تیم کوک تایید کرد: اپل روی نرم‌افزار ماشین‌های خودران کار می‌کند

۱۹ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برای اولین‌بار در سال‌های گذشته، تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل تایید کرد که این شرکت در حال ساخت تکنولوژی بخصوصی است که برای راه‌اندازی ماشین‌های خودران به کار می‌رود. کوک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ گفته است که شرکت بر روی سیستم‌های خودکار تمرکز کرده است. ظاهرا این پروژه که در حوزه ماشین‌های خودران تعریف شده و نرم‌افزاری به حساب می‌آید به عنوان یک پروژه بسیار بزرگ در حوزه هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

مدیرعامل اپل این پروژه را از پروژه‌های مهم و مرکزی اپل دانسته و گفته هنوز مشخص نیست به چه محصول نهایی منجر خواهد شد.

طبق گزارش‌هایی که در سال‌های گذشته در اختیارمان قرار گرفته اپل علاقه بسیاری به مشارکت در حوزه ماشین‌های خودران نشان داده است. پیشتر گمان می‌کردیم اپل قصد دارد یک خودروی خاص که با هوش مصنوعی کار می‌کند و به شکل خودکار هدایت می‌شود بسازد اما مدتی بعد مشخص شد سرمایه‌گذاری اصلی اپل محدود به حوزه نرم‌افزاری این خودروها باقی مانده است.

ظاهرا اپل بیش از هزار مهندس را برای کار روی پروژه تایتان (پروژه مربوط به ماشین‌های خودران) استخدام کرده اما پس از تغییر تصمیم و تمرکز اپل بر مسائل نرم‌افزاری، همکاری بخش قابل‌توجهی از این تیم با اپل پایان یافت.

طبق آنچه اعلام شده، ماشین‌های خودران صرفا یکی از سه پروژه بزرگ تغییرات اپل است. دو پروژه دیگر اپل مربوط به سرویس‎های هم‌سفری و برق‌رسانی می‌شود.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar hva

    حتما اپل این نرم افزار با یک خوردو با مارک اپل بیرون می‌دهد . سیاست اپل همیشه اینطور بوده . فکر نمی‌کنم تغییر استراژیک به سمت سیاست گوگل داده باشد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه