تغییرات جدید Chrome OS برای بهبود قابلیت‌های لمسی

۱۹ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل آرام آرام در حال تغییر سیستم‌عامل کروم اواس (Chrome OS) است.  این تغییرات در راستای کارکرد بهتر قابلیت‌های صفحات لمسی در این سیستم‌عامل انجام می‌شود. البته در یک ویدیوی جدید که ابتدا توسط سایت Engadget منتشر شد مشخص شده که احتمالا باید انتظار تغییرات بیشتری را هم داشته باشیم.

این ویدیو نوعی دسکتاپ جدید را برای Chrome OS نشان می‌دهد که در آن نوعی اپ درآور (app drawer) اندرویدی و یک بخش مربوط به جست‌وجو وجود دارد. البته این عناصر جدید بالای نوار وظیفه سنتی این سیستم‌عامل قرار دارند. به این شکل استفاده از Chromebook از طریق پد لمسی و کیبورد تغییری نخواهد کرد اما اگر از صفحه‌نمایش لمسی استفاده کنید، می‌توانید مستقیما بخش سرچ گوگل را لمس کنید یا با سوایپ کردن به همه اپ‌های‌تان دسترسی پیدا کنید. در عین حال در یک داک، ۵ اپ پیشنهادی را هم می‌بینید که دسترسی و بالا آوردن آن‌ها را سریع‌تر هم می‌کند.

البته این طراحی‌ها و تغییرات جدید در حال حاضر در نسخه «پیش بتا» وجود دارد، نسخه‌ای عموما بسیار پرایراد که هنوز در حال توسعه است. این موضوع یعنی اگر بخواهید می‌توانید طراحی جدید را همین حالا هم ببینید اما اگر کروم‌بوک کامپیوتر اصلی‌ای است که با آن کار روزمره‌تان را پیش می‌برید، بهتر است فعلا دست نگه‌دارید تا تغییرات سر و شکل بهتر و کم‌ایرادتری پیدا کنند.

این بروزرسانی احتمالا مهم‌ترین تغییراتی است که در طراحی سیستم‌عامل کروم برای بهتر کردن قابلیت‌های لمسی آن ایجاد شده است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه