همه‌ی آنچه در کنفرانس Google I/O 2016 گذشت

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
کنفرانس گوگل Google I/O 2016

همان‌طور که احتمالا خبر دارید سرانجام انتظارها برای آغاز کنفرانس سالانه‌ی گوگل یعنی Google I/O 2016 به پایان رسید. شب گذشته ما در دیجی‌کالا مگ با پوشش زنده‌ی کنفرانس ۲۰۱۶ Google I/O همراه شما بودیم. اگر به هر دلیل موفق نشده‌اید با پوشش خبری دیجی‌کالا مگ همراه باشید جای هیچ نگرانی نیست. در این مطلب قصد داریم به ارائه‌ی یک جمع‌بندی کامل از اتفاقات شب گذشته بپردازیم.

گوگل در جریان مراسم افتتاحیه‌ی Google I/O 2016 علاوه بر ارائه‌ی توضیحاتی در مورد سرویس‌های جاری نظیر موتور جستجو و Google Photos به معرفی برخی از محصولات، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جدید خود پرداخت. گوگل در کنفرانس Google I/O امسال به‌صورت ویژه روی نحوه‌ی تعامل افراد با تکنولوژی تمرکز کرده است. دستیار گوگل هوشمندتر شده و با صدایی انسانی‌تر به سوالاتی که به‌صورت کاملا عادی پرسیده شوند پاسخ خواهد داد. این دستیار به‌صورت یکپارچه در محصولات جدید گوگل نظیر اپلیکیشن پیام‌رسان Allo و اسپیکر هوشمند Google Home  که شباهت زیادی به Amazon Echo دارد ادغام شده است.

گوگل در کنفرانس دیشب همچنین به معرفی امکانات جدیدی در نسخه‌ی بعدی اندروید پرداخت. البته اندروید N که تابستان امسال رسما ارائه خواهد شد هنوز نام قطعی خود را نمی‌داند. همراه با این سیستم‌عامل جدید یک پلتفرم موبایل برای واقعیت مجازی هم معرفی خواهد شد. علاوه بر این گوگل اپلیکیشنی مشابه سرویس FaceTime گوگل به نام Duo و راهی برای اجرا کردن اپلیکیشن‌های اندروید بدون دانلود کردن آن‌ها در نظر گرفته است. در ادامه نگاهی اجمالی به مهم‌ترین چیزهای معرفی‌شده توسط گوگل در کنفرانس Google I/O 2016 خواهیم انداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

اندروید N

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - اندروید N

گوگل پیش‌ازاین با ارائه‌ی نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید N برخی از قابلیت‌های اضافه‌شده به آن نظیر تقسیم صفحه‌نمایش بین دو اپلیکیشن (Split-Screen)، مجموعه‌ی جدید ایموجی‌ها و افزایش طول عمر باتری را معرفی کرده بود. هم‌زمان با آغاز کنفرانس Google I/O 2016 گوگل نسخه‌ی بتای جدیدی از اندروید N منتشر کرد که قابلیت‌های دیگری نظیر کنترل بیشتر روی اندازه‌ی نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف و حالت تصویر در تصویر را شامل می‌شود. البته برخلاف انتظار همگان گوگل هنوز نام رسمی اندروید N را انتخاب نکرده و در اقدامی جالب انتخاب نام نسخه‌ی جدید اندروید را بر عهده‌ی کاربران گذاشته است. یکی دیگر از خبرهای جالب گوگل این بود که کاربران نکسوس‌ها می‌توانند از همین الان نسخه‌ی بتای اندروید N را استفاده کنند. جزئیات بیشتر این خبرها را از دو لینک زیر بخوانید:

گوگل می‌خواهد شما اندروید N را نام‌گذاری کنید

نسخه‌ی بتای اندروید N از همین حالا در اختیار کاربران

سیستم‌عامل Android Wear 2.0

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - اندروید android wear

گوگل در Google I/O 2016 بروزرسانی جدید سیستم‌عامل خود برای گجت‌های پوشیدنی را معرفی کرد. Android Wear 2.0 بزرگ‌ترین بروزرسانی این سیستم‌عامل از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی محسوب می‌شود که با تغییراتی اساسی همراه است. مهم‌ترین نکته در مورد Android Wear 2.0 این است که این نسخه به استقلال بیشتر ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی کمک خواهد کرد. با استفاده از این نسخه‌ی «اندروید ور» ساعت‌های هوشمند اندرویدی برای فعالیت نیاز کمتری به یک گوشی هوشمند خواهند داشت و می‌توانند با اتصال مستقیم به شبکه‌ی Wi-Fi نیازهای کاربر را به‌طور مستقل برآورده کنند. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

گوگل از سیستم‌عامل Android Wear 2.0 رسما رونمایی کرد

زوج اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جدید گوگل: Allo و Duo

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - اپلیکیشن Allo و Duo

گوگل دیشب در جریان کنفرانس Google I/O 2016 دو اپلیکیشن پیام‌رسان جدید به نام‌های Allo و Duo معرفی کرد. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با معرفی اپلیکیشن Allo پیام‌رسانی را با هوش مصنوعی ترکیب کند. Allo یک اپلیکیشن پیام‌رسانی مختص گوشی‌های هوشمند است که می‌توانید با استفاده از شماره موبایل آن را فعال کنید و امکان اتصال به اکانت گوگل را هم دارد. این پیام‌رسان علاوه بر امکانات معمول نظیر ایموجی‌ها و استیکرها اجازه می‌دهد اندازه‌ی فونت پیام‌های خود را نیز کنترل کنید. ولی قابلیت متمایزکننده‌ی Allo حضور دستیار گوگل در آن است.

اپلیکیشن دیگر یعنی Duo در واقع مکملی برای Allo‌ است که به شما اجازه می‌دهد با دیگران تماس‌های تصویری برقرار کنید. زوج Allo و Duo تا حدی زیادی ما را به یاد شیوه‌ی اپل در جدا کردن iMessage و FaceTime از یکدیگر می‌اندازد. اپلیکیشن Duo قابلیت جالبی به نام Knock Knock دارد که اجازه می‌دهد شخصی که قصد تماس با آن را دارید پیش از پاسخ دادن به تماس پیش‌نمایشی از چهره‌ی شما را ببیند. هر دو اپلیکیشن Allo و Duo تابستان امسال در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار خواهند گرفت. جزئیات بیشتر این اپلیکیشن‌ها را از دو لینک زیر بخوانید:

گوگل از برنامه‌ی پیام‌رسان «الو» (Allo) رونمایی کرد

گوگل اپلیکیشن چت ویدیویی Duo را معرفی کرد

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی بدون دانلود

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - instant apps

گوگل در جریان مراسم افتتاحیه‌ی کنفرانس Google I/O 2016 از ورود قابلیت بسیار جالب جدیدی به نام Instant Apps به اندروید خبر داد. با استفاده از این قابلیت کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر خود را بدون دانلود کردن از پلی‌استور و تنها با استفاده از یک آدرس URL اجرا کنند. بر طبق گفته‌های گوگل استفاده از این قابلیت که تا پایان سال ۲۰۱۶ رسما آغاز به کار خواهد کرد روی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نظیر کیت‌کت یا حتی جلی‌بین هم امکان‌پذیر است. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

با Instant Apps، بدون دانلود، از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

دستیار صوتی Google Home

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - هوم Home

گوگل همچنین در طی کنفرانس دیشب از دستگاه جدیدی به نام «گوگل هوم» (Google Home) رونمایی کرد که مکانیزمی شبیه به گجت جدید آمازون یعنی Amazon Echo دارد. گجت گوگل هوم در واقع یک اسپیکر کوچک است که میکروفون‌های آن به‌طور مداوم فعال هستند و می‌توانید از طریق فرمان‌های صوتی از آن برای دسترسی به سرویس‌های مختلفی استفاده کنید. گوگل هوم برای درک صحبت‌های شما، دادن پاسخ مناسب و اجرای صحیح فرمان‌ها از تکنولوژی دستیار گوگل استفاده می‌کند. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

گوگل از دستیار صوتی Google Home رونمایی کرد

پلتفرم واقعیت مجازی Daydream

کنفرانس گوگل Google I/O 2016 - واقعیت مجازی daydream

گوگل دیشب در طی مراسم افتتاحیه‌ی Google I/O 2016 از پلتفرم جدید خود برای واقعیت مجازی که Daydream نام دارد هم رونمایی کرد. این پلتفرم بر مبنای اندروید N توسعه داده شده است. بنابراین به نظر نمی‌رسد Daydream قصد رقابت با پلتفرم‌های مبتنی بر PC نظیر HTC Vive یا Oculus Rift را داشته باشد. ولی قطعا این پلتفرم جدید از گوگل کاربرد قوی‌تر خواهد بود و تکنولوژی واقعیت مجازی را چند گام به جلو خواهد راند. جزئیات بیشتر این خبر را از لینک زیر بخوانید:

Daydream؛ پلتفرم گوگل برای واقعیت مجازی موبایل معرفی شد

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه