با تکنولوژی جدید فوجیتسو کار جنایتکاران سخت می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی یک جنایتکار فرار می‌کند احتمالات زیادی برای یافتن راه فرار او وجود دارد. این احتمال که با یک خودرو فرار کرده باشد، از طریق وسایل حمل و نقل عمومی پا به فرار گذاشته باشد یا شاید با پای پیاده متواری شده باشد. ممکن است به سمت پایین جاده رفته باشد یا از جاده پشتی، شاید هم از کوچه‌ای آن اطراف … خلاصه هزار جور احتمال دیگر در کار است که باید بررسی شوند. با توجه به محدودیت تعداد ماموران پلیس، بسیار سخت خواهد بود که تمام نیروها را در تمام شهر پخش کرد.

حال شرکت فوجیتسو (Fujitsu) با ساخت یک سیستم هوش مصنوعی به کمک حل این مشکل آمده. این سیستم بر تئوری بازی (Game Theory) متکی است و بر اساس این تئوری تعیین می‌کند پلیس باید نیروهای‌اش را در چه منطقه‌ای مستقر کند تا موثرترین نتیجه حاصل شود. البته به کارگیری این مفهوم و تئوری، اتفاق جدیدی نیست اما پیش از این به کارگیری تئوری بازی مثلا برای شهری به وسعت توکیو زمان بسیاری می‌برد.

اما بر اساس ادعای شرکت فوجیتسو استفاده عملی و کاربردی از این تئوری به واسطه تکنولوژی جدید این شرکت میسر شده است. آزمایشگاه شرکت فوجیتسو و دانشگاه Electro-Communications یک الگوریتم ساخته‌اند که به سرعت می‌تواند مسائل امنیتی شبکه جاده‌ای را در ابعاد یک شهر حل کند. اگر این تکنولوژی را با تکنولوژی قبلی مقایسه کنیم یافتن راه حل امنیتی بهینه در این روش برای یک مساله ۱۰۰ گره‌ا‌ی به شکل متوسط ۲۰ برابر سریعتر و برای یک مساله ۲۰۰ گره‌‌ای، ۵۰۰ برابر سریعتر انجام می‌شود.

این شرکت همچنین اعلام کرده قصد دارد در طول سال مالی ۲۰۱۷ این سیستم را به صورت تجاری وارد بازار کند. در این فاصله تحقیقات بیشتری بر روی این تکنولوژی جدید انجام خواهد شد تا بتوان آن را در ابعاد وسیع‌تر هم به کار بست.

‌‌

منبع: Ubergizmo
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    ژاپن کارش درسته واقعا…..

    1. Avatar حمید

      فوجیتسو یه مارک آلمانی جناب!!!

      1. Avatar ahbar

        فوجیتسو (به ژاپنی: 富士通株式会社) شرکت تجهیزات الکترونیکی، مخابراتی و فناوری اطلاعات ژاپنی و چندملیتی است، که هم‌اکنون پس از IBM و HP به‌عنوان سومین ارائه‌کننده خدمات فناوری اطلاعات در جهان، محسوب می‌شود. دفتر مرکزی آن در شهر توکیو قرار دارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه