تسلا برای انقلاب در صنعت حمل‌ونقل عمومی برنامه‌ دارد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، هفته‌ی پیش در کنفرانس حمل‌ونقل نروژ حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد برنامه تسلا برای ایجاد انقلاب در صنعت حمل ‌ونقل، از طرفی بسیار گسترده است‌ و از طرف دیگر مبهم‌تر از آن‌چیزی است که به‌راحتی بتوانیم درباره‌ی آن تصوری داشته باشیم.

مدتی است که اخبار می‌گویند تسلا در فکر ساختن یک وسیله‌نقلیه‌ی جدید بر پایه‌ی تسلا مدل۳ است. خود ایلان ماسک هم حرف‌هایی درباره‌ی تولید یک‌نوع Pickup Truck (خودروهای شاسی‌بلندی که دارای محفظه‌ی بار در قسمت عقب هستند، مثلا شبیه به تویوتا های‌لوکس) توسط تسلا زده است.

و حالا خبر جدید این است که تسلا روی خودران جدیدی کار می‌کند که در آینده‌ جایگزین سیستم حمل‌ونقل عمومی سنتی می‌شود.

در مدل‌ جدید حمل‌ونقل عمومی به‌جای رساندن مردم به نقاطی مثل ایستگاه‌های اتوبوس، آن‌ها را به مقصد آخرشان می‌رسانیم.

البته ماسک طبق معمول مستقیما اشاره نکرد که چه ایده‌ای در سر دارد و تنها از میان حرف‌هایش می‌توانیم درباره‌ی برنامه‌های تسلا حدس‌هایی داشته باشیم: “من به‌شدت موافقم که برای حل مشکل تراکم جمعیت در حمل‌ونقل شهری فکرهایی بکنیم. مدل‌هایی جدید می‌توانند برای این منظور مناسب باشند و در واقع به‌جای رساندن مردم به نقاطی مثل ایستگاه‌های اتوبوس، آن‌ها را به مقصد آخرشان برسانند.”

“ایده‌ی ما مربوط به وسیله‌ای است که نمی‌شود آن را اتوبوس نامید اما کارکردی مشابه دارد و مشکل ترافیک را در موقعیت‌های درون‌شهری حل می‌کند. فعلا بهتر است بیش‌از این حرفی در این‌باره نزنم. فقط «خودران» را به‌عنوان یک کلمه‌ی کلیدی در خاطر داشته باشید.”

این‌که ماسک مطمئن است در آینده‌ی نه‌چندان‌دور خودران‌ها تبدیل به معمول‌ترین وسایل حمل‌ونقل می‌شوند، حرف تازه‌ای نیست. سال گذشته از او شنیده بودیم در ۱۵ سال آینده داشتن یک خودران مثل داشتن یکی اسب است. همین چندوقت پیش هم گفته بود: “من فکر می‌کنم در درازمدت همه‌ی خودروها تبدیل به خودران می‌شوند. در دو دهه‌ی آینده همه‌چیز آن‌قدر تغییر می‌کند که خودران نبودن اتومبیل شخصی شما خیل عجیب به‌نظر می‌رسد. البته باید گفت که این زمان برای تسلا خیلی زودتر فرا می رسد.”

منبع: BGR

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه