گوشی‌های پیکسل ۳a توسط تیم HTC شاغل در گوگل توسعه یافته‌اند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
پیکسل 3a

گوشی‌های پیکسل ۳a و ۳a XL گجت‌های بسیار مهمی محسوب می‌شوند زیرا حالا یک شرکت آمریکایی گجت‌های میان‌رده قدرتمندی را روانه‌ی بازار کرده است. نکته‌ی قابل توجه در مورد این گوشی این است که برای اولین بار تیم HTC شاغل در گوگل، نقش مهمی در طراحی و توسعه این گوشی‌ها داشته است.

از سال‌ها قبل و به‌خصوص از زمان معرفی نسل اول گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۱۶، گوگل ارتباط تجاری نزدیکی با HTC داشته است. بعد از طراحی و توسعه این گوشی‌ها، گوگل وظیفه‌ی ساخت آن‌ها را به HTC واگذار کرد. در مورد مدل معمولی پیکسل ۲ هم شاهد تکرار این همکاری بودیم.

در نهایت، وقتی که گوگل متوجه ارزش تیم مهندسی HTC می‌شود، تصمیم می‌گیرد که با پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار، بخش اعظمی از تیم مهندسی توسعه گوشی‌های هوشمند و مالکیت معنوی موارد مختلف را در اختیار بگیرد. داستان پیکسل ۳a از اینجا آغاز می‌شود.

کمی پس از نهایی شدن این معامله در اوایل ۲۰۱۸ و یکپارچه شدن تیم‌ها، گوگل وظیفه‌ی توسعه پیکسل ۳a و ۳a XL را به این تیم واگذار می‌کند. اگرچه تیم اصلی طراحی سخت‌افزار گوگل در این زمینه نقش داشته، اما بخش مهم این موضوع در تایوان توسط تیم HTC صورت گرفته است. به گفته‌ی نائب رییس مدیریت محصول بخش سخت‌افزار گوگل، پروژه پیکسل ۳a از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عمدتا توسط تیم HTC رهبری شده است.

پیکسل

اولین نسل گوشی پیکسل

طراحی پیکسل‌های بعدی توسط تیم‌های مختلف

اگرچه گوگل هنوز برنامه‌های توسعه گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۴ را تایید نکرده است، اما به احتمال زیاد بخش اعظمی از طراحی و توسعه‌ی این گوشی‌ها توسط تیم HTC صورت می‌گیرد. همین موضوع برای گوشی‌های پیکسل ۴a هم صدق می‌کند و در همین رابطه باید بگوییم که گوگل روز گذشته اعلام کرد که آن‌ها در آینده هم به عرضه‌ی گوشی‌های میان‌رده ادامه خواهند داد.

اما در این میان، به‌نظر می‌رسد گوگل برای طراحی نسل جدید گوشی‌های خود می‌خواهد رویکرد عجیبی را اتخاذ کند. بعد از انتقادهای فراوانی که در مورد طراحی پیکسل ۳ ایکس‌ال مطرح شد، ظاهرا گوگل تصمیم گرفته از سه تیم طراحی مختلف استفاده کندهرکدام از آن‌ها باید نسل‌های بعدی را به‌صورت جداگانه طراحی کنند و هیچ ارتباطی هم با یکدیگر ندارند. قبل از کلید خوردن روند تولید، مدیران ارشد گوگل تمام این طراحی‌ها را بررسی می‌کنند و بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. بعد از اتخاذ این تصمیم، مهندسان برای آماده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پیکسل 3 ایکس‌ال

پیکسل ۳ ایکس‌ال

آینده‌ی سری گوشی‌های پیکسل

اخیرا، گوگل اعتراف کرده که به دلیل شدت رقابت بر سر گوشی‌های پرچم‌دار، فروش گوشی‌های پیکسل ۳ مطابق انتظارات نبوده است. با توجه به اینکه در این زمینه رقبای قدرتمند زیادی وجود دارد، گوگل به‌خوبی می‌داند که در زمینه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار نمی‌تواند موفقیت عظیمی کسب کند.

اما از طرفی دیگر، گوشی‌های میان‌رده برای موفقیت-به‌خصوص در بازار آمریکا که گوشی‌های ارزان‌قیمت قدرتمند زیادی وجود ندارد-پتانسیل زیادی دارند. گوشی‌های پیکسل ۳a در مقایسه با رقبای خود در بازارهای بین‌المللی، از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما در عوض، از دوربین بسیار قدرتمند، ویژگی‌های مفید و تجربه‌ی نرم‌افزاری خیلی خوبی بهره می‌برند؛ مواردی که برای کاربران آمریکایی اهمیت بسیار زیادی دارند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه