توقف پشتیبانی از اسکایپ در تلویزیون‌های هوشمند

۲۰ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

روز گذشته مایکروسافت رسما اعلام کرد به دلیل استفاده‌ی عموم کاربران از اسکایپ روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمندشان، به امکان پشتیبانی از این اپلیکیشن در تلویزیون‌های هوشمند پایان خواهد داد.

در سال‌های اخیر تلویزیون‌های هوشمند محبوبیتی روز افزون یافته‌اند. تلویزیون‌هایی که قابلیت نصب و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف را به کاربران خود ارایه می‌‌دهند. اپلیکیشن تلویزیون اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و توسط شرکت پاناسونیک و طیفی دیگر از تولیدکنندگان به کار گرفته شد تا با نصب دوربین روی این محصولات امکان گفتگوی تصویری از طریق اسکایپ مهیا شود.

با این حال این روزها عموم آمریکایی‌ها از گوشی‌های هوشمندشان برای انجام اکثر امورات روزمره استفاده می‌کنند. در واقع، آمار فروش گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۰ در حدود ۳۰۰ میلیون دستگاه در سال بود در سال ۲۰۱۵ به ‌تعداد چشم‌گیر ۱٫۵ میلیارد گوشی رسیده است. به همین دلیل در حال حاضر عموم کاربران ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تلویزیون از طریق گوشی‌های‌شان از اسکایپ استفاده کنند. همین مساله باعث تغییر رویکرد مایکروسافت، که مالک این اپلیکیشن به‌شمار می‌رود نسبت به ادامه‌ی پشتیبانی از اپلیکیشن اسکایپ روی تلویزیون‌های هوشمند شده است.

Skype2

راه‌های بسیاری برای اسکایپ کردن بوسیله تلویزیون وجود دارد. به عنوان مثال کاربران می توانند از طریق ابزاری چون Google Chromecast تصویر نمایشگر گوشی هوشمند خود را روی تلویزیون نمایش دهند. به این ترتیب به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های موبایل تسلط بر این حوزه را در اختیار خود می‌گیرند.

مایکروسافت که صاحب اسکایپ است پشتیبانی از اپ تلویزیونی اسکایپ را تا ماه ژوئن امسال ادامه خواهد داد. اما پس از این تاریخ باقی ماندن یا نماندن این اپلیکیشن روی تلویزیون‌ها به عهده سازندگان این محصولات خواهد بود.

مایکروسافت در یکی از مقالات بخش پشتیبانی خود به این نکته اشاره می کند که «ممکن است تولیدکنندگان، اپلیکیشن اسکایپ برای تلویزیون را از بخشی از مدل‌های‌شان یا همه‌ی مدل‌ها، حذف کنند.»

البته حتی اگر این سازندگان تصمیم به نگه داشتن این اپلیکیشن روی تلویزیون‌ها بگیرند، این اپ احتمالا در طول زمان با مشکلات نرم‌افزاری بیشتری مواجه خواهد شد.

با توجه به اهمیت ویژه‌ای که شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل به تلویزیون و اتاق نشیمن به عنوان خط مقدم رقابت در آینده می‌دهند، پیگیری سرنوشت این تصمیم جذاب خواهد بود. اپل اخیرا نسل چهارم ‌دستگاه Apple TV را به بازار ارایه کرده و گوگل با تلویزیون‌های اندرویدی در این حوزه خبرساز شده است. به این ترتیب باید در انتظار تصمیم سازندگان تلویزیون و سرنوشت اپلیکیشن اسکایپ باقی بمانیم.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه