ترانوس از هرگونه فعالیت منع شد

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «ترانوس»، سال‌ها است که به دنبال جذب سرمایه برای ساخت تکنولوژی جدید تست خون است. در حالی که آزمایش خون، نیازمند مقدار زیادی خون است، این استارتاپ، دستگاه جدیدی به اسم «ادیسون» (Edison) ساخته بود و ادعا می‌کرد که می‌تواند تنها با چند قطره خون، آزمایش‌های مختلفی روی خون انجام دهد و تمام نتایج لازم را بگیرد. همین موضوع هم کاری کرد تا ترانوس بتواند سرمایه‌گذارهای زیادی برای خودش دست و پا کند؛‌ طوری که این شرکت در سال ۲۰۱۴، بیش از ۴۰۰ میلیون سرمایه جذب کرده بود و ارزشی برابر با ۹ میلیارد دلار داشت.

از بین تمام تست‌های خونی که شرکت ترانوس در مدت فعالیت‌اش گرفته بود، تنها یکی تایید شده است.

با این حال، سازمان‌های مختلف سلامت امریکا، از همان ابتدا هم با ترانوس و روش تست خون این شرکت مشکل پیدا کردند. در حالی که این مشکل، فقط به نااعتمادی به نتایج آزمایش خون‌های این شرکت محدود می‌شد، شرکت ترانوس اخیرا با مشکلات حقوقی بسیاری مواجه شده است.

«الیزابت هولمز»، موسس شرکت ترانوس، از هرگونه فعالیت آزمایشگاهی در ایالات متحده به مدت دو سال منع شده است. شرکت ترانوس هم به مقدار نامشخصی جریمه‌ی مالی شده است. مجوز فعالیت آزمایشگاه اصلی ترانوس هم باطل شده است.

Theranos-1

از بین تمام تست‌های خونی که شرکت ترانوس در مدت فعالیت‌اش گرفته بود، تنها یکی توسط «مرکز مراقبت‌ها و خدمات پزشکی» (CMS) امریکا تایید شده است. این مرکز از زیرمجموعه‌های وزرات بهداشت ایالات متحده و منبع اصلی تمام محدودیت‌ها و منع فعالیت شرکت ترانوس است.

سازمان ‌CMS سال گذشته گفته بود که فعالیت‌های آزمایشگاهی ترانوس، قوانین متعددی را زیر پا می‌گذارد و امنیت و سلامت بیماران در معرض خطر قرار دارند.

قضایای شرکت ترانوس و حواشی مربوط به آن، به قدری بزرگ و پر سر و صدا شده‌اند که قرار است فیلمی سینمایی، با بازی «جنیفر لارنس» از روی آن ساخته شود.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه