تیم‌کوک: مک‌بوک با آیپد ترکیب نخواهد شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
mcbook vs ipad pro

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل چند روز پیش اعلام کرد که آیپد پرو جایگزینی برای لپ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی خواهد بود. آیپد پرو با داشتن صفحه کلید و قلم به محصولی شبیه به خانواده‌ی سرفیس تبدیل شده؛ اما مدیرعامل اپل، سرفیس بوک را یک محصول مناسب نمی‌داند و گفته که این دستگاه قصد دارد یک تبلت و لپ‌تاپ باشد، اما نتوانسته تجربه‌ی خوبی را برای کاربران به همراه بیاورد. تیم کوک در مصاحبه‌ای با سایت independent.ie از عملکرد آیپد پرو دفاع کرده است.

اپل قصد ندارد سیستم‌های عامل iOS و OS X را با یکدیگر ترکیب کند.

کوک در این مصاحبه گفت:” به نظر ما سیستم‌های مک و PC شبیه هم نیستند. ما می‌خواهیم افرادی که از سیستم‌های مک و iOS استفاده می‌کنند را شناسایی کنیم.”
به‌نظر می‌رسد که تیم کوک آیپد پرو را به چشم رقیبی برای کامپیوترهای ویندوزی می‌بیند، اما فکر نمی‌کند که این محصول می‌تواند با سیستم‌های مک ترکیب شود.
اپل به جای اینکه بخواهد iOS و OS X را با هم ترکیب کند، روی ویژگی‌هایی مانند Handoff تمرکز کرده است. با قابلیت Handoff می‌توان تماس‌های دریافتی و فایل‌های مختلف را بین آیفون و سیستم‌های مک به اشتراک گذاشت. البته کوک هم فکر نمی‌کند که ترکیب این دو سیستم‌عامل چیزی باشد که مردم واقعا آن را بخواهند. او در این باره گفت:” من فکر می‌کنم که مردم دوست ندارند از محصولی استفاده کنند که با ترکیب شدن دو سیستم‌عامل مک و iOS ساخته شده است. من می‌ترسم که با انجام دادن چنین کاری مردم، نتوانند تجربه‌ی خوبی از کار کردن با این محصول به‌دست بیاورند. پس ما بهترین تبلت در دنیا و بهترین مک را خواهیم ساخت. ترکیب کردن این دو محصول با یکدیگر باعث نمی‌شود یک دستگاه خوب در اختیار کاربران قرار بگیرد.”

ipad pro vs surface pro 4

شاید صحبت‌های تیم کوک درباره‌‌ی به‌دست نیامدن تجربه‌ی خوب از سوی کاربران درست باشد، اما سرفیس پرو ۴ توانسته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد و تجربه‌ی مناسبی از کارکردن با یک لپ‌تاپ و تبلت را در اختیار کاربران قرار داده است.
تیم کوک در گذشته هم سیستم‌های هیبریدی را مسخره کرده بود و گفته بود که این سیستم‌ها نمی‌توانند نیاز کاربران را برطرف کنند. صحبت‌های جدید او به این موضوع اشاره کردند که اپل قصد ندارد محصول هیبریدی راهی بازار کند.
اپل در تبلیغاتی که برای آیپد پرو انجام داده، از این محصول به عنوان دستگاهی نام برده که می‌توان به وسیله‌ی آن به تولید محتوای مختلف پرداخت؛ اما برای این‌کار نیاز به نرم‌افزارهای بیشتری است. اضافه شدن صفحه کلید و قلم مخصوص باعث شده که نرم‌افزارهای کاربردی‌تری برای این محصول تولید شوند که نیاز کاربران را برطرف کنند. اپل با عرضه‌ی iOS 9 و اضافه کردن قابلیت چند وظیفه‌ای جدید سعی کرده شروع خوبی در زمینه‌‌ی ساخت برنامه‌های جدید برای آیپد پرو داشته باشد؛ اما برای اینکه این تبلت در آینده بتواند جایگزین PC شود، نیاز به برنامه‌های بیشتری دارد و باید قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. بهزاد

    بعضی از دوستان فکر میکنن که همه دنیا با ویندوز میچرخه ولی کاش برن ببینن که چقدر توی کشورهایی مثل مخصوصا امریکا مک استفاده میشه. و شاید هم خودشون با مک کار نکردن که فکر میکنند که نمیشه باهاش کار کرد.
    در مورد غرق شدن هم اگه یکم برن درامدهای اپل و مایکروسافت و نرخ رشدشون رو نگاه کنن میفهمن کدوم شرکتا دارن غرق میشن. هرچی که هست فعلا اپل پردامدترین و پولدارترین شرکت تکنولوژی و کامپیوتر دنیاست و آینده مالیش از بقیه شرکت ها بهتره.
    سلیقه هامون رو وارد قضاوت هامون نکنیم

  2. امیرحسین

    اقای تیم کوک کلا خیلی خیال پرداز هستن ایشون بعضی موقع ها فراموش میکنن دنیا روی ویندوز کار میکنه نه سیستم عامل خود اپل
    مک یا ای او اس هیچ گاه نمیتونن رقیب ویندوز بشن همونطور که استیو جابز هم گفته بود و همیشه همکاری خیلی خوبی با مایکروسافت داشت

  3. دانیال1

    آدمی که داره غرق می شه هی دست و پا میزنه – عزیزم ماکروسافت غرق کرده اپل رو ایشون هم هی دست پا می زنه

    1. ایمان امیری

      دانیال جان مایکروسافت نمیتونه شرکت اپل رو غرق کنه و همونطور که ورود آمازون به ایران نمیتونه دیجی کالا رو غرق کنه (این مثال روشن رو زدم که به این نکته کلیدی اشاره کنم که تجربه و دانش یک برند دیوار دفاعی اون برند هستش و هیچ قدرتی نمیتونه از سد این تجربه عبور کنه چه برسه که بخواد غرقش کنه . . .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه