هرآنچه درباره گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ می‌دانیم

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گلکسی نوت 10

حالا که سامسونگ گوشی گلکسی اس ۱۰ را عرضه کرده، وقت آن رسیده که به دیگر پرچم‌دار مهم این شرکت یعنی گلکسی نوت ۱۰ بپردازیم. معمولاً، سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی اس را در ماه‌های اولیه سال میلادی و مدل جدید سری گلکسی نوت را در چند ماه پایانی معرفی می‌کند. اگرچه گوشی‌های گلکسی اس عموماً از جدیدترین تراشه‌ها و تعداد زیادی از ویژگی‌های پر زرق‌وبرق بهره می‌برد، ولی گوشی‌های گلکسی نوت روی هم رفته نسبت به آن‌ها دارای مشخصه‌های بیشتری هستند. به همین خاطر مدل‌های مختلف گلکسی نوت گران‌ترین پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شوند.

ما هنوز ماه‌ها تا رونمایی گلکسی نوت ۱۰ فاصله داریم ولی خوشبختانه تا حالا شایعات و خبرهای زیادی در مورد این گوشی منتشر شده و به همین خاطر می‌توانیم به بخشی از ویژگی‌های آن اشاره کنیم.

نام و تاریخ عرضه

گلکسی نوت 10

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اسم رمز این گوشی «داوینچی» و شماره مدل آن هم SM-N975F است. با وجود اینکه سامسونگ برای گلکسی اس ۱۰ به سنت همیشگی خود پایبند مانده است، اما ظاهراً باید انتظار تغییر این رویه را برای گلکسی نوت ۱۰ داشته باشیم که برای این موضوع می‌توان به چند دلیل اشاره کرد.

اول از همه باید بگوییم که چند سال قبل در سال ۲۰۱۲، تبلتی تحت عنوان گلکسی نوت ۱۰.۱ عرضه شده که مبتنی بر اندروید ۴ بود و به همین خاطر عنوان گلکسی نوت ۱۰ تا حدی نام تکراری محسوب می‌شود. با وجود اینکه چند سال از عرضه تبلت مذکور می‌گذرد، شاید سامسونگ بخواهد برای دوری از سردرگمی بخشی از کاربران، برای این گوشی نام جدیدی استفاده کند. دومین دلیل مربوط به احتمال تغییر عنوان هم مربوط به امکان عرضه چند مدل مختلف از گلکسی نوت ۱۰ است که در یک بخش دیگر به این موضوع می‌پردازیم.

فارغ از بحث نام‌گذاری این گوشی، می‌توانیم انتظار عرضه‌ی آن را در ماه آگوست یا سپتامبر داشته باشیم. سال گذشته، نوت ۹ در تاریخ ۹ آگوست معرفی شد و در تاریخ ۲۴ آگوست در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفت.

طراحی گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت 10

یکی از مهم‌ترین انتقادهای مطرح شده در رابطه با اس ۹ و نوت ۹، شباهت ظاهری آن‌ها به نسل قبلی‌شان بود. به همین خاطر و البته دلایل دیگر، سامسونگ برای گلکسی اس ۱۰ تغییرات ظاهری زیادی را اعمال کرده که از بین آن‌ها می‌توانیم به نمایشگر حفره‌دار، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین سه‌گانه و دیگر موارد اشاره کنیم.

با توجه به این موضوع، به احتمال زیاد سامسونگ برای گلکسی نوت ۱۰ هم شاهد تغییرات ظاهری زیادی خواهیم بود که برخی از آن‌ها احتمالاً از اس ۱۰ روانه‌ی این گوشی می‌شوند ولی برخی دیگر کاملاً جدید خواهند بود. در ضمن با توجه به تصمیم سامسونگ برای بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در دو مدل اصلی اس ۱۰، بدون شک این گوشی هم از چنین مشخصه‌ای بهره می‌برد.

در رابطه با نمایشگر هم این گوشی دارای نمایشگر حفره‌دار یا کاملاً بدون حاشیه، حفره و بریدگی خواهد بود. در صورت بهره‌گیری از مورد دوم، دوربین سلفی یا به‌صورت پاپ‌آپ ارائه می‌شود یا در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد که البته تکنولوژی تعبیه دوربین زیر نمایشگر هنوز آماده عرضه عمومی نیست.

گلکسی نوت 10

در ضمن باید به شایعات احتمال حذف دکمه‌های فیزیکی نوت ۱۰ هم اشاره کنیم که گویا این گوشی دارای دکمه‌های لمسی خواهد بود. البته هنوز شواهد زیادی مبنی بر صحت این شایعه منتشر نشده است. در نهایت، احتمالاً مهم‌ترین تغییر ظاهری نوت ۱۰ در زمینه‌ی تغییر اندازه خواهد بود. در حال حاضر شایعاتی منتشر شده که طبق آن‌ها گلکسی نوت ۱۰ همراه با نمایشگر ۶.۷ اینچی روانه‌ی بازار می‌شود که هم‌اندازه نمایشگر مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ است. البته سامسونگ برای اینکه بتواند نظر کاربران طرفدار نمایشگرهای کوچک‌تر را جلب کند، شاید مدل کوچک‌تر این گوشی را هم عرضه کند.

در کنار موارد ذکر شده، احتمالاً شاهد عرضه مدل ۵G این گوشی هم خواهیم بود. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، امکان دارد که مدل ۶.۷ اینچی از نوع ۵G باشد ولی مدل کوچک‌تر از اینترنت ۴G پشتیبانی کند. شاید هم سامسونگ سه مدل مختلف را روانه‌ی بازار کند که شامل مدل بزرگ ۴G، مدل کوچک ۴G و مدل جداگانه ۵G خواهد بود.

مشخصه‌ها و قابلیت‌ها

گلکسی نوت 10

با وجود اینکه هنوز در مورد مشخصه‌ها و قابلیت‌های این گوشی خبرهای زیادی منتشر نشده، ولی در رابطه با برخی از بخش‌ها می‌توانیم با اطمینان زیادی به گمانه‌زنی بپردازیم. اول از همه این گوشی بدون شک از قلم استایلوس مجهز به تکنولوژی بلوتوث بهره می‌برد که در مورد این قلم شاید سامسونگ ویژگی‌های جدیدی را معرفی کند.

قلب تپنده این گوشی هم اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ خواهد بود و حداقل از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در خانواده گلکسی اس ۱۰ تمام گوشی‌ها دارای حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و به غیر از مدل «ای» که همراه با ۶ گیگابایت حافظه رم هم عرضه شده، باقی مدل‌ها مبتنی بر حداقل ۸ گیگابایت رم هستند.

از آنجایی که سامسونگ به قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم توجه نشان داده، این گوشی هم از این قابلیت مفید پشتیبانی خواهد کرد. البته هنوز در رابطه با اندازه باتری آن خبرهای موثقی منتشر نشده است. طبق برخی گزارش‌ها، در پنل پشتی گلکسی نوت ۱۰ چهار دوربین تعبیه شده که این یعنی از لحاظ تعداد دوربین‌ها مشابه مدل ۵G گلکسی اس ۱۰ است.

قیمت

گلکسی نوت 10

در بین پرچم‌داران سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی نوت بیشترین قیمت را دارند. اگرچه طبق برخی گزارش‌ها احتمالاً شاهد چند مدل مختلف از این گوشی خواهیم بود، یک موضوع را می‌توانیم با قاطعیت بیان کنیم؛ گلکسی نوت ۱۰ ارزان نخواهد بود.

مدل پایه نوت ۹ که مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود، با قیمت ۱۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار شد و قیمت مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۲۵۰ دلار بود. با توجه به قیمت نسل قبلی نوت ۱۰ و البته قیمت گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰، نباید انتظار قیمت ارزان‌تر از ۱۰۰۰ دلار را برای مدل پایه نوت ۱۰ داشته باشیم. اگر سامسونگ دو مدل مختلف از نوت ۱۰ را عرضه کند، مدل پایه نسبت به نسل قبلی از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری بهره خواهد برد.

اگر چنین سناریویی عملی شود، مدل بزرگ‌تر احتمالاً گران‌تر از ۱۲۰۰ دلار است و مدل ۵G هم از آن گران‌تر خواهد بود. البته از آنجایی که هنوز قیمت مدل ۵G اس ۱۰ اعلام نشده در مورد قیمت مدل ۵G نوت ۱۰ نمی‌توانیم با دقت زیادی پیش‌بینی کنیم.

در این مطلب به صورت مختصر و مفید به مهم‌ترین شایعات منتشر شده مربوط به این گوشی پرداختیم. به نظر شما این یک گوشی هیجان‌انگیز خواهد بود یا اینکه نسبت به نسل قبلی حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Mohsenmarzban1

    تروخدا با نوت۱۰ دیگه نکنید این کارو چکارکنیم با اون سوراخ تو تصویر گوشی اخه ما دوربین جلو نخوایم باید بکی بگیم واسه ما یه مدل بدون اون دوربین بدردنخور بسازن که هرکی رسید نگه تو که اینهمه پول گوشی دادی یه سلفی ازمون بگیر ببینم کیفیتش چطوریه:|
    بخدا ما هم دلمون میخواد گوشی جدید بخریم ولی وقتی به اون سوراخ که تازه وقتی مدل بهتر رو میخری بزرگتر هم شده فکر میکنم میگم همین نوت۹رو تحمل کنم بهتره:|
    اخرش یه کمپین نه به دوربین سلفی میزنم 🙂

    1. Avatar محمد

      داداش نوت ۹ت رو تحمل میکنی؟
      احتمالا ۱۱ دوصفرم من رو تحمل میکنه سی سال دس از سرش بر نمدارم

  2. Avatar Ali

    تو مشخصات note 9 گفتن داغ نمیکنه و خنک کننده آبی کربنی داره درستم هست ولی واقعا تو هوایی ک یکم گرم باشه با سبک ترین کاری ک با گوشی انجام میدید خیلی داغ میکنه و خیلی آزار دهنده اس امیدوارم سامسونگ تو نسل جدید رو این مشکل هم کار کنه

    1. Avatar Mohsenmarzban1

      من تو زمستون به این مشکل به چشم یه اپشن نگاه کردم میگفتم گوشیم گرمکن داره هرچند قبل زمستون یکم بابت عرق کردن دستم ناراحت بودم

  3. Avatar سعید

    امیدوارم یه Note Fold هم عرضه بشه…

  4. Avatar Amin Basir

    به نظر من نوت ها کلا جذابتر از اس ها هستند چون تقریبا میشه گفت همون اس ایه که قلم داره و جدید تره و خیلی دوست داشتنی تره من خودم به شخص طرفدار پر و پا قرص نوتم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه