تسلا مدل ۳ در حالت اتوپایلوت با خودرو پلیس تصادف کرد

۲۰ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تسلا مدل 3

سیستم اتوپایلوت یکی از قابلیت‌هایی است که محصولات تسلا را از سایر خودروها متمایز می‌کند. این سیستم نیمه خودران می‌تواند در برخی شرایط معین هدایت خودرو را بر عهده گرفته و آن را در مسیر حفظ کند؛ البته کمپانی تسلا همواره تاکید کرده که اتوپایلوت یک سیستم کمکی است و رانندگان باید در تمامی لحظات آماده‌ نشان دادن عکس‌العمل‌های مناسب باشند. تاکنون ویدیوهای متعددی از نقش سیستم اتوپایلوت تسلا در پیشگیری از وقوع سوانح منتشر شده است، اما در مقابل تصادفاتی نیز بوده که در آنها رانندگان انگشت اتهام را به سوی این سیستم پیشرفته نشانه گرفته و آن را مقصر اصلی حادثه دانسته‌اند. در یکی از جدیدترین تصادفات این چنینی که در شهر نورواک ایالت کنتیکت رخ داده، مالک تسلا مدل ۳ مدعی شده در لحظه وقوع سانحه خودرو در حالت اتوپایلوت قرار داشته است. در این سانحه مدل ۳ با دو اتومبیل دیگر برخورد کرده که یکی از آنها به ناوگان پلیس شهر نورواک تعلق دارد.

تسلا مدل 3

آنطور که گزارش شده، سدان الکتریکی تسلا ابتدا با پشت خودروی پلیس تصادف کرده و سپس با ادامه‌ی حرکت به یک اتومبیل دیگر نیز برخورد کرده است. نکته‌ی تامل‌برانگیز اینکه بعد از این دو برخورد، تسلا مدل ۳ کماکان در حال حرکت بوده و راننده نهایتا با دستور افسر پلیس چند متر آنطرف‌تر مجبور به توقف شده است. این فرد به پلیس گفته هنگام تصادف در حال چک کردن سگش که روی صندلی عقب قرار داشته، بوده است. خوشبختانه در این تصادف شخصی صدمه‌ای جدی ندیده و همه‌ی افراد حاضر در محل در سلامتی بسر می‌برند.

بیشتر بخوانید: ضعف ایمنی تسلا سایبرتراک؛ چالش تازه ایلان ماسک

تصادف تسلا مدل 3

پلیس نورواک راننده‌ی تسلا مدل ۳ را به خاطر بی‌ملاحظگی و به خطر انداختن جان سایر شهروندان جریمه کرده و گفته کوتاهی این فرد ممکن بود عواقب بسیار بدتری به دنبال داشته باشد. با توجه به افزایش یافتن تعداد تصادفات محصولات تسلا در حالت اتوپایلوت و مرگ چند نفر، ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا پرونده‌ای را علیه خودروساز کالیفرنیایی به جریان انداخته و تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است. ناگفته نماند کمپانی تسلا تاکنون واکنشی نسبت به تصادف اخیر از خود نشان نداده است.

منبع: carscoops

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه