تبدیل عکس سلفی به نقاشی کلاسیک با بهره‌گیری از هوش مصنوعی

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی عکس سلفی خود را به یک پرتره کلاسیک تبدیل کنید، به سایت aiportraits.com سر بزنید. این سایت توسط محققین دانشگاه MIT توسعه یافته است.

گفته می‌شود برای تبدیل عکس سلفی به نقاشی، ۴۵۰۰۰ پرتره کلاسیک برای این هوش مصنوعی ارائه شده است. به همین خاطر این سیستم از انواع و اقسام سبک‌های مشهور-از کارهای رامبرانت گرفته تا ون گوگ-بهره می‌برد تا بتواند پرتره‌های منحصر به فردی را خلق کند.

هوش مصنوعی

محققین این پروژه خاطرنشان کرده‌اند که این سیستم برخلاف دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی فعال در زمینه‌ی خلق پرتره، صرفا چهره کاربر را به نقاشی تبدیل نمی‌کنند. در عوض این سیستم با بهره‌گیری از شبکه‌های تقابلی مولد (GAN)، بخش‌های مختلف چهره را از اول خلق می‌کند. این یعنی بخش‌های مختلف چهره منجر به انتخاب سبک خاصی از جانب سیستم می‌شوند. به‌عنوان مثال، در تصویر زیر، سیستم تصمیم گرفته سبک رنسانس را انتخاب کند و تمرکز خود را عمدتا به بینی عقاب‌مانند و بی چین و چروک بودن پیشانی معطوف کند. به همین خاطر با آپلود سلفی‌های مختلف، پرتره‌های مبتنی بر سبک‌های گوناگونی نصیب شما می‌شود و نتیجه نهایی اگرچه دقیقا مشابه چهره شما نخواهد بود، ولی در هر صورت ویژگی‌های از چهره خود را می‌توانید در پرتره خلق شده مشاهده کنید.

هوش مصنوعی

قبل از اینکه بابت نقض حریم خصوصی نگران شوید، باید بگوییم که سازندگان این سایت اعلام کرده‌اند فرایند پردازش این تصاویر در سرورهای سایت صورت می‌گیرد ولی قول داده‌اند که از عکس سلفی کاربران در جای دیگری استفاده نمی‌کنند و به‌سرعت هم این تصاویر حذف می‌شوند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه