با تل استار، توپ هوشمند جام جهانی ۲۰۱۸ آشنا شوید

۲۵ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تل استار توپ جام جهانی 2018
توپ جام جهانی ۲۰۱۸ که لقب هوشمند را دارد قدرت شوت و چرخش و سرعت پاس‌کاری را محاسبه نمی‌کند. در این حد هم هوشمند نیست. فقط تکنولوژی دیجیتالی است که بین دو ابزار داده رد و بدل می‌کند.

توپ امسال جام جهانی توسط کمپانی آدیداس طراحی شده که شریک فیفاست و از ابتدای دهه هفتاد وظیفه تامین توپ‌های رسمی جام جهانی را برعهده دارد. نکته‌اش اما این است که تل استار هوشمندترین توپ همه ادوار جام جهانی است. این توپ از نو طراحی شده یک مدل کلاسیک است و از آخرین تکنولوژی‌های روز جهان در آن استفاده شده. تل استار هوشمندترین توپ تکنولوژیک فوتبال تا امروز است و یک میکروچیپ NFC درون آن جاسازی شده است. این چیپ به کسانی که از توپ استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم با استفاده از گوشی‌های هوشمندشان در تعامل با توپ باشند. هر توپ برای خودش یک تعیین‌کننده هویت دارد به این معنا که فقط همان شخص می‌تواند اطلاعات و داده‌های اختصاصی از جزییات توپ را دریافت کند. به علاوه کاربر می‌تواند پیش از آغاز جام جهانی چالش‌هایی را که ممکن است در طول مسابقه با آن روبه‌رو شود و دسترسی به اطلاعات مربوط به آن را وارد کند.

رولاند روملر، مدیر بخش سخت‌افزاری فوتبال در بیانیه‌ای گفت: «تل استار اریجینال طراحی بازی فوتبال را تغییر داد و یکی از لحظات اسطوره‌ای فوتبال به شمار می‌رود. درنتیجه تل استار ۲۰۱۸ هرچند تجربه و چالش جدیدی برایمان بود اما سعی کردیم در طراحی به نمونه اریجینال وفادار بمانیم. این برای اولین‌بار است که برای ارتباط کاربران با توپ چیپ NFC داخل آن کار گذاشته شده است درنتیجه اگر شما موبایل‌تان را به آرامی روی توپ بزنید موفق خواهید شد از تجربه‌ای که کاربر با آن داشته رمزگشایی کنید و این چیزی است که ما فکر می‌کنیم در مقایسه با توپ‌های قبلی کاملا منحصر به فرد است. ساختار این پنل جدید و اینکه توپ چیپ  nfc داشته باشد طراحی و نوآوری را به سطح بالاتری برده است و هم برای بازیکن و هم کاربران تجربه جدیدی است.»

در مراحل تست این توپ تیم‌های منچستر یونایتد، رئال مادرید و کلمبیا با آدیداس همکاری داشتند. سایت آدیداس این توپ‌های هوشمند جدید را که قرار است در جام جهانی استفاده شوند، به مردم عادی هم می‌فروشد و در تبلیغاتش آمده از این توپ‌های هوشمند در زمین چمن جام جهانی و حتی موقع فوتبال بازی کردن در خیابان‌ها می‌توانید استفاده کنید.

پیش از این هم آدیداس توپ‌های کوچک هوشمندی داده بود اما تل استار با آنها متفاوت است. تل استار قدرت شوت و چرخش و سرعت پاس‌کاری را محاسبه نمی‌کند. در این حد هم هوشمند نیست. فقط تکنولوژی دیجیتالی است که بین دو ابزار داده رد و بدل می‌کند. گوشی‌تان چه سیستم اندرویدی داشته باشد و چه آیفون(البته آیفون بالاتر از مدل ۷) قادر به باز کردن قفل اطلاعات توپ و چیپ داخل آن و گرفتن اطلاعاتش است. برای این کار نیازی به اپلیکیشن هم نیست و فقط اگر گوشی آیفون باشد باید یک اپلیکیشن برای خواندن NFC داشته باشند.

منبع: sporttechie

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه