نگاهی به جدیدترین استاندارد تست تصادف EURONCAP

۶ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تست تصادف

در تصمیمی که به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در یک دهه توصیف می‌شود، تجدیدنظر در برنامه تست تصادف موسسه ارزیابی خودروهای جدید کاهش وزن بین خودروها و اینکه بزرگ‌تر و سنگین‌تر بودن خودروها باعث خسارت اضافی به خودروهای کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شود را مورد بررسی قرار داده است. البته در این برنامه تغییرات مهم دیگری هم صورت گرفته است.

این تغییرات به دلیل نگرانی از این موضوع صورت ‌گرفته که خودروهای شاسی بلند آسیب بیشتری به سرنشینان خودروهای کوچک وارد می‌کنند.

برای ارزیابی این مساله، یک مانع قابل تغییرشکل جدید در تست‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تا میزان آسیبی که یک خودرو حین تصادف به خودروی دیگر وارد می‌کند را ارزیابی کند. این مانع در واقع با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند تا جایگزین بهتری برای تصادفات واقعی باشد.

تست تصادف

متیو ایوری، یکی از اعضای هیات‌مدیره موسسه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی، اظهار داشت:

هدف از این کار تشویق سازندگان خودروهای بزرگ‌تر برای به اشتراک گذاشتن بخشی از ضربه وارده به خودروهای کوچک‌تر است. معمولا خودروهای بزرگ به خوبی از سرنشینان خود محافظت می‌کنند. با این حال، خودروهای کوچک‌تری که با آن‌ها برخورد می‌کنند، در این زمینه عملکرد ضعیف‌تری داشتند. در تست سازگاری جدید، اگر خودروی بزرگ‌تر بیش از حد محکم باشد، مجازات خواهد شد. این شرایط همه خودروها را یکسان می‌کند و یک معامله برد – برد برای ایمنی جاده است.

 

در سایر موارد به‌روز رسانی، یک آدمک مخصوص تست تصادف خاص معرفی می‌شود و مدل جدید، رفتار انسان‌ها در برخورد را با دقت بیشتری بازتاب می‌کند.

سیستم‌های تشخیص خستگی به‌روز شده در دورانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند که خودروهای خودران زیادی در حال فعالیت هستند، چون زمانی که کروز کنترل و دستیار حفظ مسیر غیرفعال می‌شود رانندگان باید کنترل خودرو را به دست بگیرند.

این تست‌ها همچنین میزان آسیب‌دیدگی وارد شده به راننده و سرنشینان جلو را طی برخورد با یکدیگر مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

خودروسازانی که روی محصول تولیدی خود نشان می‌دهند کارکنان اورژانسی باید کدام بخش خودرو را به منظور رسیدگی به سرنشینان آسیب‌دیده برش بدهند، نمرات بالاتری دریافت خواهند کرد.

تست تصادف

در نهایت، تست‌های پیچیده‌تری در سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار انجام خواهد شد تا ببینند آیا این ترمزها حین حرکت با دنده عقب یا زمانی که خودرو از تقاطع سه راهی عبور می‌کند به طور مناسب عمل می‌کنند یا خیر.

منبع: autocar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه