تبدیل موبایل ویندوز۱۰ای به لپ‌تاپ با Nexdock

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که پیش‌تر در اخبار به آن اشاره کرده‌ بودیم، یکی از ویژگی‌های ویندوز۱۰، قابلیت «کانتینیوم» (Continuum) است. این یعنی وقتی گوشی هوشمندتان را که ویندوز۱۰ روی آن نصب شده را به مانیتور وصل کنید، مثل یک کامپیوتر عمل می‌کند؛ بنابراین به کاربر این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز تلفن‌همراه‌ خودش را به یک رایانه‌ی Desktop تبدیل کنید. حالا طراحان «نکس‌داک» (NexDock) با معرفی محصول جدیدشان قصد دارند فصل جدیدی را با محوریت این قابلیت رقم بزنند.

اگر ایده‌ی استفاده از تلفن‌همراه هوشمند به‌جای رایانه‌ی شخصی برای‌تان جالب است، احتمالا به یکی از پروژه‌های ارایه شده در وب‌سایت «ایندیگوگو» (Indiegogo) که در زمینه‌ی حمایت از استارتاپ‌های خلاقانه فعالیت می‌کند هم علاقمند خواهید شد. این وب‌سایت عملا ایده‌های جدید را معرفی می‌کند و سپس برای اجرای آن‌ها، بودجه و سرمایه جذب می‌کند. یکی از پروژه‌هایی که اخیرا در وب سایت ایندیگوگو گل کرده، دستگاهی با نام Nexdock است. Nexdock عملا تنها یک‌ پوسته‌‌ی لپ‌تاپ است که کاربران می‌توانند دستگاه‌های مختلف را به آن وصل کنند و بیش‌تر ویژگی‌هایی که از لپ‌تاپ‌های معمولی انتظار دارند را در قالب خروجی از آن بگیرند. Nexdock پوسته‌ای با صفحه‌ نمایش ۱۴ اینچی به‌همراه صفحه کلید، صفحه‌ی لمسی و یک باتری داخلی با قدرت ۱۰.۰۰۰ میلی‌آمپر است.

nexdock

هم‌چنین Nexdock بلندگو و چندین درگاه دارد؛ البته تا زمانی که دستگاه ویندوز۱۰ای کاربر به آن متصل نشود، فقط در حد یک پوسته‌ باقی می‌ماند. بر اساس ادعای سازندگان‌ Nexdock، این وسیله با تعداد زیادی از دستگاه‌ها مثل گوشی‌های تلفن ویندوز۱۰، بعضی از تبلت‌های ویندوز-محور، رزبری Pi 3، کامپیوتر کانگارو و کامپیوترهای PC stick، به خوبی هماهنگ خواهد بود.

اگر این استارتاپ رشد کند و Nexdock به مرحله‌ی تولید کلان برسد با هزینه‌ی ۱۵۰ دلار می‌توانید دستگاه‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را به لپ‌تاپی با قیمت مناسب تبدیل کنید. پروژه‌ی Nexdock موفق شده سرمایه‌ی مورد نیاز اولیه‌اش را تامین کند. با این‌که به نظر نمی‌رسد این تکنولوژی چندان پیچیده‌ باشد، احتمالا این شبه لپ‌تاپ ارزان‌ قیمت بازار خودش را خواهد داشت.

منبع: Uberzigmo.com

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه