تحریریه‌‌ی دیجی‌کالامگ درباره‌ی گلکسی نوت ۷ چه می‌گوید؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

چند روزی است که گلکسی نوت ۷ به دیجی‌کالا آمده و کارشناسان و متخصصان ما این فرصت را پیدا کرده‌اند که از نزدیک با آن کار کنند. جالب این‌جاست که بازخورد اولیه‌ی آن‌ها بسیار متنوع بوده. در ادامه نگاهی اجمالی به نظرات‌شان می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

‌‌‌         ‌‌‌‌  ‌‌‌‌

KH_Naghibi

خسرو نقیبی:

من نمی‌خرم‌ش. به‌عنوان یک اندرویدباز قدیمی، یک آنتی‌-اپل، سامسونگ هیچ‌وقت برند محبوب‌م نبوده. اصولن نفهمیدم کِی و چه‌طور سامسونگ به پرچم‌دار اصلی اندروید و سری «نوت» به نماد رقابت اندروید با آی‌فون بدل شد. در هر عرصه‌ای، اندروید یکی بهترش را دارد؛ چه دوربین، چه رابط کاربری، چه وزن و چه ظاهر. امتیاز نوت‌ها لابد به قلم‌شان و دفترچه‌یادداشت‌بودن‌شان است که این هم بیش‌تر به‌نظرم «پز» ماجراست. چندنفر حوالی‌تان دارید که در جلسات رسمی‌شان هم از این قلم‌های سامسونگ استفاده کنند؟ اگر کارشان جدی‌ست که خب سرفیس روی میز دارند، اگر هم درحد چند کلمه است که خب، تایپ با تاچ این‌قدرها دشوارتر از با قلم نوشتن نیست. من نوت ۷ را نمی‌خرم، چون گران است و با نیمی از عددش می‌توانم یک وی‌۱۰ خوش‌چهره و مستحکم ال‌جی، یا پی۹ هوآوی با دوربین لایکای دل‌برش را بخرم. نوت ۷ را نمی‌خرم چون به‌جای تحمل سنگینی وزن و مراقبت برای لیزنخوردن‌ش از دست‌م، همین حالا یک «دیزایر آیِ» اچ‌تی‌سی توی دست‌م است که کیفیت دوربین‌ش، خوش‌دستی‌اش و سبکی‌اش پس از یک‌سال استفاده می‌تواند غافل‌گیرم کند. نوت ۷ را نمی‌خرم چون فکر می‌کنم همان‌قدر که داشتن آی‌فون در ایران یک پز است و نمی‌توان از یک‌پنجم قابلیت‌هاش استفاده کرد، نمونه‌ی اندرویدی همین «ادا»، سری نوت سامسونگ است. این دلیل آخر حتا بیش‌تر از همه‌ی قبلی‌ها برای من یکی مهم است.

S_Ebadi

سعید عبادی:

شاید در چند جمله‌ی کوتاه بتوانم نوت۷ را توصیف کنم؛ شاید هم فقط در یک جمله حتی خیلی راحت بگویم، نوت۷ بهترین گوشی اندرویدی است؛ اما هیچ‌وقت بابت خرید آن پول خرج نمی‌کنم. اصلا هم برایم اهمیتی ندارد که می‌توانم زیر آب با نوت۷ یادداشت بردارم یا پوشه‌‌ای از فایل‌های شخصی‌ام داشته باشم که فقط با اسکنر عنبیه باز می‌شود یا هر قابلیت عجیب‌وغریب دیگری … اندروید، اندروید است و هیچ قابلیت خاص یا جدیدی ندارد که مرا برای خرید یک گوشی مجاب کند. من ترجیح می‌دهم از iOS با همان محدودیت‌هایش استفاده کنم تا اینکه هنگام ست کردن یک ایمیل در Outlook مجبور باشم با ارور بسته شدن برنامه مواجه شوم؛ چیزی که امروز قبل از ضبط ویدیو در دفتر اتفاق افتاد. اما برای کسانی که می‌خواهند این گوشی را بخرند می‌نویسم؛ نوت۷ واقعا زیباست، دوربین محشری دارد، عکس سلفی خوب می‌گیرد، بازی‌ها را به‌سرعت باز می‌کند، برنامه‌ها را روان اجرا می‌کند، سرعت سخت‌افزارش غوغا به پا می‌کند، نمایشگرش چشمان‌تان را خیره می‌کند و قلم‌اش زیر آب هم کار می‌کند! البته از شوخی گذشته ضدآب بودن این گوشی برگ برنده‌ای است که سامسونگ سعی کرده از آن به بهترین حالت ممکن استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌‌       ‌

V.pouladi

وحید پولادی:

اگر نگویم نوت۷ به‎‌تنهایی بهترین است؛ اما به جرات یکی از بهترین‌‌ گوشی‌های اندرویدی است که تابه‌حال بازار به روی ‌خودش دیده‌. کلی تکنولوژی دهن‌پرکن و هیجان‌انگیز دارد که نام بردن‌شان به‌تنهایی ۵۰۰ کلمه‌ای فضا نیاز دارد. اما در این یادداشت کوتاه اگر بخواهم از قالب یک کارشناس رسانه‌ در حوزه‌ی تکنولوژی بیرون بیایم و خودم را صرفا جای یک مصرف‌کننده بگذارم، نوت۷ و ویژگی‌های رنگ‌ووارنگش برایم لطفی ندارند. نمی‌خواهم سراغ بحث نخ‌نمای تغییرات اندک و طراحی تکراری بروم. نوت۷ در من خریدار شوق برای خواستن، آن‌هم با هر قیمتی، ایجاد نمی‌کند. این موضوع مستقیما به سیاست‌های مالی شرکت‌های بزرگ برمی‌گردد که می‌خواهند هزینه‌های سرسام‌آورشان را با عرضه‌ی دو گوشی در سال جبران کنند. یک مثال ساده: دو قسمت مختلف از بازی Call of Duty که در یک سال عرضه می‌شوند، هرچقدر هم خوب و اصولی طراحی شده باشند، شور و شوق گیمر را نابود می‌کنند؛ و تمام…

‌‌‌‌  ‌‌‌‌

M_Zarin

محمد زرین صدف:

من گلکسی نوت ۷ را دوست دارم، اما هرگز آن را نمی‌خرم! چرا نوت ۷ را دوست دارم؟ به‌خاطر این‌که فکر می‌کنم تا این‌لحظه نوت ۷ بهترین تلفن هوشمند اندرویدی بازار است: فبلتی بزرگ اما ظریف، سخت‌افزاری قدرتمند، دوربینی بی‌نقص و یک طراحی زیبا و بالغ. در همان ده دقیقه‌ی اولِ کار با آن متوجه‌ این موضوع می‌شوید. اندروید به بلوغ رسیده و دیگر مثل دو سه سال پیش نمی‌توانیم شخصیت‌اش را در برابر iOS پایین بیاوریم! شاید روش مناسبی برای آمار گرفتن نباشد، ولی اگر نسبت بگیریم، بهترین تلفن‌های هوشمند بازار اندرویدی هستند. در بدترین حالت، نوت ۷ در ترازوی سنجش در برابر بهترین آیفون، در موازنه‌ی کامل قرار دارد. اما چرا حاضر نیستم نوت ۷ بخرم؟ ۱) نوت ۷ برای من زیادی شیک است. من همیشه تلفن‌‎های کژوآل را بیشتر می‌پسندم. اگر دوست‌ دارید مثل یک مدیر باکلاس و کت‌وشلواری رفتار کنید، نوت ۷ برای شما ساخته شده. ۲) هر چه‌قدر هم S Pen به تکامل رسیده باشد، باز هم فکر می‌کنم قلم به‌کارم نمی‌آید. ۳) من ترجیح می‌دهم اگر قرار باشد یک گوشی اندرویدی بخرم، مستقیم سراغ یکی از نکسوس‌ها بروم. چرایی‌اش را می‌توانید در یادداشت «چرا برای گوشی من آپدیت نیامده» بخوانید.

‌‌‌        ‌

N_Taheri

نیما طاهری:

تقریبا یک سالی میشه که یه گوشی ۵.۵ اینچی دستم گرفتم و به‌اندازه‌ی اون عادت کردم. اما وقتی Note 7 رو برای اولین بار دستم گرفتم، اصلا متوجه نشدم که صفحه‌نمایشش کمی بزرگ‌تره. با این‌که گوشی خودم هم فلزیه، وقتی Note 7 رو دستم گرفتم حس لوکس بودن دستگاه بیش‌ازحد به نظرم رسید. سامسونگ گوشی خوش‌دستی ساخته. من طرفدار سادگی هستم برای همین شلوغ‌بازی‌های رابط کاربری سامسونگ هیچ‌وقت به دلم نشست. در حال حاضر آیفون ندارم ولی همیشه طرفدار سادگی iOS بودم و هستم. سامسونگ خیلی پیچیدگی زیاد داره. هر گوشه‌ای از تصویر رو که دست می‌زنی یه پاپ‌آپ باز میشه یا یکی از امکانات دستگاه نمایش داده میشه. اما بعضی از ویژگی‌هاش نظرم و جلب کرد؛ مثل حسگر تشخیص عنبیه چشم یا اینکه وقتی قلمش رو روی میز جا می‌ذاری و با گوشی حرکت می‌کنی بهت اخطار میده. از شیشه استفاده‌شده قاب پشتی هم نگم براتون! یاد کارآگاه‌های آزمایشگاه پلیس می‌افتم که اثرانگشت جمع‌آوری می‌کنن! مدام باید گوشی رو بکشی به شلوارت که تمیز بمونه! در کل کیفیت ساخت خوبی داره ولی نظر من رو جلب نکرد. شاید به‌خاطر اینه که غیر از لبه‌های منحنی صفحه‌نمایشش، تغییر خاصی توی ظاهرش نسبت مدل قبلی ندیدم.

‌‌‌‌‌       ‌

M_Sammak

محمد سماک:

هر وقت با یکی از گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ کار کردم، این حسو داشتم که دارم با یه موجود پیچیده سر و کله می‌زنم؛ چیزی که از من سَرتره و به درد از ما بهترون میخوره و خلاصه باید خیلی بهش احترام گذاشت. راستش گاهی هم از عظمت گوشی‌ ترسیدم و ابهتش گرفتتم. این حسو معمولا فقط تو یه موقعیت دیگه دارم و اونم وقتیه که دارم به بزرگی دنیا فکر می‌کنم و خودمو تو این دنیا به اندازه‌ی یه نقطه هم نمی‌بینم. نشستم با خودم فکر کردم و برای اینکه تو این موقعیت‌ها افسرده نشم، به یه راه‌حل رسیدم: به جایی اینکه کوچیکی خودم رو در مقابل بزرگی دنیا قرار بدم، به این فکر می‌کنم یه جسم کوچیک هم می‌تونه چگالی زیادی داشته باشه و تغییر بزرگی ایجاد کنه. منم که باید بتونم از دل این همه پیچیدگی، سادگی‌ها رو بیرون بکشم و اینه که ارزشمنده. ولی سامسونگ انقدر قابلیت ریز و درشت توی نوت ۷ چپونده که آدم با خودش فکر میکنه واقعا این همه پیچیدگی ارزششو داشته؟ آخه به چه قیمتی؟ من اونقدر چیز واسه فکر کردن دارم که دیگه حوصلشو ندارم یه مشغله فکری تازه برای خودم دست و پا کنم. اصلا من و سامسونگ تو این یه مورد زبون همدیگه رو نمی‌فهمیم. من که همچین چیزی رو نمی‌گیرم! اصلا بیخیال نوت ۷ خودتون خوبین؟

‌‌‌‌      ‌‌‌

S_Shirazi

سهی ابراهیم شیرازی:

در اکثر فرهنگ‌ها و ادیان، هفت، عدد مقدسی است و مردم احترام زیادی برای آن قائل‌اند. البته این عدد برای ما ایرانی‌ها هم بسیار مهم و ارزشمند است و طور دیگری به آن نگاه می‌کنیم. اما در حوزه‌ی تکنولوژی ما با هفت‌های زیاد و به‌یادماندنی مواجه نشده‌ایم. از نظر من، «گلکسی نوت ۷» یکی از بهترین و ماندگارترین هفت‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند است و مردم می‌توانند خاطرات خوبی با آن داشته باشند. بگذارید خیلی رک و شفاف نظرم را در مورد این گوشی بگویم. نوت ۷، برترین فبلت جهان است. اما چرا؟ به نظر من، صرف داشتن یک یا دو ویژگی جذاب و قلقلک دهنده یا وجود برچسب قیمت پایین در کنار مشخصات خیره‌کننده نمی‌تواند سبب برتری بی‌چون‌وچرای یک اسمارت‌فون شود. برتری نوت ۷ نسبت به تمام فبلت‌ها، نه صرفا به خاطر طراحی ارگونومیک و نه نمایشگر چشم نوازش است و نه به خاطر اینکه قدرتمندترین سخت‌افزار و بهترین دوربین را دارد. نوت ۷ بهترین است چون مجموعه‌ای از بهترین‌ها در یک قاب بسیار زیبا و خوش‌دست جمع شده است. من همچنان معتقدم که مهم‌ترین ویژگی یک گوشی هوشمند، قابلیت حمل‌ونقل آسان آن است. شاید به خاطر همین باشد که من آیفون ۴.۷ اینچی را همچنان مناسب‌ترین گوشی برای خودم می‌دانم. اما اگر بخواهم روزی به دنیای فبلت‌ها کوچ کنم، انتخاب اول و آخرم، گلکسی نوت ۷ است.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸۲ دیدگاه
  1. هادي

    آقای خسرو نقیبی در دو جمله ی کاملا منطقی دو غول گوشی سازی دنیا رو با قاطعیت تمام به زمین زدن. سامسونگ و اپل پُزه 😐
    من سخت پیشنهاد می کنم برند خودشون رو به ثبت برسونن، ما هم بهره ببریم

  2. محمد

    سلام به همه
    گوشی نوت گوشی هست که به درد قشر دانشجو میخوره ولی قیمتش خریدش را برای دانشجوها اگر نگوییم غیرممکن ولی تقریبا دست نیافتنی کرده:)

  3. Arsalan

    پر فروش ترین گوشی های دنیا سری نوت سامسونگ هستن و نوت۷ هم نیومده اینقدر مشتری داشته ، خوبه چند وقت پیش هم خود دیجی کالا تاریخچه نوت ها را گذاشت و فروش باورنکردنیه این گوشی را نشون داد.
    این همه مردم که این گوشی های نوت را میخرند هم حتما یه برتری نسبت به بقیه گوشی ها توش دیدن که میخرند، دیوانه که نیستند ۲میلیون پولشون را بریزن تو چاه.
    پس خواهشن یکمی عادلانه تر قضاوت کنید تا بقیه هم که میخوان بیان طرف سری نوت با اطلاعاتی دقیق بیان.
    الان شما این حرف ها را زدین یکی نودنه فکر میکنه چه گوشیه بیخودیه نوت۷ ، و از خریدش منصرف میشه

  4. Arsalan

    ماشاالله همه کارشناس ها کمر حمت بستن که نوت۷ را نابود کنند ، اما حالا نوبت فروش نوت۷ که میرسه دوباره میشه بهترین گوشی بازار چون میخواد دیجی کالا اونا بفروشه و قیمتش هم که کم نیست و حسابی سود کنه.
    من خودم نوت۳ دارم حالا هم میخوام نوت۷ بخرم کاری هم به حرف های افراد دیگه ندارم چون بهترین گوشی بازاره ، آیفون۷ هم نه زیبایی نوت۷ را داره و نه کارایی اونا

  5. علی ارغوان

    جالبه اعضای تحریریه طوری از گرونی دم می زنن که انگار این گوشی رسماً وارد بازار شده! آیفون ۶اس پلاس اپل نسخه ۶۴ گیگابایتیش از نوت ۷ گرون تر هست، صفحه نمایش کوچکتری داره و در عین حال اندازه بزرگتر!
    از نظر ارگونومی بهترین فبلت نوت ۷ هست و از نظر دوربین هم احتمالاً همینطور. به نظر من بزرگترین نقد وارده رابط کاربری تاچ ویز هست که روونی اندروید خام رو نداره. بی صبرانه منتظرم سامسونگ رابط کاربری رو از نو طراحی کنه.

  6. ناشناس

    خیلی ممنون از تیم تحریرحه دیجی کالا.من اینجا یه سوال برام پیش میاد چرا این دوستانی که طرفدار برند مصلا نوآور سامسونگ هستن تا به این لجظه این گوشی رو در دست گرفته اند؟قلم سری نوت نوآوری نیست زدآب بودن نواوری نیست طراحی شیشه و فلز نوآوری نیست بلکه تمام این ویژگی ها از شرکت های دیگه شروع شدن برای مثال طراحی فلز و شیشه و زدآب از سونی شما ۹۰۰دلار پول به دستاوردهای شرکت های دیگر و امکانات دهان پرکن میدهید سنسور انبیه چشم حسگر ضربان قلب واقا دهان پرکن اند و در باره ای خش پزیری این دستگاه این دستگاه از گوریلاگلس ۵ استفاده میکنه که شعارش ضد ضربه بودن تا ارتفاع دومتر است که این به این معنی است که فقط بر روی ضربه کار شده و اگر به چند تست در ویتوب توجه کنید میبینید که شایع نیست و شما بیاد مثلا زیبایی این گوشی رو زیره یه گارد زمخت پنهان کنید که به شخصه حاضر نیستم ۳ میلیون تومان پول به گوشی بدم که دیده نمیشه

  7. dig

    دوستان تحریریه فهمیدیم شما هم ایفون دارید دیگه نیازی به این کارا نبود….

  8. MAFIA

    خوشم میاد وقتی کسی نمیخرتش بازم از ایفون پر فروش تره !!!! گوشی خاص این مدلی هست کسی نداشته باشتش ……

  9. Unknown

    با این نظر کاملا موافقم که نوت ۷ واقعا گوشیه خوبیه و امکانات خوبی هم داره ولی ارزش خرید نداره سامسونگم واقعا تنوع دادن توی گوشیو بلد نیس با اینکه خودم سامسونگ دارم ولی واقعا پرچم دارش با یک گوشی میان رده چه فرق بزرگی داره؟؟؟(از لحاظ ظاهر میگم)

  10. حسین

    من هم از نوت ۷ خوشم اومد ولی خریدمش 🙂

  11. علی

    دیجیکالا توصیه میکنم یکم روی حقوقی که به کارشناسات میدی تجدید نظر کنی. اکثرا خوششون میاد ولی از قیمتش میترسن!

  12. saber

    فقط Iphone…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه