تحریریه‌‌ی دیجی‌کالامگ درباره‌ی گلکسی نوت ۷ چه می‌گوید؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

چند روزی است که گلکسی نوت ۷ به دیجی‌کالا آمده و کارشناسان و متخصصان ما این فرصت را پیدا کرده‌اند که از نزدیک با آن کار کنند. جالب این‌جاست که بازخورد اولیه‌ی آن‌ها بسیار متنوع بوده. در ادامه نگاهی اجمالی به نظرات‌شان می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

‌‌‌         ‌‌‌‌  ‌‌‌‌

KH_Naghibi

خسرو نقیبی:

من نمی‌خرم‌ش. به‌عنوان یک اندرویدباز قدیمی، یک آنتی‌-اپل، سامسونگ هیچ‌وقت برند محبوب‌م نبوده. اصولن نفهمیدم کِی و چه‌طور سامسونگ به پرچم‌دار اصلی اندروید و سری «نوت» به نماد رقابت اندروید با آی‌فون بدل شد. در هر عرصه‌ای، اندروید یکی بهترش را دارد؛ چه دوربین، چه رابط کاربری، چه وزن و چه ظاهر. امتیاز نوت‌ها لابد به قلم‌شان و دفترچه‌یادداشت‌بودن‌شان است که این هم بیش‌تر به‌نظرم «پز» ماجراست. چندنفر حوالی‌تان دارید که در جلسات رسمی‌شان هم از این قلم‌های سامسونگ استفاده کنند؟ اگر کارشان جدی‌ست که خب سرفیس روی میز دارند، اگر هم درحد چند کلمه است که خب، تایپ با تاچ این‌قدرها دشوارتر از با قلم نوشتن نیست. من نوت ۷ را نمی‌خرم، چون گران است و با نیمی از عددش می‌توانم یک وی‌۱۰ خوش‌چهره و مستحکم ال‌جی، یا پی۹ هوآوی با دوربین لایکای دل‌برش را بخرم. نوت ۷ را نمی‌خرم چون به‌جای تحمل سنگینی وزن و مراقبت برای لیزنخوردن‌ش از دست‌م، همین حالا یک «دیزایر آیِ» اچ‌تی‌سی توی دست‌م است که کیفیت دوربین‌ش، خوش‌دستی‌اش و سبکی‌اش پس از یک‌سال استفاده می‌تواند غافل‌گیرم کند. نوت ۷ را نمی‌خرم چون فکر می‌کنم همان‌قدر که داشتن آی‌فون در ایران یک پز است و نمی‌توان از یک‌پنجم قابلیت‌هاش استفاده کرد، نمونه‌ی اندرویدی همین «ادا»، سری نوت سامسونگ است. این دلیل آخر حتا بیش‌تر از همه‌ی قبلی‌ها برای من یکی مهم است.

S_Ebadi

سعید عبادی:

شاید در چند جمله‌ی کوتاه بتوانم نوت۷ را توصیف کنم؛ شاید هم فقط در یک جمله حتی خیلی راحت بگویم، نوت۷ بهترین گوشی اندرویدی است؛ اما هیچ‌وقت بابت خرید آن پول خرج نمی‌کنم. اصلا هم برایم اهمیتی ندارد که می‌توانم زیر آب با نوت۷ یادداشت بردارم یا پوشه‌‌ای از فایل‌های شخصی‌ام داشته باشم که فقط با اسکنر عنبیه باز می‌شود یا هر قابلیت عجیب‌وغریب دیگری … اندروید، اندروید است و هیچ قابلیت خاص یا جدیدی ندارد که مرا برای خرید یک گوشی مجاب کند. من ترجیح می‌دهم از iOS با همان محدودیت‌هایش استفاده کنم تا اینکه هنگام ست کردن یک ایمیل در Outlook مجبور باشم با ارور بسته شدن برنامه مواجه شوم؛ چیزی که امروز قبل از ضبط ویدیو در دفتر اتفاق افتاد. اما برای کسانی که می‌خواهند این گوشی را بخرند می‌نویسم؛ نوت۷ واقعا زیباست، دوربین محشری دارد، عکس سلفی خوب می‌گیرد، بازی‌ها را به‌سرعت باز می‌کند، برنامه‌ها را روان اجرا می‌کند، سرعت سخت‌افزارش غوغا به پا می‌کند، نمایشگرش چشمان‌تان را خیره می‌کند و قلم‌اش زیر آب هم کار می‌کند! البته از شوخی گذشته ضدآب بودن این گوشی برگ برنده‌ای است که سامسونگ سعی کرده از آن به بهترین حالت ممکن استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌‌       ‌

V.pouladi

وحید پولادی:

اگر نگویم نوت۷ به‎‌تنهایی بهترین است؛ اما به جرات یکی از بهترین‌‌ گوشی‌های اندرویدی است که تابه‌حال بازار به روی ‌خودش دیده‌. کلی تکنولوژی دهن‌پرکن و هیجان‌انگیز دارد که نام بردن‌شان به‌تنهایی ۵۰۰ کلمه‌ای فضا نیاز دارد. اما در این یادداشت کوتاه اگر بخواهم از قالب یک کارشناس رسانه‌ در حوزه‌ی تکنولوژی بیرون بیایم و خودم را صرفا جای یک مصرف‌کننده بگذارم، نوت۷ و ویژگی‌های رنگ‌ووارنگش برایم لطفی ندارند. نمی‌خواهم سراغ بحث نخ‌نمای تغییرات اندک و طراحی تکراری بروم. نوت۷ در من خریدار شوق برای خواستن، آن‌هم با هر قیمتی، ایجاد نمی‌کند. این موضوع مستقیما به سیاست‌های مالی شرکت‌های بزرگ برمی‌گردد که می‌خواهند هزینه‌های سرسام‌آورشان را با عرضه‌ی دو گوشی در سال جبران کنند. یک مثال ساده: دو قسمت مختلف از بازی Call of Duty که در یک سال عرضه می‌شوند، هرچقدر هم خوب و اصولی طراحی شده باشند، شور و شوق گیمر را نابود می‌کنند؛ و تمام…

‌‌‌‌  ‌‌‌‌

M_Zarin

محمد زرین صدف:

من گلکسی نوت ۷ را دوست دارم، اما هرگز آن را نمی‌خرم! چرا نوت ۷ را دوست دارم؟ به‌خاطر این‌که فکر می‌کنم تا این‌لحظه نوت ۷ بهترین تلفن هوشمند اندرویدی بازار است: فبلتی بزرگ اما ظریف، سخت‌افزاری قدرتمند، دوربینی بی‌نقص و یک طراحی زیبا و بالغ. در همان ده دقیقه‌ی اولِ کار با آن متوجه‌ این موضوع می‌شوید. اندروید به بلوغ رسیده و دیگر مثل دو سه سال پیش نمی‌توانیم شخصیت‌اش را در برابر iOS پایین بیاوریم! شاید روش مناسبی برای آمار گرفتن نباشد، ولی اگر نسبت بگیریم، بهترین تلفن‌های هوشمند بازار اندرویدی هستند. در بدترین حالت، نوت ۷ در ترازوی سنجش در برابر بهترین آیفون، در موازنه‌ی کامل قرار دارد. اما چرا حاضر نیستم نوت ۷ بخرم؟ ۱) نوت ۷ برای من زیادی شیک است. من همیشه تلفن‌‎های کژوآل را بیشتر می‌پسندم. اگر دوست‌ دارید مثل یک مدیر باکلاس و کت‌وشلواری رفتار کنید، نوت ۷ برای شما ساخته شده. ۲) هر چه‌قدر هم S Pen به تکامل رسیده باشد، باز هم فکر می‌کنم قلم به‌کارم نمی‌آید. ۳) من ترجیح می‌دهم اگر قرار باشد یک گوشی اندرویدی بخرم، مستقیم سراغ یکی از نکسوس‌ها بروم. چرایی‌اش را می‌توانید در یادداشت «چرا برای گوشی من آپدیت نیامده» بخوانید.

‌‌‌        ‌

N_Taheri

نیما طاهری:

تقریبا یک سالی میشه که یه گوشی ۵.۵ اینچی دستم گرفتم و به‌اندازه‌ی اون عادت کردم. اما وقتی Note 7 رو برای اولین بار دستم گرفتم، اصلا متوجه نشدم که صفحه‌نمایشش کمی بزرگ‌تره. با این‌که گوشی خودم هم فلزیه، وقتی Note 7 رو دستم گرفتم حس لوکس بودن دستگاه بیش‌ازحد به نظرم رسید. سامسونگ گوشی خوش‌دستی ساخته. من طرفدار سادگی هستم برای همین شلوغ‌بازی‌های رابط کاربری سامسونگ هیچ‌وقت به دلم نشست. در حال حاضر آیفون ندارم ولی همیشه طرفدار سادگی iOS بودم و هستم. سامسونگ خیلی پیچیدگی زیاد داره. هر گوشه‌ای از تصویر رو که دست می‌زنی یه پاپ‌آپ باز میشه یا یکی از امکانات دستگاه نمایش داده میشه. اما بعضی از ویژگی‌هاش نظرم و جلب کرد؛ مثل حسگر تشخیص عنبیه چشم یا اینکه وقتی قلمش رو روی میز جا می‌ذاری و با گوشی حرکت می‌کنی بهت اخطار میده. از شیشه استفاده‌شده قاب پشتی هم نگم براتون! یاد کارآگاه‌های آزمایشگاه پلیس می‌افتم که اثرانگشت جمع‌آوری می‌کنن! مدام باید گوشی رو بکشی به شلوارت که تمیز بمونه! در کل کیفیت ساخت خوبی داره ولی نظر من رو جلب نکرد. شاید به‌خاطر اینه که غیر از لبه‌های منحنی صفحه‌نمایشش، تغییر خاصی توی ظاهرش نسبت مدل قبلی ندیدم.

‌‌‌‌‌       ‌

M_Sammak

محمد سماک:

هر وقت با یکی از گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ کار کردم، این حسو داشتم که دارم با یه موجود پیچیده سر و کله می‌زنم؛ چیزی که از من سَرتره و به درد از ما بهترون میخوره و خلاصه باید خیلی بهش احترام گذاشت. راستش گاهی هم از عظمت گوشی‌ ترسیدم و ابهتش گرفتتم. این حسو معمولا فقط تو یه موقعیت دیگه دارم و اونم وقتیه که دارم به بزرگی دنیا فکر می‌کنم و خودمو تو این دنیا به اندازه‌ی یه نقطه هم نمی‌بینم. نشستم با خودم فکر کردم و برای اینکه تو این موقعیت‌ها افسرده نشم، به یه راه‌حل رسیدم: به جایی اینکه کوچیکی خودم رو در مقابل بزرگی دنیا قرار بدم، به این فکر می‌کنم یه جسم کوچیک هم می‌تونه چگالی زیادی داشته باشه و تغییر بزرگی ایجاد کنه. منم که باید بتونم از دل این همه پیچیدگی، سادگی‌ها رو بیرون بکشم و اینه که ارزشمنده. ولی سامسونگ انقدر قابلیت ریز و درشت توی نوت ۷ چپونده که آدم با خودش فکر میکنه واقعا این همه پیچیدگی ارزششو داشته؟ آخه به چه قیمتی؟ من اونقدر چیز واسه فکر کردن دارم که دیگه حوصلشو ندارم یه مشغله فکری تازه برای خودم دست و پا کنم. اصلا من و سامسونگ تو این یه مورد زبون همدیگه رو نمی‌فهمیم. من که همچین چیزی رو نمی‌گیرم! اصلا بیخیال نوت ۷ خودتون خوبین؟

‌‌‌‌      ‌‌‌

S_Shirazi

سهی ابراهیم شیرازی:

در اکثر فرهنگ‌ها و ادیان، هفت، عدد مقدسی است و مردم احترام زیادی برای آن قائل‌اند. البته این عدد برای ما ایرانی‌ها هم بسیار مهم و ارزشمند است و طور دیگری به آن نگاه می‌کنیم. اما در حوزه‌ی تکنولوژی ما با هفت‌های زیاد و به‌یادماندنی مواجه نشده‌ایم. از نظر من، «گلکسی نوت ۷» یکی از بهترین و ماندگارترین هفت‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند است و مردم می‌توانند خاطرات خوبی با آن داشته باشند. بگذارید خیلی رک و شفاف نظرم را در مورد این گوشی بگویم. نوت ۷، برترین فبلت جهان است. اما چرا؟ به نظر من، صرف داشتن یک یا دو ویژگی جذاب و قلقلک دهنده یا وجود برچسب قیمت پایین در کنار مشخصات خیره‌کننده نمی‌تواند سبب برتری بی‌چون‌وچرای یک اسمارت‌فون شود. برتری نوت ۷ نسبت به تمام فبلت‌ها، نه صرفا به خاطر طراحی ارگونومیک و نه نمایشگر چشم نوازش است و نه به خاطر اینکه قدرتمندترین سخت‌افزار و بهترین دوربین را دارد. نوت ۷ بهترین است چون مجموعه‌ای از بهترین‌ها در یک قاب بسیار زیبا و خوش‌دست جمع شده است. من همچنان معتقدم که مهم‌ترین ویژگی یک گوشی هوشمند، قابلیت حمل‌ونقل آسان آن است. شاید به خاطر همین باشد که من آیفون ۴.۷ اینچی را همچنان مناسب‌ترین گوشی برای خودم می‌دانم. اما اگر بخواهم روزی به دنیای فبلت‌ها کوچ کنم، انتخاب اول و آخرم، گلکسی نوت ۷ است.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸۲ دیدگاه
  1. Ali

    خوب راحت یه مقاله مینوشتید و از نوت۷ بد میگفتید; این همه وقت ما و خودتون را هم نمیگرفتید.

  2. رضا شیرعلی

    همیشه در جمعی که نظرات با مخالفت شروع بشه نظر جمع به سمت نظر منفی تمایل پیدا میکنه تا متهم به عقب ماندگی و کم فهمی نشن،
    بهترین روش مقایسه اینه که دو نوع گوشی اپل و نوت به مدت یکماه دست این افراد باشه سپس بگن از کدوم راضیتر هستن

  3. اسی

    خدایش شما چطور کارشناس شدین چطور؟ مثلا سعید عبادی میگه (من ترجیح می‌دهم از iOS با همان محدودیت‌هایش استفاده کنم) خب عزیز من داری غیر منطقی و با تعصب حرف میزنی مثل این میمونه بگی من ترجیح میدم سوار پراید بشم تا سوار لابورگینی!. خب بجای این نقدهای تعصبی یکم بیاین علمی تر و با دانش اطلاعات حرف بزنید نه اینکه خودت چی دوست داری بیای اونو به خورد ما بدی! من بیشتر با نظر خسرو نقیبی موافقم چرا که اپل و سامسونگ همه جنبه تبلیغاتی دارن و هدفشونم خالی کردن جیب ماست اخه ما چرا باید بریم اپلی بخریم که همش محدودیت داره و اون به ما بگه چیکتر کن چیکار نکن من ۲ میلیون بدم گوشی میخرم که دستم باز باشه و هرجور که خودم میخواد باهاش رفتار کنم و نه محدودیت! الان یه سریا میگن اپل مدودیت نداره بابا داره قبول کنین داره سامسونگم مثل اپل همش پول تبلیغاتشو میخوره جوری از گوشیشون تبلغ میکنن انگار خدای گوشیه بعد که میخریش ۱ ماه بعدش میبینی نه بابا گول خوردی و این داستان ادامه داره.

    1. سعید عبادی سعید عبادی

      ممنونم از نظرتون
      باید بگم هر کسی دلایل خودش رو برای گوشی‌ای که در دست می‌گیره داره؛ اصلا مهم نیست که به قول جنابعالی پراید باشه یا لامبورگینی!
      من به شخصه از iOS استفاده کردم و تا زمانی که احساس کنم این سیستم عامل نیازهامو رو برآورده می‌کنه، ازش استفاده می‌کنم.

    2. عرفان

      منم ترجیح میدم سوار پراید بشم تا لامبور گینی
      میدونی لامبورگینی چقدر مصرف سوختش بالاست… تازه قطعاتشم گیر نمیاد..☺☺

  4. NadeR

    مقالتون قشنگ بود
    البته که نوت ۷ عالیه ولی برای بعضیا بنظر بزرگ میاد.
    دوستان دیجیکالایی! این پیچیدگی که شما رو اذیت کرده، نتیجه پیشرفت هر ساله و رقابت شدید برند هاست. سخت افزار ها و قطعات گوشی ها قدرتمند و همه فن حریف شدن و شرکت ها برای اثبات برتریشون مجبورن چنین پیچیدگی هایی رو در اختیار ما قرار بدن.
    البته من تقریبا به این وضع عادت کردم و در کمال لذت از نوت ۵ استفاده میکنم و فعلا قصد تعویض ندارم چون به تنهایی داره جواب همه کارامو میده!

  5. Kaveh

    با یه سری از بخش ها مثل زیادی با کلاس بودن و ابهت داشتن یا زیادی امکانات داشتن موافق نیستم ، چون قطعا این طور نیست ! به عنوان کسی که برترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۵ نمایشگاه EISA رو دستم دارم با اطمینان می گم گوشی من فوق العاده با ابهت و با کلاس هستش و دست کمی از نوت نداره ! ولی در کلا ارزش خرید این گوشی خصوصا با تغییرات بی نهایت کمش نسبت به نسخه ی قبلی زیادنیست ، ولی اگر روزی گوشی سامسونگ دستم بگیرم (که نمیگیرم) قطعا نوت ۵ خواهد بود !
    مرسی از واقع گرایی ۲ ۳ نفر اول 🙂

  6. حسین

    من خودم مدیر آی تی هستم والان نوت ۳ دارم و واقعا بعد از بیشتر از دوسال کار هنوز ازش راضیم فقط نمیدونم چرا با یک آپدیت ایرکامند قلمش از کار افتاد بجز این هیچ مشکل خاصی ندارم و تا چند سال دیگه هم برام کافیه در حال حاضر هم نوت ۷ بهترین گوشی یافبلت هست که تولید شده و هرچند بطور خیلی جزیی در شرایی خاص بر خی اپ های او ن کمی کندتر از اپل ممکنه اجرا بشه ولی خروارها امکانات و ویژگیهای جذاب و مفید سخت افزاری و نرم افزاری و باز بودن دست کاربر در کار با اندروید واقعا جایی برای بحث باقی نزاشته منهم یک عدد برای دامادمون سفارش دادم از همین دیجیکالا که بیصبرانه منتظر دریافتش هستم .
    درضمن بدونید وقتی کالایی تولید میشه که حتی مخالفین هم ازش تعریف و تمجید میکنن مسلما این خودش نشاندهنده تواناییهای بالا و بهترین بودن اون محصول هست!!!
    یاعلی

  7. Next is Now

    جان مطلب رو آقای شیرازی در نقدشون گفتن :” نوت ۷ مجموعه ای از بهترین هاست در زیباترین قاب ممکن ”
    این ویژگی ایه که همواره محصولات سامسونگ رو از رقبا جلو انداخته ! اما نکته ی جالب این بود که این گوشی از نظر همه ی دوستان بهترین و دلرباترین اسمارتفون ساخته شده بود ولی هیچ کدوم نمیخواستن بخرنش احتمالا حقوق و مزایای کارکنان بخش تحریریه دیجی کالا بر خلاف تصور ماها خیلی زیاد نیست 😀

  8. محمد

    از نظر من گوشی های سامی رو باید شیش ماه بعد از ورد به ایران خرید که حباب قیمتی که داره از بین بره
    راجبع کارشناس هاتون همهگی تعصب خاصی به ایفون دارن
    من الان نوت ۴ دارم برا عید میرم نوت ۷ رو میگیرم

  9. شهریار منطقی

    خوشم اومد تیم دیجی خیلی خوب تبلیغ منفی رو برای (پیش فروش) بهتر است محصول بکار گرفته. خوب بود! ولی از حق نگذریم گوشی خوبیه. دست مریزاد تیم نگارش. من خریدارشم ولی اینجوری که شد شاید فکر کردم برای سفارش از دیجی.

  10. حسین

    خداروشکر مثل اپل دست بچه ی چهار پنج ساله تا پنجاه شصت ساله نمیبینیمش
    ما که خریدیم
    شما نخرید ولی
    دوس ندارم هر طرف سرم رو میچرخونم قلم دست همه باشه با گوشیشون کار کنن
    یه با نگاه کردن به صفحه ی گوشیشون قفل صفحه شون باز شه
    واقعا دوست ندارم
    ممنون که نمیخرید
    در ضمن
    معنی باز خورد ها #متفاوت رو هم فهمیدیم

  11. نوید

    هیچوقت … هیچوقت … هیچوقت … نمیتونه به محبوبیت اپل برسه … این حجم برنامه سنگین و به درد نخور رو گوشی به صورت پیش فرض نصب کردن اشتباهیه که سامسونگ ازش درس نمیگیره. .. اگه همینجوری پیش بره فکر کنم تو سریnote 10 قابلیت سفر به ماه هم براش بزارن ولی باز هم فایده ای نداره … همچنان اپل و ios پیشتاز صنعت اسمارت فونها خواهد بود

  12. آیدین

    جالبه نوت هفت رو به دلیل داشتن تکنولوژی های بی نظیر متهم می کنید و نمی خرید نظرتون محترم ولی من نوت هفت با ۶ گیگابایت رم که مخصوصه چینه اگه بیاد می خرمش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه