تکنولوژی ویژه کوالکام در ساخت دوربین دوتایی شیائومی Mi 5s Plus

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدتی از معرفی گوشی‌های شیائومی Mi 5s و شیائومی Mi 5s Plus می‌گذرد. مدل پلاس این دو گوشی به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱، میزان ۶ گیگابایت RAM و دوربین دوتایی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است.

ساخت گوشی شیائومی Mi 5s Plus که با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱ کار می‌کند اتفاق واقعا هیجان‌انگیزی است. بالا رفتن بیشتر سرعت پردازش، ذخیره بیشتر انرژی و مزایای متفاوتی در حوزه عملکرد گوشی همه با استفاده از تراشه‌های پیشرفته‌تر شرکت کوالکام پدید می‌آیند. اما به جز این تراشه، گوشی جدید شیائومی یک ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن استفاده از تکنولوژی Clear Sight شرکت کوالکام در ساخت دوربین دوگانه این گوشی است. Clear Sight  برای دادن خروجی با گستره دینامیکی بهتر، جزییات بیشتر و نویز کمتر در شرایط کم‌نور استفاده می‌شود. این تکنولوژی از وحود دو دوربین بهره می‌گیرد، یک دوربین رنگی و یک دوربین سیاه و سفید.

دوربین سیاه و سفید امکان جذب نور بیشتر و ایجاد جزییات بیشتر و نویز کمتر را فراهم می‌کند. دوربین با استفاده از دو سنسور و الگوریتم ترکیب Clear Sight هر دو تصویر را با هم ادغام می‌کند و از طریق این کار هم جزییات افزایش می‌یابند و هم نویز کاهش می‌یابد.

هر دو لنز دوربین گوشی شیائومی Mi 5s Plus سنسور مشابهی دارند با این تفاوت که یکی از آن‌ها فیلتر رنگی ندارد و قادر به گرفتن تصویر رنگی نیست، اما براثر همین تغییر، این سنسور قادر است سه برابر بیشتر نور را جذب کند.

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar just ps4

    بهترین موبایل هارو xiaomi میزنم فقط کسی نمیشناسه اون رو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه