[ویدیو] تست سقوط آیفون ۶s و گلکسی S7؛ آیفون برنده شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تست سقوط گوشی‌های آیفون ۶s و گلکسی S7 سامسونگ در واقع رقابت فلز و شیشه است. ویدیویی که توسط PhoneBuff از تست سقوط این دو گوشی منتشر شده، این رقابت را به‌خوبی نمایش می‌دهد. در این تست از دستگاه حرفه‌ای تست سقوط استفاده شده است.

به‌طور کلی این مدل تست‌ها به این‌صورت انجام می‌شوند که هر دو گوشی چندبار و از جهت‌های مختلف از ارتفاع یک‌متری پرتاب می‌شوند. در نهایت هریک از دستگاه‌ها که بعد از تست امکان برقرار کردن یک تماس را داشته باشند، امتیاز دریافت می‌کنند.

تست سقوط با پشت گوشی نشان داد که مقاومت فلز بیش‌تر از شیشه است.

تست سقوط با پشت گوشی نشان داد که مقاومت فلز بیش‌تر از شیشه است. در نتیجه‌ی این سقوط در پشت بدنه‌ی فلزی آیفون چند خراش کوچک ایجاد شد اما بدنه‌ی شیشه‌ای S7 دچار آسیب‌های جدی شد. با این وجود جالب است یادآوری کنیم که اپل می‌خواهد از سال ۲۰۱۷ میلادی آیفون‌ها را با بدنه‌ی شیشه‌ای روانه‌ی بازار کند.

در تست سقوط با قسمت پایین گوشی هر دو دستگاه به‌خوبی ظاهر شدند و هیچ‌گونه آسیب قابل‌مشاهده با چشم غیرمسلحدر آن‌ها دیده نشد. در مقابل، تست سقوط از قسمت کناری بدنه، به هر دو گوشی آسیب جدی وارد کرد.

در تست سقوط با قسمت جلوی بدنه‌ی گوشی‌ها هم صفحه‌نمایش آیفون شکست و صفحه‌نمایش S7 نه‌تنها شکست، بلکه کاملا از رده خارج شد.

از آنجا که بعد از این آزمایش‌ها آیفون ۶s هنوز برای تماس قابل‌استفاده بود، امتیاز این رقابت نصیب این گوشی شد.

یا دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی تست سقوط این دو گوشی را ببینید.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۲ دیدگاه
  1. Avatar عرف

    من که از سامسونگ خوبی ندیدم.یه اس۶ گرفتم بعد ۷ماه یه دفعه خاموش شد دیگه هم بالا نیومد بردم بیرون گفتن بردش داغ کرده سوختهیه تبلتم داشتم بعد۶ماه باتریش خراب شد بردم عوض کردم بعد اینکه عوض کردم همش هنگ میکرد و یه دفعه خاموش میشد
    حالا تصمیم گرفتم برم سراغ آیفون ببینم اون چطوریه.سامسونگ مزخرف بود

  2. Avatar حسین غلامی پشتهانی

    به نظر من آیفون گوشی فوق العاده ای است فقط تو ایران جواب نمیده دیگه
    گوشی خیلی خوبیه مخصوصا دوربین عکاسیش
    من خودم گوشیم سامسونگه مدل اس ۷ فلتِ
    ولی دربرابر امکانات که بخوای استفاده کنی راحت تر باشه سامسونگ ولی یه گوشی با کلاس و مدرن و قوی میخاین آیفون رو انتخاب کنید

  3. Avatar آرمان

    اگه بخواییماین دو گوشی رو مقایسه کنیم این آیفون۶که میگین یه دونست کاراییش از نوت۴هم کمتره باور نمیکنین توهمین دیجی کالا مقایسشون کنین
    وسر مقایسه برند هم کدوم یکی بزرگتره سامسونگ فقط از فروش تلوزیون چند برابر اپل سود میبره ودرضمن نظر اپل دوستان رو اصلاح میکنم اپل برای افراد زیر ۶سال طراحی شده که موقعی که از دستش افتاد نشکنه.خخخخخ

    1. Avatar sepehr

      خوبه به تخصص سامی که همون تلوزیونه اشاره کردی خخخخخ . خدا وکیلی نظرات این سامسونگیارو باید برای خنده بذارن بقیه بخندن فقط.

  4. Avatar mohammad

    خخخخخخ اخه اپلم مگه گوشیه اپل فقط پول مارکه قابیلت هاشم از سامسونگ پایین تره زد اب نیست و داخل اب ۱۰ دقیقه به صورت مات روشن میمونه اما سامسونگ ۳۰ دقیقه در عمق ۱ و نیم متری هم روشنه هم میشه باهاش کار کرد تازه اپل از لحاظ رم و پردازنده از سامسونگ پایین تره اپل یه ۲ گیگ رم اما سامسونگ ۴ گیگ فرکانس پردازنده‌ی مرکزی سامسونگ ۲.۳ و ۱.۶ گیگاهرتز و اپل ۱.۸ گیگاهرتز خودتون مقایسه کنید سامسونگ اپلو میخوره .

  5. Avatar sepehr

    ali s داداش من چرا متوجه منظور من نمیشی شما؟ من میگم این گوشی اونقدر اسیب پذیره که باید حواست باشه توی اسفالت از دستت نیفته چون به کلی از رده خارج میشه و از کار میوفته. باز ایفون و htc از کار نمیوفتن. طبیعی هم هست شیشه مقاومت نداره ولی من موندم چه اصراری داری که بگی s7 مقاومتش خوبه بعدم من دارم راجع به این گوشی حرف میزنم چکار به مدل active دارم؟؟؟؟ این کاملا غیر منطقیه که شما ضعف بدنه گوشیتو با گارد توجیه کنی بله منم گارد میذارم خب چه ربطی داره؟ ضمنا شما یه جوری صحبت از ظرافت میکنی انگار htc 10 , 6s ظرافت ندارن ! اتفاقا این ۲تا گوشی از پشت خیلی زیباتر از s7 هستن خصوصا اینکه s7 خاصیت جذب اثر انگشت وحشتناکی داره.

    1. Avatar عليرضا

      ضمن تایید نظر شما یاد آور میشم که اس ٧ به هیچ وجه گوشی ظریفی نیست و ضخامتش اندازه کتلت هست .

      1. Avatar Ali S

        کتلت؟؟هه اون گوشی htc هست که با ۹ میل ضخامت اندازه کتلته! درضمن اون موقع که شما اس۷ دستت نگرفتی راجب طراحیش نظر الکی نده که خودتم میدونی سامسونگ زیباترین طراحی رو داره. خلاصه خودت مقایسه کن دیگه:
        گلکسی a8، اوایل۲۰۱۵،پایین رده: ۵.۷ اینچ ابعاد: ۵.۹ × ۷۶.۸ × ۱۵۸ -۱۵۱ گرم فاصله نمایشگر از لبه:خیلی کم
        آیفون +۶s، اواخر ۲۰۱۵، بالارده: ۵.۵ اینچ ابعاد: ۷.۳ × ۷۷.۹ × ۱۵۸.۲ -۱۹۲ گرم فاصله نمایشگر از لبه:خیلی زیاد
        از این به بعد خواستید به طراحی سامسونگ گیر بدید این مقایسه رو یادتون باشه و ضمن مخالفت با نظر شما یاد آور میشم که دیجیکالا طراحی s7 رو نسبت به iphone 6s و htc10 برتر میدونه!
        ممنون، لطفا ثبت کنید

    2. Avatar Ali S

      دوست عزیز خیلی جدی گرفتی قضیه رو! اپل و سامسونگ رقیبن ما که دشمن نیستیم! و من فکر نمیکنم گوشی ای ۹ میلیمتر قطرشه و در کل گوشی هایی که نمایشگرشون این همه از لبه فاصله داره، ظریف باشن!! و شمایی که با دقت به s7 نگاه نکردید نگید زشته!!هرچند میدونم انتخاب سلیقه ایه ولی دیجیکالا طراحی اس۷ رو به ۱۰ ترجیح میده. درضمن شما انقد حرص نخورید که سامسونگ فلان! اگه قراره کسی با خرید محصولات سامسونگ سرش کلاه بره،ضرر کنه یا هر چی بشه، اون ما طرفداران سامسونگ هستیم که محصولاتشو میخریم. پس شمایی که صد سال نمیخواید برید سراغ سامسونگ انقد حرص نخورید. و کسی این این گوشی رو میخره ، پولش براش ارزش داره پس ازش محافظت هم میکنه. و این آقا به قول جناب بابک رجبی نمیخواد به خرید ما کمک کنه میخواد فقط ثروتشو به رخ بکشه.
      موفق و پیروز باشید

      1. Avatar sepehr

        نه داداش ما داریم بحث میکنیم کی اسم دشمنی آورد ما مخلص شمام هستیم. به نظر من s7 از جلو طراحی خوبی داره جون حاشیه نداره ولی از پشت تعریفی نداره حقیقتا مخصوصا وقتی اثر انگشتو به خودش گرفته باشه. ۶s مخصوصا رنگ gray واقعا زیباس هم پشت هم جلو. htc از پشت عالیه ولی جلوش نه. بعدم دیجی کالام خب ۴ نفر مثل منو شما هستن چیز دیگه ای که نیس .اونام سلایق خودشونو میگن.

    3. Avatar علی

      چرا شما رزولوشن اپل رو عیب نمیدونی؟ چون میگی در عمل مشخص نیست برای کسی هم که گارد میندازه در عمل مقاومت چندان مهم نیست این که منطق اپلیاست چرا متوجهش نمیشین؟ بله اس۷ از ایفون ۶اس ضعیف تره ولی چقدر پیش ماد که این قدر دقیق گوشی با صفحش پایین بیاد قطعا بیشتر احتمال داره که گوشی تو اب بیفته یا با مایعات تماس پیدا کنه پس مقایسه ی ضد اب بودنشون رو هم ببینید من بیش از یک ساله اس ۶ دارم که تو این تست از اس ۷ هم پایین تر نشون داده شد و اکثرا بی گارد میبرمش بیرون تا حالا هم مشکلی نداشتم ولی از برتری هاش نسبت به اپل( امکانات دوربین صفحه نمایش شارژ دهی و…)خیلی استفاده کردم و قطعا mwc درست بهترین گوشی سال رو انتخاب کرده

  6. Avatar بابک رجبی

    سلام خدمت دیجیکالا همین اول از مدیر این صفحه درخواست میکنم نظر منو ثبت کنه چون از لحاظ احترام به کاربر به دیجیکالا شک میکنم اگه حذف کنید. سایت شما برای من بسیار محترمه، بابت خدمات ازتون بسیارممنونم؛ ولی چرا اینهمه مقاله هایی که ضد سامسونگ هستن منتشر میکنید؟؟ من بعنوان یک کاربر در سایت شما احساس میکنم داره به سلیقه و نگرشی که من برای خرید سامسونگ داشتم توهین میشه!! درسته که محوریت اصلی دیجیکالا بر اساس میانه روی و عدالت هست ولی تو این چند وقتی که کاربر سایتتون بودم، چیزهایی دیدم که منو شکه کرد و اصلا انتظار دیدنشونو در دیجیکالا نداشتم. ما طرفداران سامسونگ عاشق این برند هستیم و هیچ برندی رو هم به سامسونگ ترجیح نمیدیم و بهش وفادار خواهیم بود، حتی اگه بدترین شرکت تولید گوشی باشه(که نیست). و اینکه این تست هایی که این آقا انجام میده، واسه این نیست که به شما تو خریدتون کمک کنه، بلکه میخواد ثروتشو به رخ بکشه و خودشو تو شبکه های اجتماعی محبوب کنه!! از سایتتون ممنونم و درآخر عاجزانه ازتون درخواست دارم حق این که نظر منم مثل سایر کاربران ثبت شه رو به من بدید. خیلی ممنون

    1. Avatar مهدی کامیاری

      سلام . من خودم از طرفداران اپل هستم و اینم اولین بارمه که نظر میفرستم.
      با نظر این دوستمون آقای رجبی کاملا موفقم، چون شاید اپل و سامسونگ با هم رقیب باشند ولی بهر حال هر کسی طرفدار برندی هست و مهم اینه که سامسونگی ها هم هموطن ما هستن. من اصلا از اینکه مقاله هایی که ضعف سامسونگ رو نشون میده ۲ بار تو سایت پخش میشه خوشحال نشدم!! بهرحال هر کس سلیقه ای داره و نباید سلیقه طرفداران سامسونگ زیر پا گذاشته بشه. حتی من مطمئنم سامسونگ محصولات عالی داره و خوب با اپل رقابت میکنه. خلاصه بگم که نباید روی یک برند زوم کرد و ضعف هاشو تا این حد به رخ کشید؛ مگه نه؟؟!
      ممنون از شما

    2. Avatar Ali S

      لایک++++++++++اگه میشد ده تا لایک میکردم

  7. Avatar مهدی

    دوستان اینکه اپل در کیفیت و مقاومت بدنه بسیار بهتر از سامسونگ هست بدیهی ست،گوشی های سامسونگ برای بچه های زیر ۶ سال طراحی شده که اگه از دستشون افتاد خراب نشه.

    1. Avatar sepehr

      مشکل اینجاس نباید از دستشونم بیفته چون داغون میشه… شما به همون بچه ۶ ساله بگو فلز مقاوم تره یا شیشه میگه فلز… ولی ساسمونگ پرستا قبول ندارن!!!!

      1. Avatar Ali S

        بیفته= بیوفته
        سامسمونگ=سامسونگ
        بیشتر دقت کنید دوست عزیز!!

      2. Avatar sepehr

        جناب ali s من تند تایپ میکنم اشتباه پیش میاد. شما صورت مسئله رو پاک نکن وقتی جوابی نداری بدی.

      3. Avatar Ali S

        صورت مسئله اینه که گوشی نباید از دست بیوفته که بشکنه؟!
        مسئله هاتون مثل اینکه باید تخصصی تر بشه. درسته فلز از شیشه مقاوم تره چون شیشه کریستاله و شکننده ست. ولی در عوض بسیار زیباتر و ظریف تر شده. از طرفی خیلی ها از محافظ صفحه و قاب استفاده میکنن که مطمئنم شما هم این کارو میکنید مگر اینکه گوشی براتون ارزش نداشته باشه . و اگه گوشی مقاوم میخواید s7 active داره میاد

    2. Avatar Ali S

      دوست عزیز آقا مهدی سلام
      پارسال هم اپلی ها ادعا داشتن که محصولات سامسونگ برای کودکان زیر ۳ سال طراحی شده، ولی آخر سال نوت ۵ اول شد و نتیجه حرف های جالب و سرگرم کننده دوستان رو دیدیم. و اینم بگم که شما وقتی میتونی با دست یه گوشی رو خیلی راحت رو سریع تا کنی بزاری جیبت…. در آخر بهتون پیشنهاد میکنم که حتما تست های s6 active و s5 active رو ببینید و تا معرفی s7 active صبر کنید تا متوجه کیفیت بالا باشید. موفق و پیروز باشید
      ممنون از دیجیکالا

    3. Avatar Ali S

      پارسال هم دوستان طرفدار اپل ادعا داشتن که محصولات سامسونگ برای کودکان زیر ۳ سال طراحی شده ، ولی در پایان سال رتبه اول رو سامسونگ گرفت و فهمیدیم که چنین نظراتی در کیفیت محصول تاثیر نداره!!!
      و اگه اینطور باشه حتما s7 active برای نظامیان زیر ۴۰ سال طراحی شده!!

  8. Avatar shervin

    خوبه!
    خوشم میاد همه منتظرن یه سوژه از سامسونگ پیدا کنن! 🙂
    این موفقیت سامسونگ رو نشون میده!
    وگرنه با توجه به خدماتی که به مشتری هاش میده پول منصفانه ای میگیره نسبت به اپلی که حتی پشیزی واسه مشتری های ایرانیش ارزش قائل نیست! 🙂

    1. Avatar علیرضا

      لایک
      هیچکس تا حالا نیومده محصولات ایسوس رو تست کنه پس این یعنی بی ارزشه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه