ترافیک اینترنتی هواداران داعش در توییتر ۴۵ درصد کاهش داشته است

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اعضای گروه داعش نشان داده‌اند که در استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار ماهرند. اما مقامات آمریکایی معتقدند نظارت‌ها و فشاری که برای کنترل این گروه در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردند موفق بوده و بر عملکرد آنها اثر گذاشته است. براساس جدیدترین آمارهایی که این مقامات در اختیار دارند و خبرگزاری آسوشیتد پرس آن را گزارش کرده، بخشی از ترافیک اینترنتی شبکه اجتماعی توییتر که متعلق به هوادارن گروه داعش بوده طی دوسال گذشته حدود ۴۵ درصد افت کرده است. البته ظاهرا تمرکز این مقامات روی توییتر بوده و به این شکل آمار دقیقی از کم یا زیاد شدن فعالیت اعضا و هواداران این گروه در شبکه‌های اجتماعی دیگر در دست نیست. برای مثال ممکن است با ایجاد موانع و محدودیت‌ها در توییتر این گروه هم برخی از فعالیت‌های خود را به شبکه‌های دیگر منتقل کرده باشد، بنابراین تنها براساس این آمار نمی‌توان قضاوت کاملا دقیقی داشت. البته مقامات مسئول این آمار و ارقام را به شکل عمومی منتشر نکرده‌اند بنابراین مشخص نیست تعریف دقیق آنها از عبارت «هوادار داعش» در بررسی این فعالیت‌ها چه بوده است.

ظاهرا شرکت توییتر هم مجبور بوده نسبت به حضور کاربران هوادار داعش و توییت‌های‌شان پاسخ‌گو باشد. این شرکت اعلام کرده از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در حدود ۱۲۵ هزار حساب از حساب‌های هواداران این گروه را مسدود کرده است.

منبع: The Verge
‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar س میراحمدی

    شاید هم بخشی از این افراد فعال هوادار داعش نبودند بلکه ترافیکی بوده که توسط گروه های مخالفین جهت ارتباط و یا تحلیل داعش صورت گرفته!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه