تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ

۸ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
تست باتری گلکسی A51

در این مطلب به تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ می‌پردازیم تا ببینیم میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ غول کره‌ای می‌توانند نیازهای روزمره کاربران را برطرف کنند یا خیر.

گلکسی A71 و گلکسی A51 نه تنها جدیدترین، بلکه زیباترین و بهترین میان‌رده‌هایی هستند که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ راهی بازار کرد. این محصولات با مشخصات فنی کاملا قابل قبول، طراحی مدرن و زیبا و بروزترین سیستم عامل موجود راهی بازار شدند و اتفاقا توانستند توجه زیادی را هم به خود جلب کنند. خصوصا گلکسی A51 که توانست محبوب‌ترین میان‌رده اندرویدی لقب بگیرد.

به خاطر استقبال خوب کاربران سراسر جهان از این گوشی‌ها، وب‌سایت Phonearena تصمیم گرفت در شرایط آزمایشگاهی و مثل همیشه در سه بخش وب‌گردی، تماشای ویدئو و انجام بازی‌های سه‌بعدی به بررسی باتری این دو گوشی بپردازد تا مشخص شود آیا میان‌رده‌های جدید سامسونگ می‌توانند نیاز کاربران را از لحاظ طول عمر باتری برطرف کنند یا خیر.

گلکسی A71 و A51 از خیلی جهات با یکدیگر متفاوت‌اند اما اگر به ظاهر آن‌ها نگاهی بیندازیم تقریبا دو گوشی مشابه را شاهد خواهیم بود. از نظر اندازه گلکسی A71 بزرگ‌تر است و به همین خاطر باتری بزرگ‌تری دارد اما این تفاوت ظرفیت به خاطر تفاوت ۰.۲ اندازه نمایشگر به ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد یعنی ۴۵۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت.

این همان میزانی است که سامسونگ برای باتری‌های گلکسی اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ در نظر گرفت اما آن دو محصول از پردازنده قدرتمندتر و نمایشگر با کیفیت‌تری برخوردارند. به همین خاطر نمی‌توان عملکرد آن‌ها را با دو میان‌رده فعلی مقایسه کرد.

تست باتری گلکسی A51 و A71؛ وب‌گردی

نکته جالب در تست اول، عملکرد کاملا مشابه دو گوشی بود. A71 و A51 به ترتیب توانستند در مدت زمان ۱۱ ساعت و ۳۲ دقیقه و ۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه این مقایسه را به پایان برسانند. این عملکرد فوق‌العاده است اما قطعا گوشی‌های ارزان قیمت‌تر با باتری بهتری هم وجود دارند که می‌توان روی عملکرد آن‌ها حساب کرد.

تست باتری گلکسی A51

تست باتری گلکسی A51 و A71؛ تماشای ویدئو از یوتیوب

مدت زمان زیادی است که گلکسی‌ها در تماشای ویدئو از یوتیوب عملکرد فوق‌العاده‌ای از لحاظ طول عمر باتری از خود نشان می‌دهند و این مسئله هنوز هم به خوبی مشخص است.

گلکسی A71 به عنوان بهترین میان‌رده سال ۲۰۲۰ سامسونگ توانسته عملکرد حیرت‌انگیزی از خود به جا گذاشته و در تماشای ویدئو، ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه دوام بیاورد. این موضوع با توجه به نمایشگر با کیفیت و بزرگ این محصول اهمیت بیشتری می‌یابد. به عبارتی تماشای ویدئو در گلکسی A71 بهترین تجربه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

در این بررسی گلکسی A51 توانست ۳ ساعت کمتر، یعنی ۸ ساعت و ۳۵ دقیقه دوام داشته باشد که می‌توان آن را مناسب ارزیابی کرد و نه بیشتر از آن. در واقع تنها آیفون SE 2020 بود که عملکرد ضعیف‌تری از این گوشی داشت.

تست باتری گلکسی A51

بیشتر بخوانید: آیا بروزرسانی رابط کاربری One UI سامسونگ از بروزرسانی اندروید اهمیت بیشتری دارد؟

تست باتری گلکسی A51 و A71؛ انجام بازی‌های سه‌بعدی

در نهایت می‌رسیم به بررسی عملکرد باتری این دو گوشی در انجام بازی‌های سه بعدی و سنگین. این یکی از سنگین‌ترین تست‌هایی است که روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود اما نتایجی که بعد از آن رقم خورد بسیار غافلگیر کننده بود.

گلکسی A71 با بدنه بسیار بزرگی که دارد به خوبی از پس پخش کردن گرما حین انجام بازی بر می‌آید و این یعنی حین بازی کمتر از این بابت اذیت خواهید شد. اما چیزی که این محصول را برای بازی به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند، عملکرد فوق‌العاده باتری آن بود که ۱۲ ساعت و ۴۶ دقیقه دوام آورد!

در این بخش گلکسی A51 اصلا خوب ظاهر نشد و توانست تنها ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه گوشی را حین بازی روشن نگه دارد. تفاوت ۶ ساعته بین این دو گوشی به خوبی گویای عملکرد فوق‌العاده سامسونگ در طراحی گلکسی A71 بود و در حقیقت باید این محصول را بابت عملکرد عالی‌اش تحسین کرد.

تست باتری گلکسی A71

همه این‌ها در شرایطی بدست آمده که گلکسی A71 به نسبت رقبا، کمتر حس و حال یک میان‌رده را به کاربر القا می‌کند. چون هم از نظر سخت‌افزاری قدرتمند است، هم دوربین‌های خوبی دارد و هم به نمایشگر فوق‌العاده با کیفیتی مجهز شده. طراحی باریک و مدرن، مواد بکار رفته با کیفیت و وزن کم، از دیگر مواردی هستند که A71 را در کنار باتری قدرتمند به یک محصول ایده‌آل تبدیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: جعبه‌گشایی و نگاه اولیه به گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A71

نتیجه

تست باتری گلکسی A51

گلکسی A51 در بررسی‌های صورت گرفته کاملا در حد و اندازه‌های یک میان‌رده ظاهر شد و نه بیشتر. اگرچه انتظار داشتیم عملکرد بهتری را از آن شاهد باشیم، اما برای کاربرانی با نیازهای معمولی، قطعا همین میزان هم کافی است.

در طرف مقابل اما A71 را در اختیار داریم که غافلگیر کننده ظاهر شد و توانست میان‌رده‌های دیگر را پشت سر بگذارد. این عملکرد خوب تا حد زیادی به پردازنده کم مصرف اسنپدراگون ۷۳۰ و نمایشگر AMOLED سامسونگ بر می‌گردد که باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را در رسیدن به چنین عملکردی همراهی کردند.

منبع: phonearena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    باسلام .ازاینکه این گوشیهاروخیلی قشنگ وتخصصی مقایسه کردیدممنون خیلی کمک میکندبه کسانی که قصدخریدگوشیa51وa71رادارندکاش من هم میتونستم یک گوشی a71بخرم وازشراین گوشی ال جی قدیمی وجانکاه راحت میشدم. به امیدروزی که همه ایرانیان توانایی خریدگوشی وهرآنچه راکه دوست میدارندداشته باشند.مهرپور

  2. Avatar علیرضا

    علکی دعوا نکنین مهم قیمت و کارایی خلاصه شیاومی ۵ سال دیگه بساط آیفون و سامسونگ رو جمع می‌کنه خودم الان یه ردمی ۲ شیاومی دارم ، ۷ سال پیش گرفتمش حدود ۱۰۰ هنوز داره مثل بردذل کار می‌کنه فقط یه باطری براش عوض کردم الان با همون دارم کامنت مینویسم البته برای اینکه موبایل خراب نشه حتی یه بارم اونو با شارژر فست خود موبایل شارژ نکردم شارژر فست موبایل رو فروختم حدود ۲۰ تومن یه شارژر ۵V ولت ۷A آمپر معمولی گرفتم ۳۰ تومن و با اون شارژ میکنم تازه با برداشتن دو تا پین وسطی USB شارژر AUTO ID شارژرم از کار انداختم چون ازم دوتا موبایل ساده و دوتا مموری سوزوند حالا هر وسیله کوچک یا بزرگ رو با ۵V 7A شارژ میکنه کمی دیر شارژ می‌کنه اما کوچکترین آسیبی به موبایل نمیزنه ، فست شارژر با ولتاژ ۹V و ۱۲V شارژ می‌کنه مبایل و باطری رو داغون میکنه

  3. Avatar مهدی

    اخه شما خودت چه فکری میکنی که گوشیی مثل سامسونگ که از سال ۱۹۳۸ کار خودشو شروع کرده با ی شرکت که تازه ۹ ساله داره گوشی میسازه مقایسه کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    I LOVE SAMSUNG

  4. Avatar p.r

    من تازه ۳ روزه a71 خریدم اما فکر می:نم باطریش زود تمام میشه مثلا روزیط یه بار مینم تو شارژ و دانش آموزم و کم از گوشی استفاده میکنم بلوتوث و جی پی اس و ….. هم همیشه خاموشه وای فای هم استفاده ام تموم میشه خاموش میکنم .
    احتمال داره باطریش خراب باشه ؟
    من گوشی رو پلمپ خریدم اما شک دارم . تازه گارانتی شده ۲۶ مهر گارانتی شده اما من ۳-۲ روز خریدم .
    اگر به نظرتون خرابه میشه بگید .

  5. Avatar سبحان

    هه به کجا رسیدیم که یه چینی شیائومی رو با سامسونگ مقایسه میکن….چینی بگیر دستت لذت ببر معنی گوشی خوب رو نمیدونی

  6. Avatar Hossein R

    پینشهاد میکنم هر کس گوشی میخره بسه به نیازش و نوع استفاده اش و سلیقه اش و انتظاری ک از گوشی داره و بودجه اش گوشی مورد نظرش رو انتخاب کنه و بخره مثلا من بین nova5t.redmi note 8 pro. mi 9t .A51 . ای پنجاه و یک رو خریدم البته اون موقع ردمی نوت نه اس نبود که اگه بود هم برام فرقی نمیکرد چون از ظاهر و برند سامسونگ حالا هم کلاسش شامل میشه و هم کیفیت و رابطه کاربریش و افت قیمت کمتر و بازار بهتر برای فروشش و لوازم جانبی و تعمیراتی بیشترش و همین طور از اون جای ک اهل بازی نبودم و نیستم پردازنده بهتر نوا و ردمی ها برام مهم نبود تحقیق کردم دیدم پردازنده ای پنجاه و یک به قدری قوی هست که از پس کارهای که من ازش توقع دارم راحت بر بیاد و سرعتش هم تو باز کردن نرم افزارها دیدم عالیه و هنگی هم دیده نمیشه. صفحه نمایش برام مهم بود ک با دیدن تصویر لذت ببری که ای پنجاه و یک حتی از ای پنجاه ک اونم سوپر امولد است بهتره جوری که دوتا رو بزاری کنار هم این تفاوت رو راحت احساس می‌کنید حالا فکرش رو بکنید با نوا و ردمی نوت چقدر میتونه تفاوت داشته باشه چون امولد نیستند که خیلی از با تعصب های نوا و ردمی حرف های خنده دار میزنند میگن با چشم این تفاوت دیده نمیشه انگار کمپانی بیکار بوده پول بیشتری خرج کنه امولد بزاره ک با چشم دیده نشه اصلا به نظرم کنار هم ندیدن و تعصبشون اجازه نمیده قبول کنند و کلا برتری ها و نقص های همه شون رو ریختم رو میز دیدم برتری های ای پنجاه و یک بیشتر برام مهمه و از نقص های ای پنجاه و یک راحت تر میتونم بگذرم چون کمتر برام مهمه نمیگم اونها گوشی های خوبی نیستند و یا حتی نمیگم ای پنجاه و یک ازهمشون بهتره بلکه میگم برای من ای پنجاه و یک مناسب تر است البته من اون موقع ۴۶۰۰۰ خریدم الان شش و نیم رو هم رد کرده ک خدا نکنه دلار بشه ۲۲تومان بخدا مردم گناه دارند منم اگه الان میخواستم بخرم پول نداشتم مجبور بودم بر خلاف میلم یک گوشی ای به اندازه پولم انتخاب کنم کلا گوشی زیر ای پنجاه بخری امکاناتش پایین میاد مثلا دوربینش قابلیت هایپرلپس و حرکت بسیار آهسته و … نداره و چقدر تو مخیه چیزی ک دوست داری رو نخری کیه که پرچم دار دوست نداشته باشه اما دیگه حداقل ی میان رده بتونی بخری ک امکاناتش خوب باشه خدا از باعث بانیش نگذره که حسرت به دل ما جوون ها گذاشتند

  7. Avatar رضا

    چرا در نمودارهایی که گذاشتی از شیاومی خبری نبست؟ترسیدی؟!!واقعا نزدیک شیاومی هم نیست سامسونگ پلاستیکی، i love mi

    1. Avatar H

      شیائومی یه جنس چینی هستش که یه سال هم دووم نمیاره بعد من هم تعجب میکنم با اینکه سامسونگ پلاستیکیه ولی از شیائومی خوشکل تره
      ببینم گوشی شیائومی با اون وزنش دستت رو خسته نمیکنه

    2. سلام دوست عزیز. این نمودار تو سایت منبع قابلیت اضافه کردن گوشی‌های دیگه رو هم داره. در واقع اینجا هدف، مقایسه گوشی‌ها با هم نبود و صرفا خواستیم عملکرد گلکسی a71 و a51 رو نشون بدیم.

    3. Avatar امیر

      سلام اول یاد بگیر اسمش رو درست بنویس شیائومی بعدم سامسونگ با تجربه چند ساله گوشی داره میزنه بعد اونو با شرکت چینی مقایسه میکنی درسته گوشی میزنه از سامسونگ قدرتمندتر وارزون تر ولی کیفیت ملاکه اصلا تو اون گوشی رو دستت گرفتی من اول نوت هشت داشتم فروختم برافروششم به کلی مشکل خوردم همه میزدم تو سرش که چینیه ولی بعد a51 گرفتم اینو فروختم چهارصدتومن پایین.تر افت قیمت نداشته ولی شیائومی بستگی به قیمتش داره یکی دوتومن افت داره الان a71 دارم بابت همه چیزش خیالم راحت

    4. Avatar آریان

      مهم داخل گوشی شما برید تبلیغای شیائومی رو ببینید

  8. Avatar ایمان

    کاش میتونستم یکی بخرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه