردین ۱۳۹۶) به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

نینتندو NX در E3 امسال معرفی نخواهد شد.

در کنار این خبر، نینتندو هم‌چنین گفته است که می‌خواهند وارد صنعت دستگاه‌های هوشمند شوند. هنوز دقیقا نمی‌دانیم منظور این شرکت ژاپنی از “دستگاه‌های هوشمند” چیست، اما احتمال می‌دهیم منظور نینتندو، ساخت بازی‌های بیشتر موبایلی باشد. البته نینتندو گفته است که صنعت بازی‌های ویدیویی، تمرکز اصلی این شرکت باقی خواهد ماند و بازی‌های ویدیویی منبع اصلی سوددهی نینتندو هستند.

نینتندو در قالب بیانیه‌ای گفته است: “برای صنعت بازی‌های ویدیویی، نینتندو در حال حاضر مشغول ساخت پلتفرم بازی جدیدی به اسم NX است که طرح کاملا تازه‌ای دارد. کنسول NX در ماه مارس سال ۲۰۱۷ در تمام جهان عرضه خواهد شد.

The-Legend-of-Zelda-Wii-U

عرضه‌ی کنسول بعدی نینتندو، نهایتا منجر به توقف تولید ساخت کنسول Wii U خواهد شد. نینتندو گفته است که می‌خواهد یک سال پس از عرضه‌ی NX و در ماه مارس سال ۲۰۱۸، تولید Wii U را متوقف کند.

قطع پشتیبانی از کنسول فعلی نینتندو به قدری جدی است که این شرکت حتی می‌خواهد بازی‌هایی که برای Wii U در دست ساخت داشته را برای NX عرضه کند. شماره‌ی جدید مجموعه بازی‌های زلدا، قرار است سال آینده‌ی میلادی و به صورت همزمان روی دو کنسول NX و Wii U عرضه شود.

با تمام این اوصاف، فعلا نباید انتظار رونمایی و معرفی NX را داشته باشیم. نینتندو گفته است که نمی‌خواهند کنسول جدیدشان را در رویداد E3 امسال معرفی کنند و رونمایی از این کنسول،‌ طی مراسمی مختص خودش انجام خواهد شد. نینتندو قرار است در E3 امسال، شماره‌ی جدید Zelda را تمام و کمال معرفی کند و حتی نسخه‌ای قابل بازی از آن را به کسانی که به نمایشگاه می‌آیند، نشان دهد.

اطلاعات زیادی از کنسول نینتندو NX در اختیار نداریم، اما با این حال می‌دانیم که این کنسول، قرار است از نظر قدرت، شبیه به کنسول‌های نسل هشتمی فعلی یعنی پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان باشد. نینتندو Wii U قدرتی حتی کمتر از ایکس‌باکس ۳۶۰ دارد و عرضه‌ی NX، می‌تواند دلیل اصلی ساخت ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ جدید باشد؛ طوری که مایکروسافت و سونی نمی‌خواهند از نینتندو در عرضه‌ی کنسولی جدید عقب بیافتند.

شایعات و اخبار مربوط به کنسول NX را از اینجا بخوانید.

منبع: Gematsuq

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه