اپل کیبورد مک‌بوک را بدون دریافت هزینه تعمیر می‌کند

۲ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کیبورد مک‌بوک

بخش خدمات مشتریان اپل روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد ایرادی که از مدتی قبل برای کیبورد مک‌بوک و مک‌بوک پروهای جدید پیش آمده از سمت شرکت بوده و بدون دریافت هزینه برطرف می‌شود. از مدتی قبل گروهی از کاربران لپ‌تاپ‌های جدید اپل، از صفحه کلید کامپیوتر خود شکایت داشتند. این شکایت‌ها بیشتر شامل چسبیدن کلیدها، پاسخ ندادن به فرمان یا اجرای دوباره‌ی آن بود. همچنین اپل اعلام کرده مبلغی که برخی کاربران پیش از اعلام این خبر برای تعمیر صفحه کلیدهای اینچنینی هزینه کرده‌اد، از سوی اپل به آن‌ها برگشت داده خواهد شد.

شرکت اپل در قالب یک برنامه‌ی حمایتی اعلام کرده کیبورد مک‌بوک و مک‌بوک پروهای جدیدی را که با مشکل مواجه شده‌اند به رایگان تعویض می‌کند.

سخنگوی بخش خدمات مشتریان اپل دیروز در بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد که یک برنامه‌ی تعمیر رایگان کیبورد مک‌بوک از سوی اپل برای صاحبان لپ‌تاپ‌های جدید ارائه شده است. به گفته‌ی این فرد ایراد پیش‌آمده تنها درصد بسیار کمی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و مک‌بوک پروی تولید شده را در بر می‌گیرد. اپل گفته بدون هیچ قید و شرطی کلیدهای مشکل‌دار و در صورت لزوم تمام صفحه کلید را به رایگان تعویض می‌کند. این سرویس‌ها در تمام اپل استورهای سراسر جهان یا تعمیرگاه‌هایی که از سوی اپل مجوز دریافت کرده‌اند به مشتریان ارائه می‌شود. اپل گفته این برنامه تا چهار سال پس از تاریخ خرید لپ‌تاپ‌ توسط کاربر اجرا می‌شود.

صفحه کلیدهای فوق نازک که به صفحه کلیدهای پروانه‌ای شهرت دارند، اولین بار و در حدود سه سال پیش برای مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی اپل به کار گرفته شدند. پس از آن و با ابراز رضایت کاربران از طرح جدید، خط تولید مک‌بوک‌های پرو هم به این نسل از صفحه کلیدها مجهز شد. هم‌زمان با گسترش استفاده از این صفحه کلیدها، به تدریج ایراداتی هم از سوی کاربران لپ‌تاپ‌های اپل ابراز شد. پس از مدتی و با زیاد شدن این ایرادات، اپل تصمیم گرفت تا در قالب برنامه‌ای، این ایرادات را به صورت رایگان رفع کند.

طبق اعلام اپل، لپ‌تاپ‌هایی که شامل این برنامه‌ی تعمیر می‌شوند از این قرار هستند:

  • MacBook (Retina, 12-­inch, Early 2015)
  • MacBook (Retina, 12­-inch, Early 2016)
  • MacBook (Retina, 12-­inch, 2017)
  • MacBook Pro (13­-inch, 2016, Two Thunderbolt 3 Ports)
  • MacBook Pro (13-­inch, 2017, Two Thunderbolt 3 Ports)
  • MacBook Pro (13-­inch, 2016, Four Thunderbolt 3 Ports)
  • MacBook Pro (13-­inch, 2017, Four Thunderbolt 3 Ports)
  • MacBook Pro (15-­inch, 2016)
  • MacBook Pro (15-­inch, 2017)

اپل همچنین اعلام کرده برای کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، بخشی جدید در وب‌سایت این شرکت راه‌اندازی کرده است که راهنمایی‌های لازم را برای نحوه‌ی بهره‌گیری از این سرویس تعمیر را ارائه می‌کند.

منبع: ۹to5mac

 

 

 

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه